با جاذبه های گردشگری لیختنشتاین آشنا شوید

به گزارش وبلاگ تور چین، درباره زیبای های کشور سوئیس بسیار دیده و شنیده ایم اما دقیقا در چند قدمی این کشور معروف و سرسبز سرزمین کوچک و کمتر شناخته شده لیختنشتاین قرار گرفته است. کشوری که تصویری نو از اروپا را به نمایش گذاشته و به علت داشتن کوهستان های زیبا، مسیرهای پیاده روی بسیار عالی و پیست های اسکی روز به روز محبوبیت بیشتری در میان گردشگران پیدا می نماید. جاذبه های لیختن اشتاین هر سه گزینه بناهای تاریخی، طبیعت گردی و تفریحات مهیج را در کنار هم دارد و اروپاگردی کاملا متفاوت را به گردشگران هدیه می دهد.

با جاذبه های گردشگری لیختنشتاین آشنا شوید

لیختنشتاین کشوری کاملا مستقل است که در بین سوییس و اتریش نهاده شده و زیباترین بخش کوه های آلپ را در خود دارد. این کشور 160کیلومترمربع وسعت داشته و در سال 1806 به عنوان یک سرزمین کاملا خودمختار شناخته شد. قوانین مناسب اخذ مالیات و پیشرفت صنعت لیختن اشتاین را در میان کشورهای با سطح رفاه اجتماعی بالا برای زندگی قرار داده است. علاوه بر این کشور طبیعتی بکر داشته و جاذبه های تاریخی را هم که به ویژگی های لیختن اشتاین اضافه کنیم می توان آن یکی از مقاصد زیبا در دانست. وادوز مرکز و شاآن بزرگترین شهر این کشور است.

آب و هوا و شرایط اقلیمی لیختن اشتاین

کشور لیختن اشتاین از شرق و شمال با اتریش و از غرب و جنوب با سوئیس همسایه است. دو رودخانه راین و سامینا نیز این کشور عبور می نمایند. رشته های بلند آلپ بخش دیگر لیختن اشتاین را به خود اختصاص می دهند. با توجه به موقعیت قرارگیری این کشور آب و هوایی معتدل در سه فصل بهار، تابستان، پاییز و هوایی سرد و خشک در زمستان دارد. البته حضور کوه های آلپ و بارش برف لیختن اشتاین را به بهشت علاقه مندان به اسکی در زمستان تبدیل نموده است. با سفر به این کشور در سه فصل، بهار، تابستان و پاییز نیز می توانید از جاذبه های طبیعی و تاریخی این کشور تماشا کنید.

جاهای تماشای لیختنشتاین | Liechtenstein

جاذبه های لیختنشتاین هر سه گزینه تاریخی، طبیعی و تفریحی را شامل می گردد. این کشور که در قلب اروپا نهاده شده تمامی امکانات را گذراندن یک تعطیلات عالی برای توریستان فراهم نموده است. سطح پایین جرم و جنایت نیز علتی بر آن شده تا توریستان در امنیت کامل بتوانند از سفر خود لذت برند. پیاده روی در طبیعت بکر، بازدید از قلعه های تاریخی با معماری های شگفت انگیز و گشت و گذار در میان موزه ها و گالری ها از کارهایی هستند که می توانید در لینخن اشتاین انجام دهید. در ادامه با تماشای های این کشور بیشتر آشنا می شویم:

ساختمان مجلس لیختنشتاین | Government House

هنگام گشت و گذار در لینخن اشتاین بازدید از ساختمان مجلس را نباید از دست داد. نمای بسیار زیبای تزیین شدهاین ساختمان را از سایر بناهای کشور متمایز نموده است. استفاده از رنگ های قهوه ای گرم و بژ و عناصر معماری نئوباروک جلوه ای خاص به دو بخش بیرونی و درونی ساختمان داده است. نکته جال اینکه ساختمان مجلس اولین بنایی در لینخن اشتاین بود که به سیستم گرمایشی مرکزی مجهز شد. بدون شک تماشا این سیستم که در شروع قرن بیستن راه اندازی شد ارزش تماشا را دارد.

منطقه حفاظت شده راگلر ریت

راگلر رایت منطقه ای حفاظت شده است که فضای 90 هکتاری آن با مراتع سرسبز پوشیده شده، در این مکان اواع گیاهان و جانوران کم یاب زندگی می نمایند. تماشا گونه های نادر لک لک، پیاده روی در میان طبیعتی بکر، دوچرخه سواری در مسیری که شما را به مرز اتریش یا سوییس می برد و حتی پیک نیک های آخر هفته از کارهای هیجان انگیزی ست که در منطقه حفاظت شده راگلر ریت می توانید انجام دهید.

مرکز هنر لیختنشتاین | Liechtenstein Museum of Art

اگر در میان جاذبه های لیختنشتاین در پی مکانی هستید که هنر و خلاقیت مردم این کشور را از نزدیک ببینید مرکز هنر یا موزه هنر دقیقا شما را به هدفتان می رساند. این موزه با طراحی فوق العاده G. Delego و M. Morgan ساخته شده و از نظر بصری شبیه یک مکعب بتنی سیاه است. هر چند که نمای بیرونی آن با رنگ سیاه چندان خوشایند به نظر نمی رسد اما با ورود به موزه مجسمه ها و نقاشی های خیره نماینده ای را در مقابل خود خواهید دید.

قلعه گوتنبرگ | Gutenberg Castle

سفر به کشور زیبا و سرسبز لینخنشتاین بدون بازدید از قلعه باستانی گوتنبرگ تکمیل نخواهد شد. این قلعه قرن سیزدهمی بر روی تپه ای که به وسیله کوه های آلپ احاطه شده نهاده شده است. قلعه در ابتدا برای دفاع در برایر مهاجمان ساخته شده و بعدها در اختیار هابسبورگ ها نهاده شد. گوتنبرگ در طول تاریخ پرفراز و نشب خود بارها و بارها تخریب و مجدا بازسازی شد. بنابراین می توان معماری های دوران مختلف را در آن دید. قسمتی از قلعه که به قرن پانزدهم تعلق داشته و ماکسیمیلیان اول، امپراتور روم از آن بازدید نموده بیش از نقاط دیگر توانسته توجه توریستان را به خود جلب کند.

موزه ملی لیختنشتاین | Liechtenstein State Museum

موزه ملی برترین مکان برای آشنایی با تاریخ، سنت، فرهنگ و زندگی روزمره ساکنان لیختنشتاین است. در طول سال نیز نمایشگاه های دوره ای جهت نشان دادن زندگی و طرز فکر شاهزاده این سرزمین برگزار می گردد. بعلاوه سلاح های قرون وسطایی، آثار نقاشان معروف فلاندری، ظروف سرامیکی، سرویس های مبلمان عتیقه و فرش های دستبافت از دیگر جاذبه هایی هستند که در موزه ملی می توانید از آن ها بازدید کنید. موزه ملی لیختن اشتاین هر ساله از صدها توریست اروپایی و بین المللی علاقه مند به هنر و تاریخ پذیرایی می نماید.

معماری شهرهای نندلن و اشن | Nendeln , Eschen

دو شهر نندلن و اشن در لیختن اشتاین از قدیمی ترین شهرهای این کشور به شمار رفته و معماری های اصیل بسیاری را در خود دارند. پایه این دو شهر با ساخت یک ویلای قدیمی گذاشته شد. با قدمت ترین کارگاه سفال سازی لیختن اشتاین در این دو شهر واقع شده است. از یک ساختمان قرن چهاردهمی نیز به عنوان محلی برای برگزاری نمایشگاه های محلی استفاده می گردد. در مجموع گشت و گذار در نندلن و اشن یک مسیر نسبتاً چالش برانگیز است، در این گشت که به طور میانه 1 ساعت و 17 دقیقه طول می کشد می توانید یک پیاده روی عالی را تجربه نموده و همزمان از نزدیک با زندگی روزمره ساکنان این دو شهر قدیمی آشنا شوید.

قلعه Vaduz

قلعه وادوز از زمان ساخت خود یعنی اواخر قرن 15 و اوایل قرن 16 به خانواده اشرافی Werdenberg-Sargans تعلق داشت. بعدها نیز به عنوان اقاتگاه شاهزاده لینخن اشتاین به همراه خانواده اش انتخاب شد. این قلعه بعد از به استقلال رسیدن کشور به موزه تبدیل و درب های آن به روی توریستان باز شد. کلیسای سنت آنه با محراب باستانی خود به سبک گوتیک از زیبترین بخش های قلعه است که می توانید از آن بازدید کنید.

قلعه های شلنبرگ | Schellenberg Castle

از جاذبه های تماشای لینخنشتاین می توان به قلعه های شلنبرگ اشاره نمود. این کشور در مجموع 5 قلعه بسیار قدیمی دارد که دو تای آن کاملا دست نخورده هستند، یکی از آن ها کمی دچار تخریب شده و از سه قاعه دیگر چیزی جز ویرانه باقی نمانده است. توریستان می توانند از قلعه های Schloss Vaduz به عنوان مقر پادشاهان کشور و Burg Gutenberg که در روستای Balzers نهاده شده بازدید نمایند. قلعه شالون که در نزدیکی وادوز نهاده شده از دیگر بناهای قدیمی با معماری خارق العاده است که مورد توجه توریستان نهاده شده است.

جشنواره های لیختنشتاین

شاان در مقابل ابرشهرهای جهان بسیار کوچک دیده می گردد اما در جایگاه خود به عنوان بزرگترین شهر لیختن اشتاین شناخته می گردد. شاان در یه کیلومتری وادوز نهاده شده و حضور توده Drei Schwestern ظاهری زیبا به آن بخشیده است. این شهر به عنوان شهر صنعتی شناخته می گردد اما این بناهای تاریخی و برگزاری جشنواره های مختلف هستند که بیش از هر چیز توریستان را به سوی شاان می کشاند. کلیسای ماریا زوم تروست متعلق به قرن هجدهم، مرکز DoMuS با نمایشگاه های تاریخ و هنر محلی، یک کارگاه مسگری و موزه ماشین حساب و ماشین تحریر از جاذبه های شهر زیبای شاان هستند.

سوالات متداول

لیختن اشتاین به چه علت معروف است؟

لیختن اشتاین به خاطر تاکستان های سرسبز، مسیرهای پیاده روی عالی، طبیعت بکر و کوه های آلپ بسیار معروف شده است.

آیا لیختن اشتاین مانند سوئیس است؟

کشور لیختن اشتاین در میان دو کشور سوییس و اتریش نهاده شده و با توجه به موقعیت مکانی که دارد بسیار زیبا و تماشای ست.

برای مشاهده قیمت و خرید تور اروپا از وبلاگ تور چین کلیک کنید.

خرید تور اروپامنبع: ستاره ونک

به "با جاذبه های گردشگری لیختنشتاین آشنا شوید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با جاذبه های گردشگری لیختنشتاین آشنا شوید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید