60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر

به گزارش وبلاگ تور چین، سخنگوی کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با اشاره یه کمبود پزشک متخصص در منطقه ها محروم و کم برخوردار گفت: 60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر بزرگ کشور هستند.

60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر

به گزارش ایسنا، سلمان اسحاقی در شرح جلسه امروز کمیسیون بهداشت و درمان گفت: در این جلسه مصوبات هیات مقررات زدایی و بهبود محیط کسب و کار در برطرف موانع اشتغال درباره تفکیک پروانه طبابت از پروانه مطب و حذف امتیازات لازم برای طبابت در شهرهای بزرگ و منطقه ها برخوردار با حضور مسئولانی از وزرات خانه های اقتصاد و بهداشت، سازمان نظام پزشکی و کارشناسان مرکز پژوهش های مجلس آنالیز شد

وی با بیان اینکه کمبود پزشک متخصص در منطقه ها محروم و کم برخوردار داریم، اضافه کرد: طبق آمار بیان شده، 60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر بزرگ کشور هستند. در این شرایط مشوق های مناسب برای حضور پزشکان در منطقه ها محروم و کم برخوردار ارائه نمی گردد.

اسحاقی در ادامه گفت: یکی از نقدها شهریاری رئیس کمیسیون بهداشت این بود که چرا امتیاز مطب از 360 به 250 کاهش یافته چراکه این اقدام منجر به کاهش حضور پزشکان متخصص در منطقه ها محروم و کم برخوردار و متضرر شدن این منطقه ها می گردد.

وی گفت: یکی از موارد دیگر مطرح شده در جلسه کمیسیون این بود که با وجود اینکه باید مالیات پزشکان متخصص صفر باشد اما هنوز وزارت اقتصاد اقدامی انجام نداده است؛ لذا مقرر شد هر چه سریع تر این بخش از قانون اجرایی گردد. بعلاوه بر لزوم ارائه مشوق ها به پزشکان متخصص و برداشتن الزام داشتن امتیاز برای اخذ مجوز مطب برای پزشکان متخصص در منطقه ها مورد تاکید نهاده شد.

اسحاقی در خاتمه بیگی از مسائل را تعریف وزارت بهداشت از منطقه ها برخوردار و کم برخوردار دانست و گفت: با این تعاریف پزشک متخصص در منطقه ها محروم خدمت می نماید اما از امتیازات منطقه ها محروم برخوردار نیست، در نتیجه پزشکان از منطقه ها محروم مهاجرت می روند. مقرر شد در این باره نشستی با حضور مسئولان وزارت خانه های کشور و بهداشت برای بازتعریف منطقه ها محروم و کم برخوردار تشکیل گردد.

منبع: فرارو

به "60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "60 درصد پزشکان متخصص در 5 شهر"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید