اخبار سیاسی

رکوردشکنی فضایی روسیه پس از 30 سال!

روسیه، موشک سنگین آنگارا-آ5 را به طور موفقیت آمیز از مقر فضایی خود در شرق دور به فضا فرستاد. این موفقیت، راه را برای ورود نسل تازه پرتابگرهای فضایی روسیه باز می نماید.

25 فروردین 1403

چهارمین جلد از مجموعه کتابهای راهنمای سفر به شهرها و کشورها منتشر شد

خبرگزاری مهر/ براساس خبر و گزارش های واصله، چهارمین جلد از مجموعه کتابهای راهنمای سفر به شهرها و کشورها منتشر شد.

29 بهمن 1402

همراه اول از رکورد نصب و راه اندازی 1033 سایت 5G اطلاع داد

همراه اول می گوید اکنون بزرگ ترین شبکه 5G ایران را با نصب و راه اندازی 1033 سایت 5G در اختیار دارد و تا سرانجام سال این تعداد سایت نسل پنج به 1185 سایت می رسد.

27 بهمن 1402

مجوز ایرلاین های گران فروش را لغو می کنم

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه با شرکت های گران فروش بلیت هواپیما تعارف نداریم، گفت: اگر شرکت های هواپیمایی سیاست هایی که گذاشته شده را رعایت نکنند، تا لغو مجوز، مقابل آن ها می ایستم.

17 بهمن 1402

پیش فروش بلیت قطارهای اسفند، سه شنبه آغاز می شود

مدیرعامل شرکت راه آهن از آغاز پیش فروش بلیت قطارهای اسفندماه، در روز سه شنبه 17 بهمن ماه و عرضه آن به صورت اینترنتی خبر داد.

16 بهمن 1402

مورد انتظارترین بردگیم های سال 2024

بعد از چند سال که بحران همه گیری کووید 19 در عرضه گسترده محصولات اختلالاتی را ایجاد نموده بود، می توان گفت که سال 2023 تقریباً این مشکل را حل کرد یا حداقل آن را تا حد زیادی کاهش داد و اجازه می دهد تا برنامه عرضه شلوغ بردگیم ها به کار خودش ادامه دهد. چندی پیش...

9 بهمن 1402

روس ها اجازه سفر به کره شمالی را گرفتند

کره شمالی در دوران همه گیری کووید-19 سخت ترین کنترل های مرزی را در سطح جهان اعمال کرد و هنوز به طور کامل به روی خارجی ها باز نشده است. با این وجود به تازگی اعلام شده قرار است نخستین گروه از گردشگران روس اجازه سفر به این کشور را بگیرند.

23 دی 1402

رشد قابل قبول شاخصهای اصلی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری

ایسنا/ براساس خبرهای واصله، رشد قابل قبول شاخصهای اصلی وزارت میراث فرهنگی و صنایع دستی و گردشگری مشاهده می شود.

21 دی 1402

نظام های میراث کشاورزی بیش از 80 درصد غذای جهان را فراوری می نمایند

ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست رسیده، نظام های میراث کشاورزی بیش از 80 درصد غذای جهان را فراوری می نمایند.

22 آذر 1402

مشکل کمبود نیروی انسانی در شهر زیرزمینی سامن جدی است

خبرگزاری مهر/ براساس آخرین اخبار و گزارشهای منتشر گشته، مشکل کمبود نیروی انسانی در شهر زیرزمینی سامن جدی است.

27 شهریور 1402

واکنش سفیر روسیه به تحریم های تازه آمریکا

ایسنا نوشت:سفیر روسیه در آمریکا با اشاره به بسته تحریمی تازه از سوی آمریکا گفت، تحریم ها راه به جایی نمی برد و روسیه از دفاع از منافع ملی خود دست برنخواهد داشت.

24 شهریور 1402

اعلام موافقت وزیر کار برای بررسی افزایش دستمزد کارگران ، اعلام پیش شرط افزایش حقوق

وزیر کار گفت: در صورتی که دستمزد کارمندان دوباره افزایش یابد، درباره بررسی مجدد دستمزد کارگران تشکیل جلسه می دهیم. عدد و رقم دستمزد برای حداقل بگیرها است, کارگران می توانند از قدرت چانه زنی استفاده کنند و حقوق بیشتری دریافت کنند.

21 مرداد 1402

دهک های اخراجی از بازار مسکن

جهش های مکرر قیمت مسکن در اواخر دهه90 باعث شده تعداد دهک های ناتوان از خرید خانه به 2برابر ابتدای آن دهه افزایش پیدا کند. 4دهه برنامه ریزی دولت ها در بخش مسکن از نگاه مرکز پژوهش های مجلس، مطلوب کم درآمدها نبوده به طوری که این گروه به ویژه در شهرهای بزرگ،...

18 مرداد 1402

60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر

سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره یه کمبود پزشک متخصص در منطقه ها محروم و کم برخوردار گفت: 60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر بزرگ کشور هستند.

27 تیر 1402

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تعهدات خود را در خصوص موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می دهد

به گزارش خبرنگاران ؛ وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اعلام این خبر گفت: وظیفه ماست با افتخار به اهالی فرهنگ و هنر بویژه پیشکسوتان که به لحاظ عاطفی بیشتر نیازمند این خدمت هستند، خدمت کنیم و بیش از پیش بر این وظیفه اهتمام داشته باشیم.

22 تیر 1402

پیگیری برطرف محدودیت گوگل پلی در کارگروه مصادیق محتوای مجرمانه

ایسنا نوشت: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برطرف محدودیت های برای بعضی از پلتفرم ها را مشروط به پذیرش قواعد جمهوری اسلامی دانست و گفت: درباره سایر محدودیت هایی که موجود است، بخشی از آن را می پذیریم، نمونه آن گوگل پلی است که در کارگروه معین مصادیق محتوای...

8 تیر 1402

یک کارمند ایرانی چقدر مالیات می دهد؟ ، فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی در سال!

با وجود تاکید وزیر اقتصاد دولت رئیسی بر این نکته که ایران دیگر بهشت فراریان مالیاتی نخواهد بود؛ کماکان آمار ها از حجم بالای این معضل خبر می دهند. این در حالیست که یک کارمند معمولی که ماهانه 10 میلیون تومان حقوق دریافت می نماید، سالانه پنج تا شش میلیون...

7 تیر 1402

نقش اجتماعی موزه ها در ایجاد زیست بهتر

کارشناس موزه گفت: یک جامعه وقتی به پایداری می رسد که بتواند همیشه به سمت زیست بهتر افراد جامعه اش حرکت کند.

27 خرداد 1402

ابراز امیدواری امیر عبداللهیان بر شروع دوره جدیدی از همکاریها بین ایران و ونزوئلا

حسین امیرعبداللهیان که رئیس جمهور کشورمان را در سفر به ونزوئلا همراهی می نماید، امروز باایوان خیل وزیر امور خارجه بولیواری ونزوئلا ملاقات و گفت وگو کرد.

26 خرداد 1402

ببینید ، مناظره مجذوب کننده غنی نژاد و علیزاده ، علیزاده: ایدئولوژی غنی نژاد خودت بمال است ، غنی نژاد: سال 67 سوپر مارکت ها جز کنسرو چیز دیگری نداشتند ...

مناظره متفاوت دکتر موسی غنی نژاد با علی علیزاده که شب گذشته از صدا و سیما پخش شد حاوی نکات قابل توجهی بود. بخشی از این مناظره را در زیر ببینید.

5 خرداد 1402
تعداد: (218)