ال 90 ایرانی حوالی بازار دیده شد، قیمت خانواده رنو ریزش می نماید؟

به گزارش وبلاگ تور چین، داخلی سازی ال 90 که در خودروسازی سایپا تحت عنوان پروژه P90 در دستورکار بود به ایستگاه پایانی نزدیک می گردد. سایپایی ها نام کادیلا را برای این خودرو انتخاب نموده اند و قرار است کادیلا در همان سالنی فراوری گردد که پیش تر محصولات رنو در آن فراوری می شد. اما حضور کادیلا می تواند قیمت محصولات رنو در بازار را کاهش دهد؟

ال 90 ایرانی حوالی بازار دیده شد، قیمت خانواده رنو ریزش می نماید؟

به گزارش اکو ایران، سایپایی ها قصد دارند تا در نیمه دوم امسال ال 90 ایرانی را روانه بازار نمایند. بعد از خروج رنو از بازار ایران، داخلی سازی رنو تبدیل به یکی از اهداف اصلی مدیران سایپا شد. فروردین 1402 مدیران سایپا به طور همزمان هم از کادیلا رونمایی کردند هم از شاهین پلاس. این اتفاق نشان داد که بالاخره کوشش های انجام شده برای داخلی سازی ال 90 فرانسوی به ثمر نشسته و کپی ایرانی آن فاصله ای با فراوری انبوه و عرضه در بازار ندارد. مدیران سایپا در مراسم رونمایی از عرضه این محصول پرطرفدار بازار در نیمه دوم سال 1402 خبر داده اند. پارس خودرو به عنوان زیر مجموعه خودروسازی سایپا که قرار است کادیلا را فراوری کند در تازهترین اقدام خود تصاویری ازا ین خودرو را به نمایش گذاشته است. آن طورکه مدیران این خودروسازی می گویند مسیر طراحی شده برای عرضه این است که ابتدا کادیلا را با گیربکس دستی به بازار عرضه نمایند و در ادامه با اضافه کردن آپشن هایی، همین محصول با گیربکس اتوماتیک در دسترس متقاضیان قرار دهند.

آن طور که مدیران پارس خودرو می گویند مدل های اولیه آن را به فراوری رسانده است و مدل های آزمایشی آن نیز برای دریافت مجوز های رسمی به زودی در جاده های کشور تردد قرار خواهند کرد. اما قرار است کادیلا با چه آپشن هایی در دسترس متقاضیان قرار گیرد.

این سدان تازه گروه سایپا از یک موتور ME16 بهره می برد؛ این موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر 16 سوپاپ می تواند قدرتی برابر با 115 اسب بخار و 147 نیوتن متر گشتاور را به فراوری برساند، این پیشرانه دارای آلایندگی یورو 5 است و از فناوری VVT-i یا همان زمان بندی متغیر سوپاپ های ورودی نیز بهره می برد.

قدرت فراوریشده از این پیشرانه نیز به وسیله گیربکس 5 سرعته دستی 5F18 سری SE با مهندسی آیسین به چرخ ها منتقل می گردد، بعلاوه این خودرو به گیربکس اتوماتیک 6 سرعته ساخت DAE نیز مجهز خواهد شد.

همان طور که اشاره شد پارس خودرو در ابتدا عرضه نسخه دستی کادیلا را در دستور کار خود قرار داده است. این خودرو در نسخه دستی از امکاناتی، چون تهویه اتوماتیک، سنسور پایش باد تایرها، سامانه کنترل آغاز حرکت در سربالایی، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم مصنوعی، کامپیوتر سفر، شیشه ها و آینه های برقی، ترمز های دیسکی جلو و کاسه ای عقب، رینگ آلومینیومی، دوربین و سنسور پارک عقب، نمایشگر لمسی، فرمان کمکی برقی و 2 کیسه هوا بهره می برد.

نسخه اتوماتیک آن نیز علاوه آپشن های یاد شده با تریم داخلی تازه با الگو های متفاوت رودری ها و داشبورد به همراه امکانات بیشتری، چون محدودنماینده سرعت، کروز کنترل، سنسور باران، سنسور نور، سان روف و کیسه هوای جانبی روانه بازار خواهد نمود.

اما آیا عرضه این خودرو می تواند تاثیری روی قیمت محصولات برند رنو در بازار مانند رنو ال 90، رنو ساندرو و رنو استپ وی داشته باشد. از انجایی که رنو در بازار ایران به عنوان محصول با کیفیت و مالی شناخته می گردد بعید است متقاضیان محصولات رنو حاضر باشند کادیلا را به عنوان جایگزین محصولات رنو خریداری نمایند؛ بنابراین کادیلا و محصولات رنو هر یک بخشی از تقاضای بازار را پوشش می دهند، اما فاز قیمتی ان ها متفوات است و بعید به نظر می رسد بازار محصولات رنو از مسیر فراوری و عرضه ال 90 ایرانی تهدید گردد. آنچه سبب تهدید بازار محصولات رنو خواهد شد واردات محصولات جهانی خودروساز است آن هم به رغم وعده های داده شده تا کنون عملیاتی نشده است. البته فراموش نکنیم به رغم اینکه سایپایی ها کوشش کردند تا کپی برابر اصل محصولات رنو را فراوری نمایند، اما این کپی چندان برابر اصل از کار در نیامده علت این مساله هم تعیین است تحریم های صنعت خودرو و قطع ارتباط میان زنجیره خودروسازی داخلی با زنجیره جهانی خودروساز سبب شده تا قطعات مصرفی با کیفیت درجه دو و سه به خطوط فراوری خودروسازان داخلی تزریق گردد و همین مساله روی کیفیت خودرو های فراوریی تاثیر مستقیم گذاشته است.

تصاویر منتشر شده از کادیلا را با هم می بینیم.

منبع: فرارو

به "ال 90 ایرانی حوالی بازار دیده شد، قیمت خانواده رنو ریزش می نماید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ال 90 ایرانی حوالی بازار دیده شد، قیمت خانواده رنو ریزش می نماید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید