نیسان سیلفی ، رقیب کرولا در ایران چگونه خودرویی است؟

به گزارش وبلاگ تور چین، نیسان سیلفی دومین خودروی پرفروش بازار چین است و تا به حال با پنج شرکت به بازار ایران معرفی شده است. اما همچنان تعداد کمی از آن در بازار و خیابان ها دیده می گردد. رقیب نیسان سیلفی در ایران، تویوتا کرولا است.

نیسان سیلفی ، رقیب کرولا در ایران چگونه خودرویی است؟

بیت ران - رضا نوروزی: نیسان سیلفی یکی از مجذوب نماینده ترین سدان های حدود سه میلیارد تومان بازار است. این خودرو که فراوری شریک تجاری نیسان در چین یعنی دانگ فنگ است، سه سال متوالی 2020، 2021 و 2022 پرفروش ترین و سال 2023، دومین سدان پرفروش چین بوده است. این در حای است که، تویوتا کرولا در سال 2023 در مقابل سیلفی کاهش فروش زیادی را تجربه کرد. کرولا در سال 2023، در جایگاه 20 ام پرفروش ترین خودروها نهاده شد و 183 هزار و 199 دستگاه فروش داشت. اما در سال های 2018 تا 2022، همیشه در بین 6 خودروی پرفروش بود.

آمار فروش نیسان سیلفی

در سال 2023، تعداد 368 هزار و 716 دستگاه نیسان سیلفی در چین فروخته شد. سال 2022 اندازه فروش 426 هرار و 438 دستگاه و سال 2021 این عدد 493 هزار و 898 دستگاه بود. در سال های 2019 و 2018 نیز با فروش بیش از 460 هزار دستگاهی در هر سال، عنوان دومین خودروی پرفروش بازار چین به نیسان سیلقی اختصاص داشت.

پیشرانه

نیسان سیلفی تا به امروز به وسیله شرکت های نامی خودرو، مشخص خودرو اروند، بهمن موتور، آمیتیس گستر و پارس خودرو برای واردات به ایران معرفی شده است. محموله نامی خودرو به مشتریان تحویل شده، و در بازار موجود است. اما دیگر شرکت ها هنوز محصولی نفروخته و وارد نکرده اند.

مدل نیسان سیلفی وارداتی نامی خودرو هیبرید است. سیلفی هیبرید e-power دارای یک موتور سه سیلندر با کدفنی HR12 و حجم 1.2 لیتر است. این موتور بنزینی هیچ وظیفه ای برای به حرکت انداختن چرخ ها ندارد و تنها برای شارژ کردن باتری های لیتیوم-یونی به کار می رود. زمانی که موتور بنزینی، آغاز به کار می نماید، ژنراتور توان فراوریی آن را با یاری اینورتر، به باتری ها می رساند. سپس باتری ها توان مورد احتیاج موتور الکتریکی خودرو را که روی محور جلو نصب است، فراهم می نمایند. این موتور تنفس طبیعی می تواند 136 اسب بخار قدرت و 300 نیوتن متر گشتاور فراوری کند و مصرف سوخت آن نیز 4.5 لیتر در هر 100 کیلومتر اعلام شده است.

در خودروهای برقی و هیبرید زمانی که ترمز می گیرید، سیستم بازیابی انرژی فعال می گردد و باتری ها را شارژ می نماید. اما نکته جالب تکنولوژی e-power، این است که برای کاهش سرعت، احتیاجی به فشردن پدال ترمز ندارید. چراکه به هنگام کاهش فشار روی پدال گاز، سیستم بازیابی انرژی به صورت اتوماتیک، ترمزها را درگیر، و آغاز به شارژ کردن باتری ها می نماید. البته پدال ترمز در این خودرو، همچنان وجود دارد. ولی به لطف تکنولوژی e-power، رانندگی با این مدل از نیسان سیلفی، راحت تر از سایر نسخه های سیلفی است. چراکه تعداد دفعات جابجا کردن پا (برای فشردن پدال ترمز) کاهش می یابد.

امکانات و آپشن ها

سیستم تعلیق جلو مک فرسون و در محور عقب تورشن بیم است. نیسان سیلفی نامی خودرو با رینگ های 17 اینچی، ترمزهای ABS و EBD، سامانه های کنترل کشش و پایداری و سامانه کنترل آغاز حرکت خودرو در سربالایی ها به دست مشتریان می رسد. TPMS، ایربگ های راننده، سرنشین جلو، جانبی و پرده ای، هشدار برخورد از عقب و دوربین دید عقب نیز از دیگر آپشن های پایه سیلفی است.

از دیگر امکانات پایه نیسان سیلفی سیستم ورود بدون کلید و استارت دکمه ای، جلوپنجره اکتیو (باز و بست اتوماتیک)، فرمان چرمی با تنظیم دستی، نمایشگر لمسی 12.3 اینچی، دستیار صوتی، چراغ های LED، سنسور نور و باران و ایرکاندیشن دو نقطه ای اتوماتیک با خروجی تهویه برای ردیف عقب است که در تمامی نسخه های مدل 2023 وجود دارند.

کروز کنترل آداپتیو، تنظیم حالات رانندگی، سیستم استارت استاپ، ترمز پارک الکترونیکی، هشدار نقاط کور، رادار حرکت بین خطوط، هشدار برخورد از جلو، ترمزهای فعال اتوماتیک، رادار خط خوان، نورپردازی داخلی و دوربین ثبت وقایع نیز از آپشن های تکمیلی در سیلفی نامی خودرو هستند.

نیسان سیلفی و تویوتا کرولا

این دو خودروی رقیب از پرفروش ترین خودروهای برند خود هستند. علت فروش بالای این دو مدل خودرو، تامین احتیاج مصرف نماینده با تکنولوژی های تازه و کیفیت و قیمت مناسب است. هر دوی این خودروها در بازار چین قیمتی در محدوده 16 تا 20 هزار دلار دارند. معادل ریالی این قیمت با دلار نیمایی که مرجع واردات و قیمت گذاری است، 768 میلیون تا 960 میلیون تومان می گردد.

این که با این قیمت ها مصرف نماینده ایرانی چه خودروهایی سوار است و با این وجود خودروساز نیز زیان می نماید، تنها حاصل یک اقتصاد دستوری و ناکارآمد است.

منبع: بیت ران

به "نیسان سیلفی ، رقیب کرولا در ایران چگونه خودرویی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان سیلفی ، رقیب کرولا در ایران چگونه خودرویی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید