شهرهای خوش آب و هوا در دنیا کجا هستند؟

به گزارش وبلاگ تور چین، آیا در مورد شهرهای خوش آب و هوا در دنیا اطلاعاتی دارید؟ شما می دانید شهرهای زیادی در دنیا وجود دارند که از نظر اقلیم، در شرایط بسیار مناسب و مطلوبی به سر برده و بسیاری از گردشگرها تنها برای آنکه از آب و هوا لذت ببرند به این شهرها سفر می کنند؟

شهرهای خوش آب و هوا در دنیا کجا هستند؟

آیا در ایران نیز شهرهایی که آب و هوای خوشی داشته باشند می توان پیدا کرد؟ و یک سوال مهم تر، آیا دوست دارید با این شهرها آشنا شده و در اولین فرصت ممکن به آنجا سفر کنید و دلیل معروفیتشان را با گوشت و پوست خود لمس کنید؟

اگر در مورد پاسخ سوالاتی که در فوق از شما پرسیده شد کنجکاو هستید، توصیه می کنیم ادامه این متن را مطالعه کنید. ما قصد داریم در طی یک سفر چند دقیقه ای و کوتاه به برخی منطقه ها دنیا که اقلیم مساعدی دارند برویم و با آنها بیشتر آشنا شویم. اگر شما نیز تمایل دارید در طی این سفر ما را همراهی کنید، مطالعه ادامه متن را از دست ندهید.

شهرهای خوش آب و هوا

همان طوری که در قسمت مقدمه به آن اشاره شد، ما قصد داریم به بررسی و صحبت در مورد شهرهای خوش آب و هوا بپردازیم. برخی از این شهرها در قاره آسیا و حتی ایران واقع شده و به ما ایرانی ها این فرصت را داده تا به راحت ترین شکل ممکن و در کوتاه ترین زمان، خود را به شهری برسانیم که آب و هوای خوب و دوست داشتنی دارد. لیست این شهرها در زیر آورده شده است:

شهرهای خوش آب و هوا | استانبول

یکی از شهرهای خوش آب و هوا در دنیا، شهر استانبول است. این شهر در کشور ترکیه واقع شده و به دلیل همسایگی با کشورمان ایران، رفت و آمد به آن برای اغلب ایرانی ها راحت است. شهر استانبول قدمتی 2500 ساله داشته و جاذبه های فراوانی و تاریخی فراوانی را می توان در آن یافت.

نکته جالبی که می توان در مورد این شهر ذکر کرد آن است که نیمی از این شهر در قاره آسیا و نیمی دیگر از آن در قاره اروپا واقع شده است. این دو قسمت از طریق یک پل معروف به نام پل بسفر به هم متصل شده اند.

همان طوری که شهر استانبول یکی از خوش آب و هواترین شهرهای دنیا به شمار می رود. در فصل بهار روزها کمی گرم و شب ها نیز خنکی خوشایندی مسافرین را مجذوب خود می کند. البته گاهی اوقات نیز باران، نم نم می بارد و لطافت و مجذوب کنندهیت این شهر را دو چندان می کند.

در فصل تابستان نیز روزها گرم و مرطوب است و این شرایط، موقعیت خوبی را فراهم می کند تا به ساحل رفت و از نسیم خنکی که در این قسمت می وزد، لذت برد.

در فصل پاییز هوا رو به خنکی گذاشته و دما به حدود 23 درجه سانتی گراد می رسد. روزهای استانبول در این فصل، گرم و خشک و شب ها نیز خنک می باشد و در ضمنً مواظب باران های پاییزی این شهر نیز باشید. در زمستان روزها سرد و گاهی مواقع نیز می توان شاهد بارش برف بود و این هم از مزیت های مسافرت به استانبول به شمار می رود.

آنتالیا

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا در دنیا می توان به آنتالیا اشاره کرد. این شهر در کشور ترکیه واقع بوده و آن نیز مجذوب کنندهیت های زیادی در اختیار مسافران قرار داده تا بتوانند از سفر به این شهر روزهای شاد و خاطره انگیزی را تجربه کنند. آنتالیا در جنوب غرب ترکیه قرار گرفته، با دریای مدیترانه همسایه است و از جمله شهرهای ساحلی این کشور به شمار می رود.

آب و هوا و اقلیم موجود در شهر آنتالیا مدیترانه ای و بسیار دوست داشتنی است. اگر می خواهید بهترین زمان را برای سفر به این کشور انتخاب کنید بهتر است برای مسافرت فصل بهار را انتخاب کنید. دما در این فصل بسیار معتدل و مطبوع بوده و هوا فاقد رطوبت می باشد و شرجی بودن شما را اذیت نخواهد کرد.

در این فصل، خورشید نور خود را در همه جا پراکنده می کند اما چون درجه حرارت آن بالا نیست باز هم می توانید شرایط مناسب و دوست داشتنی را تجربه کنید. تابستان های شهر آنتالیا گرم و خشک است و میانگین دما نیز حدود 30 تا 35 درجه می باشد. زمستان ها معتدل و اغلب با بارش باران همراه است. در این شهر بارش برف مشاهده نشده و با وجود اینکه امواج زیادی در ساحل این شهر به وقوع می پیوندد، هوا به هیچ عنوان سرد نمی شود.

شهرهای خوش آب و هوا | مالاگا

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا در دنیا می توان به شهر مالاگا اشاره کرد. این شهر در کشور اسپانیا واقع است و به دلیل داشتن 300 روز آفتابی از معروفیت زیادی بین دنیاگرد ها برخوردار می باشد. شهر مالاگا در مجاورت دریای مدیترانه واقع شده و یکی از بنادر تجاری و بسیار مهم در کشور اسپانیا نیز به شمار می رود. بسیاری از صنایع مهم در این شهر واقع شده است.

همان طوری که گفتیم این شهر از نظر آب و هوایی در شرایط خوب و مطلوبی قرار داشته و اغلب گردشگران برای لذت بردن از اقلیم به این شهر سفر می کنند. آب و هوای مالاگا گرم است و از جمله شهرهایی است که گرم ترین زمستان ها را دارد. به ندرت پیش می آید که دمای هوای زمستان در این شهر به 12 درجه سانتی گراد برسد.

دمای هوا در تابستان بیش از 30 درجه سانتی گراد می باشد. معمولا مقدار رطوبت موجود در هوا در فصل تابستان کم است و این موضوع برای اغلب افرادی که به شهر مالاگا سفر می کند بسیار خوشایند و دوست داشتنی است. از آنجایی که دمای هوا در زمستان کاهش پیدا نمی کند و از سرمای خشک و اذیت کننده خبری نیست مسافران دوست دارند در فصل زمستان نیز به این شهر سفر کنند.

سیدنی

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا می توان به شهر سیدنی اشاره کرد. این شهر در کشور استرالیا واقع شده و زیبایی ها و چشم انداز ها طبیعی زیادی را می توان در آن مشاهده کرد. شهر سیدنی یکی از پرجمعیت ترین شهرهای استرالیا به شمار رفته و از جمله شهرهایی است که چندین فرهنگ متفاوت را می توان در مشاهده کرد. تمامی این فرهنگ ها به صورت کاملا مسالمت آمیز در کنار هم در حال زندگی هستند و این موضوع نیز در نوع خود بسیار جالب و دیدنیی است.

آب و هوا و اقلیم جاری در این منطقه، گرمسیری و مرطوب است. روزهای زمستانی این شهر، معتدل و شب ها ممکن است هوا به سردی گرایش پیدا کند. عصرهای تابستانی شهر سیدنی، بسیار دلپذیر و خوشایند بوده و گرمای دوست داشتنی آن بهانه ای برای گشت و گذار در شهر فراهم خواهد کرد.

حداکثر دمایی که در روزهای تابستانی این شهر می توان شاهد بود 26 درجه سانتی گراد است و در زمستان ها نیز دمای هوا به 17 درجه سانتی گراد می رسد. به صورت کلی، در این شهر یک سوم از روزهای سال هوا آفتابی، یک سوم از روزهای سال هوا بارانی است و یک سوم نیز ابری است. با این اوصاف به نظر می رسد که سیدنی از نظر آب و هوایی در شرایط متعادلی واقع شده است.

شهرهای خوش آب و هوا | جزایز قناری

یکی دیگر از شهرهای خوش آب و هوا، جزایر قناری است. این شهر در کشور اسپانیا واقع شده و بدون شک نام آن را تا به حال زیاد شنیده اید. این جزایر در ساحل غربی آفریقا واقع است و حدود 7 جزیره مختلف در آن واقع شده است.

معمولا شرایط بسیار مساعدی از نظر آب و هوا در جزایر قناری حاکم بوده و افراد زیادی تمایل دارند تا به بهانه استفاده و لمس اقلیم این شهر، به جزایر قناری سفر کنند. از معروف ترین شهرهای این جزایر می توان به شهر تنریف اشاره کرد.

دمای هوا در جزایر قناری معمولا بین 17 تا 24 درجه سانتی گراد است و به همین دلیل گردشگران برای رفتن و بازدید از جزایر تمایل زیادی از خود نشان می دهند. به صورت کلی تابستان در این شهر گرم نبوده و مانند فصل زمستان، بسیار معتدل و دوست داشتنی به نظر می رسد.

رشت

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا که از اتفاق در کشورمان ایران واقع شده است، شهر رشت است. این شهر یکی از شهرهای شمالی کشورمان می باشد و به دلیل مجاورت و همسایگی با دریاچه بزرگ و وسیع خزر، آب و هوایی بسیار مطبوع و دوست داشتنی را می توان در آنجا شاهد بود.

شهر رشت در استان گیلان قرار داشته و چشم انداز ها طبیعی و جنگل های بکر و سرسبز زیادی را می توان در آن مشاهده کرد. همین طبیعت بکر و زیبا باعث شده که هم گردشگران ایرانی و هم گردشگران خارجی تمایل زیادی برای سفر به این خطه داشته باشند.

ریزش باران در شهر رشت، بسیار اتفاق می افتد و به همین دلیل به آن شهر باران های نقره ای قلب داده اند. به صورت میانه 135 روز بارانی در این شهر گزارش شده است. در فصل های تابستان و خصوصا مرداد کمترین مقدار بارندگی مشاهده می شود. افزایش بارندگی در این شهر باعث تغییر چهره خانه ها شده و این موضوع نیز در نوع خود بسیار مجذوب کننده و دیدنیی است.

شهرهای خوش آب و هوا | نیس

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا، می توان به شهر نیس اشاره کرد. این شهر در کشور فرانسه واقع بوده و به دلیل واقع شدن در ساحل آب و هوای مطبوعی را می توان در آن لمس کرد. یک دریای سبز-آبی زیبا در همسایگی این شهر قرار داشته و رفتن به نیس را به یکی از زیباترین و رویایی ترین آرزوهای گردشگران تبدیل کرده است.

آب و هوای موجود در شهر نیس، معتدل و بسیار دلپذیر است. اغلب دنیاگرد ها تمایل دارند تا در فصل بهار به این شهر سفر کنند؛ زیرا زیبایی های طبیعت در این شهر، بیش از چیزی است که شما تصور می کنید. خیابان هایی که عرض زیادی نداشته، نمای قدیمی برخی ساختمان و خانه ها و مراکز خرید و تجاری فراوانی که در این شهر وجود دارد نیس را به یک مقصد بسیار عالی برای مسافرت بدل کرده است.

شهر سائوپائولو

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا، می توان به شهر سائوپائولو اشاره کرد. این شهر در کشور برزیل واقع بوده و جمعیت زیادی در آن زندگی می کنند. شهر سائوپائولو در جنوب شرقی کشور بزریل واقع شده است و قسمتی از آن نیز از طریق کوه هایی با ارتفاع کم، احاطه شده است. وجود این کوه ها در اطراف باعث شده این شهر از نظر آب و هوایی و اقلیم، بسیار دوست داشتنی و مجذوب کننده ظاهر شود.

آب و هوای این شهر از نظر دمایی ملایم و مرطوب بوده و معمولا درجه حرارت آن 22 تا 28 درجه سانتی گراد می باشد. به دلیل برخورداری از این آب و هوای مناسب و مطلوب، گردشگران زیادی در طول سال به بزریل سفر می کنند تا از این شهر دیدن کنند. حدود 12 میلیون نفر در طی یک سال، به شهر سائوپائولو سفر کرده و از چشم انداز ها موجود در آن دیدن می کنند.

شهرهای خوش آب و هوا | سن دیه گو

از دیگر شهرهای خوش آب و هوا در دنیا می توان به شهر سن دیه گو اشاره کرد که در کشور ایالات متحده واقع شده است. این شهر نیز آب و هوای بسیار شگفت انگیز و دوست داشتنی داشته و میانگین دما در تابستان 22 درجه و در زمستان نیز 14 درجه سانتی گراد گزارش شده است. این شهر از جمله شهرهایی که می توان ورزش های آبی و ساحلی را در آن تجربه کرد.

حدود 300 روز آفتابی در این شهر وجود دارد و همین موضوع برای آنکه سن دیه گو به یکی از بهترین مقاصد گردشگری در دنیا تبدیل شود کافی به نظر می رسد. این شهر با داشتن 33 ساحل زیبا و منحصر به فرد در به یادگار گذاشتن روزهای سراسر شادی و مفرح قدرت زیادی دارد.

شهر لوخا

یکی دیگر از شهرهای خوش آب و هوا در دنیا شهر لوخا است. شهر لوخا در کشور اکوادور قرار گرفته و آب و هوای بهاری و معتدل آن یکی از بهانه های سفر به این شهر به شمار می رود.

در شهر لوخا تغییرات دمایی به ندرت به وقوع می پیوندد و همین موضوع برای بسیاری از گردشگران و دنیاگرد ها مجذوب کننده و خوشایند می باشد. شهر لوخا به مرکز اصلی فرهنگ و موسیقی در کشور اکوادور معروفیت دارد و زیبایی هایی فراوانی را می توان در آن شاهد بود.

منبع: الی گشت

به "شهرهای خوش آب و هوا در دنیا کجا هستند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهرهای خوش آب و هوا در دنیا کجا هستند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید