به کمتر از جاری شدن مستمر زاینده رود راضی نمی شویم

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرنگاران/اصفهان نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اینکه موضوعات مربوط به آب را نمی توان براساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد، گفت: ما به کمتر از جاری شدن مستمر رودخانه راضی نمی شویم و این مطالبه کاملاً قانونی است.

به کمتر از جاری شدن مستمر زاینده رود راضی نمی شویم

عباس مقتدایی با حضور در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان که امروز (یکشنبه، 28 آذرماه) برگزار گشت، اظهار کرد: شورای ششم شهر اصفهان در مدت زمانی که فعالیت خود را شروع کرده نشان داده که می تواند فعال ترین شورای شهر در کشور باشد. طی این مدت ارتباطات خوبی در سطوح ملی و استانی بین مجلس شهری و سایر مسئولان برقرار شده که نویدبخش اقدامات خوب این دوره از شورا خواهد بود.

وی با اشاره به پیگیری مشترک مجمع کنندگان شهرستان اصفهان و شورای شهر پیرامون خبر باز شدن پلمپ سوخت مازوت نیروگاه ها به علت محدودیت مصرف گاز، گفت: این مطالبه گری موجب شده تا به امروز این پلمپ شکسته نشود.

به گزارش وبلاگ تور چین، کننده مردم اصفهان در مجلس به پیگیری ها برای جاری شدن آب در رودخانه زاینده رود اشاره کرد و اضافه نمود: ارائه نامه هشت بندی از سوی رئیس سازمان حفاظت محیط زیست نشان می دهد که صدای مردم اصفهان شنیده شده است. در بند سوم این نامه، سازمان محیط زیست تأکید کرده که عملیاتی شدن برنامه های پیش بینی شده در احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی نیازمند متولی قدرتمند و مستقل است که باید مشخص شود.

مقتدایی با بیان اینکه خشکی زاینده رود به علت اجرا نشدن برخی مصوبات است، گفت: براساس نیاز امروز زاینده رود، باز شدن آب در بخش زیست محیطی که قانونی و شدنی است باید انجام شود. بارها گفته ام که ما به کمتر از جاری شدن مستمر رودخانه راضی نمی شویم و این مطالبه کاملاً قانونی است.

وی با اشاره به بررسی مسائل 180 روستای اصفهان، اظهار کرد: نتایج این مطالعات نشان می دهد که درصد مسائل حوزه آب در این روستاها نسبت به مسائل دیگر از جمله جاده و ... بیشتر است.

کننده مردم اصفهان در مجلس با بیان اینکه نقشه سیاسی و اداری با نقشه جغرافیایی ما منطبق نیست، تأکید کرد: موضوعات مربوط به آب را نمی توان براساس نقشه سیاسی و اداری مدیریت کرد. حدود 18 معضل پیرامون زاینده رود داریم، به جز بحث تأمین آب شرب و کشاورزی، کاهش درآمد، زمین خوردن صنعت گردشگری، آلودگی هوا، مسائل حاشیه نشینی و رخ دادن مباحث امنیتی فقط چند مورد از این معضلات است.

وی گفت: مجلس و دولت و مجامع صنفی برای حل مسائل زاینده رود باید همفکری کنند تا اقدامات لازم برای حل این مسائل به نتایج خوبی برسد. همچنین نظام کشف و شناسایی مسائل را باید با همراهی همه مسئولان پیش ببریم تا حد بالاتری از خدمات را به مردم ارائه کنیم.

مقتدایی با اشاره به دغدغه های اعضای شورای ششم شهر اصفهان، گفت: ریل اجرایی که قبلاً از جهت خارج و باعث شده بود بار بر روی دوش بخش های نظارتی، امنیتی و تقنینی بیفتد، اکنون به جهت اصلی برگشته است. در حال حاضر مدیران استان پذیرفته اند جریان آب یک موضوع مدیریتی تلقی می شود و در این زمینه قانون و مصوبه ای کم نداریم، اما اجرای قوانین و مصوبات کم است.

وی اظهار امیدواری کرد که با کمیته های شکل گرفته در اصفهان و اقداماتی که در سطح ملی انجام می شود به افق پیش رو یعنی جاری شدن آب در زاینده رود دست پیدا کنیم.

کننده اصفهان در مجلس با بیان اینکه هنوز زمان برای بودجه است، از اعضای شورای شهر اصفهان خواست تجربیات خود را متمرکز و یک نامه مشترک تنظیم کنند تا نکاتی که برای بودجه شهرها مدنظر دارند، از طریق کنندگان مجلس پیگیری شود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "به کمتر از جاری شدن مستمر زاینده رود راضی نمی شویم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به کمتر از جاری شدن مستمر زاینده رود راضی نمی شویم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید