دریاچه توشن، دریاچه ای کوچک و دوست داشتنی در گرگان

به گزارش وبلاگ تور چین، استان های شمالی ایران از جمله توریستی ترین استان های کشورمان هستند و اغلب با طبیعت زیبایشان شناخته می شوند. این منطقه از کشورمان جاذبه های طبیعی متنوعی دارد و چشم اندازهایی بسیار دیدنی از سواحل دریا و جنگل های سرسبز را به نمایش می گذارد. به هرکدام از استان های شمالی ایران که سفر کنید و به هر شهری که بروید، زیبایی های فوق العاده ای را خواهید دید.

دریاچه توشن، دریاچه ای کوچک و دوست داشتنی در گرگان

دریاچه توشن یکی از زیباترین جاذبه های طبیعی شمال ایران است که در استان گلستان و در شهر سرسبز و تماشای گرگان قرار گرفته است. این دریاچه در یک منطقه جنگلی واقع شده و فضایی مجذوب نماینده و تماشای را به تصویر می کشد. در این مقاله به معرفی دریاچه توشن می پردازیم و اطلاعاتی در خصوص جاذبه های گردشگری، امکانات رفاهی و راه های دسترسی به آن در اختیارتان قرار می دهیم. با ما همراه باشید.

دریاچه توشن و جاذبه های آن

دریاچه توشن، یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی در استان گلستان محسوب می گردد. این دریاچه در 5 کیلومتری جنوب گرگان واقع شده و در حاشیه جنوبی روستایی با نام توشن قرار گرفته است. دریاچه توشن در واقع یک آب بندان است که در پشت یک سد خاکی ایجاد شده است. آب این سد از چشمه دو برار تأمین می گردد و دریاچه را پر از آب های شفاف می نماید. چشم اندازهای سرسبز و فوق العاده، پوشش گیاهی متنوع اطراف دریاچه و وجود ماهی های رنگارنگ در آب، از جمله ویژگی های دریاچه توشن است که آن را در بین گردشگران محبوب نموده است.

دریاچه توشن در منطقه جنگلی النگدره واقع شده و از سه طرف با جنگل و مرتع احاطه می گردد. برای رسیدن به این منطقه باید از میان یک جاده جنگلی بسیار زیبا و تماشای عبور کنید. می توانید در طول مسیر به آهستگی رانندگی کنید و از تماشای زیبایی های اطراف لذت ببرید. محیط اطراف دریاچه نیز فضایی مناسب برای پیک نیک و گردش خانواده هاست. اگر از زندگی شهری خسته شده اید، می توانید صبح یک روز تعطیل وسایل پیک نیک خود را بردارید و ساعاتی را در کنار دریاچه توشن به استراحت بپردازید.

در اطراف دریاچه این فرصت را دارید که از زیبایی های طبیعت لذت ببرید و به عکاسی بپردازید. اگر به ماهیگیری علاقه مندید، یک قلاب به همراه داشته باشید و آرامش ماهیگیری در توشن را نیز تجربه کنید. در طول سال، چندین مسابقه ماهیگیری در دریاچه توشن گرگان برگزار می گردد که در صورت تمایل می توانید در آن شرکت کنید.

امکانات رفاهی دریاچه توشن

دریاچه توشن در نزدیکی شهر گرگان قرار گرفته است و یکی از محبوب ترین مقاصد طبیعت گردی یک روزه در بین مردم این شهر و گردشگران محسوب می گردد. از این رو، امکانات رفاهی خوبی در اطراف این دریاچه در نظر گرفته شده است. از جمله این امکانات می توان به رستوران، چایخانه سنتی، فروشگاه مواد غذایی و سرویس بهداشتی اشاره نمود. اگر دوست دارید ساعات بیشتری را در کنار دریاچه بگذرانید، می توانید یک چادر مسافرتی به همراه داشته باشید و در اطراف دریاچه کمپینگ کنید.

اگر از راه دور به دریاچه توشن گرگان سفر می کنید، باید بدانید که اطراف این دریاچه هیچ اقامت گاهی وجود ندارد. اگر قصد اقامت دارید، می توانید یکی از هتل ها یا اقامت گاه های واقع در بلوار ناهارخوران را انتخاب کنید یا به گرگان بروید و یک اتاق در هتل های این شهر رزرو کنید. روستای زیارت نیز در فاصله 20 کیلومتری از دریاچه توشن قرار گرفته است. این روستا یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استان گلستان محسوب می گردد. می توانید پس از بازدید از دریاچه توشن سری به این روستا بزنید و شب را در اقامت گاه بوم گردی این روستا سپری کنید.

برترین زمان برای بازدید از دریاچه توشن

دریاچه توشن در دامنه کوه توشن واقع شده و آب وهوایی معتدل دارد. از این رو، در هر ماه از سال که بخواهید، می توانید به شهر زیبای گرگان و دریاچه توشن سفر کنید و از تماشای زیبایی های اطراف دریاچه در فصل های مختلف سال لذت ببرید.

بهار: اگر در پی تازگی و طراوت هستید، فصل بهار را برای سفر انتخاب کنید. در این فصل گیاهان جوانه می زنند و دشت های اطراف دریاچه پس از گذراندن زمستان سرد به سمت سرسبز شدن پیش می روند. فصل بهار یکی از برترین فصل ها برای سفر به دریاچه توشن است.

تابستان: اغلب افراد فصل تابستان را برای سفر به شمال ایران ترجیح می دهند. تابستان های شمال گرم و شرجی است و هوای آن ممکن برای بعضی افراد کمی ناراحت نماینده باشد. اگر با شرجی بودن هوا مسئله ای ندارید، پیشنهاد می کنیم این فصل را برای سفر انتخاب کنید تا از سرسبزی درختان انبوه و چشم اندازهای زیبایی که ایجاد می گردد، نهایت استفاده را داشته باشید. البته توجه داشته باشید که بسیاری از خانواده های گرگانی در روزهای تعطیل تابستان به اطراف دریاچه توشن می آیند. بنابراین، اگر قصد پیک نیک دارید، صبح زود به سمت دریاچه بروید تا با مشکل کمبود جا روبرو نشوید.

پاییز: پاییز یکی از مجذوب نماینده ترین فصل های سال برای سفر به منطقه جنگلی است. جایی که می توانید درختان رنگارنگ را ببینید و تصاویر زیبایی را در حافظه خود ثبت کنید. اگر در فصل پاییز سفر می کنید، بهتر است اوایل مهر تا اواخر آبان را برای سفر انتخاب کنید. در این زمان درختان هنوز به خواب زمستانی فرو نرفته اند و در مرحله ریزش برگ هستند.

زمستان: سفر به منطقه ها جنگلی، آن هم در فصل زمستان، شاید برای همه افراد مجذوب نماینده نباشد، اما تماشای دریاچه توشن در این فصل نیز خارج از لطف نیست. در زمستان درختان برگی ندارند و تصاویری از شاخه های سرمازده بی برگ را در آب شفاف دریاچه منعکس می نمایند. اگر در این فصل سفر می کنید، حتما لباس گرم به همراه داشته باشید و قبل از سفر آب وهوای منطقه را مورد آنالیز قرار دهید.

راه های دسترسی به دریاچه توشن

یکی از مهم ترین ویژگی های دریاچه توشن، نزدیکی به گرگان و دسترسی آسان به آن می باشد. دریاچه در 5 کیلومتری جنوب گرگان واقع شده است. برای رسیدن به دریاچه باید ابتدا وارد گرگان شوید و به سمت بخش جنوبی شهر حرکت کنید. از بلوار شهید صیاد شیرازی، قبل از رسیدن به بلوار ناهارخوران، جاده گرگان به توشن را در پیش بگیرید. پس از 10 دقیقه رانندگی به روستای توشن می رسید. پس از عبور از روستا، در سمت چپ جاده، تابلوی سد خاکی توشن را خواهید دید. وارد این جاده شوید و بعد از حدود 20 متر، به سمت راست حرکت کنید. این مسیر را تا رسیدن به دریاچه ادامه دهید.

دریاچه توشن کمی بعد از روستای توشن قرار گرفته است. حتی اگر ماشین شخصی ندارید، به راحتی می توانید از گرگان با تاکسی خود را به این دریاچه برسانید و از طبیعت اطراف آن لذت ببرید. ماشین تا اطراف دریاچه جلو می رود و احتیاج به پیاده روی ندارد.

نکات مهم برای بازدید از دریاچه توشن

بازدید از دریاچه توشن یک سفر طبیعت گردی محسوب می گردد. بنابراین، لباس اسپرت بپوشید و یک کفش مناسب به پا کنید تا نهایت استفاده را از طبیعت اطراف داشته باشید.

اگر در فصل تابستان به این منطقه سفر می کنید، کرم ضد آفتاب، کلاه و عینک آفتابی را از قلم نیاندازید.

توشن یک روستای بسیار زیباست. مردم این روستا به دامداری مشغولند و محصولات لبنی تازه و باکیفیتی دارند. اگر دوست دارید می توانید این محصولات را از مردمان روستای توشن بخرید.

کیسه زباله به همراه داشته باشید و آشغال ها را در طبیعت رها نکنید.

در این مقاله به معرفی دریاچه توشن پرداخته و اطلاعاتی در خصوص جاذبه های گردشگری دریاچه، امکانات رفاهی و راه های دسترسی به آن در اختیارتان قرار دادیم. همان طور که مطالعه کردید، دریاچه توشن یکی از جاذبه های طبیعی گرگان محسوب می گردد و تنها 5 کیلومتر با این شهر فاصله دارد. گرگان یکی از زیباترین شهرهای شمالی ایران است. این شهر در استان گلستان قرار گرفته است و جاذبه های طبیعی متنوعی را در خود جای داده است. اگر قصد بازدید از دریاچه زیبای توشن را دارید، می توانید کمی بیشتر وقت بگذارید و از جاذبه های گردشگری نزدیک به این دریاچه نیز تماشا کنید. از جمله جاذبه های نزدیک به دریاچه توشن می توان به پارک ناهارخوران گرگان، پارک النگدره، دریاچه سد زرین گل و تالاب اینچه برون اشاره نمود.

منبع: گردشبان

به "دریاچه توشن، دریاچه ای کوچک و دوست داشتنی در گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دریاچه توشن، دریاچه ای کوچک و دوست داشتنی در گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید