بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟

به گزارش وبلاگ تور چین، بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟ شهر کرمان مرکز، بزرگ ترین و توسعه یافته ترین شهر استان کرمان و مهم ترین شهر در جنوب شرقی ایران است. این شهر به دلیل تاریخ طولانی و میراث فرهنگی و طبیعی بسیارش مشهور است. کرمان در طول تاریخ خود چندین بار مرکز سلسله های ایرانی شد. این شهر از طریق اردشیر اول، بنیانگذار امپراتوری ساسانیان، در قرن سوم پس از میلاد تأسیس شد.

بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟

استان کرمان یکی از قدیمی ترین مراکز تمدن ایران و جهان است. آثار سنگی، فلزی و سفالی گوناگونی که مربوط به هزاره چهارم است در تپه ها و دشت های این سرزمین بنا شده و نشان از قدمت تمدن آن دارد. این استان همواره بهشت فسیلی دیرینه شناسان ایرانی محسوب می شود.

همه مسافران بر این باورند که پیش بینی آب و هوای مقصد یکی از مهم ترین نکات قبل از سفر است و کمک می کند تا چمدان های سفر را به نحو احسن و با توجه به جزئیات بیشتری ببندیم. در نتیجه، اطلاعات آب و هوای کرمان برای همه مسافران این شهر بسیار مفید خواهد بود.

بهار در کرمان - بهترین زمان سفر به کرمان

بهترین زمان سفر به کرمان از اواسط اسفند تا اواخر اردیبهشت است که در این مدت بهار در این شهر به اوج زیبایی خود می رسد. از سوی دیگر جشنواره موسیقی مقامی یکی از مهم ترین رویدادهای شهر و استان کرمان هم در فصل بهار برگزار می شود. در این جشنواره هنرمندان و اساتید موسیقی ایرانی و نوازندگان داخلی از سراسر کشور شرکت می کنند. پس اگر به موسیقی محلی علاقه مند هستید، می توانید از 10 تا 14 اردیبهشت در کرمان در این رویداد حضور پیدا کنید.

توجه داشته باشید که کرمان در فصل بهار و ایام نوروز (از 30 اسفند لغایت 1 فروردین به بعد) مملو از جهانگرد است، بنابراین باید از قبل خدمات تور یا غیره را رزرو کنید.

پاییز در کرمان

هوای کرمان از اواخر شهریور تا آبان معتدل است و برخی معتقدند پاییز بهترین زمان برای سفر به کرمان است. پس می توانید پاییز را برای سفر خود انتخاب کنید که علاوه بر زیبایی، چندان هم شلوغ نیست.

علاوه بر این، بهترین زمان برای بازدید از کویر لوت، پاییز است که از آب و هوای عالی برخوردار است. در این فصل می توانید از چشم انداز ها کلوت ها، هیولاهای صحرا، تپه های طلایی بزرگ، دریاچه نمک زیبا، نبکاس (گلدان های طبیعی)، گندم بریان (گرم ترین نقطه روی کره زمین) و آب انبارهای باستانی لذت ببرید. همچنین در فصل پاییز حشرات و حیوانات مرگبار بیابانی مانند مار و عقرب به خواب زمستانی می روند و برای بازدیدنمایندگان کویر خطری ایجاد نخواهند کرد.

زمستان در کرمان - بهترین زمان سفر به کرمان

کرمان در کویر واقع شده و در زمستان سرد و خشک است. بنابراین زمستان (از اواخر آبان تا بهمن) فصل مناسبی برای سفر به کرمان نیست. اما کرمان شهری زرتشتی است و زرتشتیان در طول سال مراسم متعددی را برگزار می کنند. از جمله این مراسم، سده است که بسیار مهم است و در فصل زمستان برگزار می شود.

تابستان در کرمان

از آنجایی که تابستان در کرمان گرم و خشک است، ماه های خرداد، تیر و مرداد کمترین ترجیح برای بازدید از این شهر باستانی دارند. شایان ذکر است هزینه سفر در این فصل در کمترین مقدار خود قرار گرفته است.

اقلیم کرمان - بهترین زمان سفر به کرمان

به طور خلاصه میانگین سالانه دما در کرمان حدود 18.3 درجه سانتی گراد است. از این نظر گرم ترین ماه سال تیرماه با میانگین دمای 29.4 درجه سانتی گراد و سردترین ماه سال بهمن با میانگین دمای 5 درجه سانتی گراد است.

کلام آخر درباره بهترین زمان سفر به کرمان

این سوال که چه زمانی به کرمان سفر کنیم بستگی به نوع فعالیتی دارد که قصد دارید در این شهر انجام دهید. به طور کلی، همانطور که در بیشتر راهنماهای سفر به کرمان می خوانید، بهترین زمان برای سفر به کرمان در فصل بهار یا پاییز است.

اما، اگر مجذوب بیابان های نمادین کرمان و کلوت ها هستید و می خواهید روز و شب را در بیابان ها تجربه کنید چطور؟ معمولاً بازدید از کویر در تابستان را توصیه نمی کنیم زیرا هوا خیلی گرم است. اما اگر برنامه سفرتان تابستان است و نمی توانید از آن اجتناب کنید، بهترین کار در استان کرمان، گشت و گذار در راین و دلفارد است که در فصول گرم سال خنک ت ر هستند.

بنابراین بهترین رمان سفر به کرمان چه فصلی است؟ بهترین زمان در پاییز و همچنین در اواخر زمستان است که روزها معتدل هستند و شب ها خیلی سرد نمی شوند. اگر می خواهید در طول روز با کمک کرم های ضد آفتاب منطقه را کشف کنید و در طول شب زیر آسمان درخشان بخوابید، باید در این فصول از کرمان دیدن کنید.

بهترین ماه برای سفر به کرمان کدام است؟

بهترین ماه برای سفر به کرمان فروردین است. اما به معنای واقعی کلمه بهترین زمان برای سفر به کرمان از اواسط اسفند تا اواخر اردیبهشت است. اما اگر در اواخر اسفند (30 اسفند تا 1 فروردین) به کرمان سفر کنید، با شلوغی نوروز روبرو خواهید شد.

ارزان ترین زمان سفر به کرمان چه زمانی است؟

کرمان از آنجایی که در کویر واقع شده، تابستان گرم و خشکی دارد. از این رو، ارزان ترین زمان سفر به کرمان از اوایل خرداد تا انتها مرداد ماه است که گرمای هوا طاقت فرسا است.

بهترین زمان برای بازدید از کویر اطراف کرمان چه زمانی است؟

کویر نزدیک کرمان، کویر لوت است که به ثبت رسیده و یکی از سایت های یونسکو در ایران است. بهترین زمان سفر به کویر دشت لوت نیمه دوم سال (بیشتر آبان تا بهمن) است. قابل ذکر است، در طول زمستان، دما در شب می تواند به شدت کاهش یابد. همچنین تابستان کویر به طرز غیر قابل تحملی گرم است.

شلوغ ترین و کم جمعیت ترین ماه ها در کرمان کدامند؟

شلوغ ترین ماه جهانگردی کرمان آبان ماه و پس از آن شهریور و بهمن ماه است. قیمت های هتل ها و پروازها در این ماه ها گران ترین خواهند بود، اگرچه اگر از قبل خرید کنید، می توانید کمی در هزینه ها صرفه جویی کنید. بعید است در خرداد ماه جهانگردان به کرمان سفر کنند. کسانی که مایل به بازدید در این زمان هستند احتمالاً آن را کم هزینه ترین ماه خواهند یافت.

منبع: الی گشت

به "بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین زمان سفر به کرمان چه فصلی است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید