بهداشت دهان و دندان

5 ایده استفاده از بانکه در دکوراسیون داخلی

امروزه در دکوراسیون داخلی منازل، سعی می گردد تا از وسایلی که در کنار کاربردی بودن، جنبه تزیینی و دکوراتیو نیز دارند، بیشتر بهره گرفته گردد. بانکه ها یکی از این وسایل هستند که شما می توانید در بخش های مختلف خانه از آنها برای دیزاین فضای داخلی بهره ببرید....

30 فروردین 1403

خواص چای سیاه چیست؟ ، 11 فایده مهم و کم نظیر که نشنیده اید

چای سیاه بعد از آب، محبوب ترین نوشیدنی دنیا است. این نوشیدنی خوش عطر و طعم، بی علت به این سطح از محبوبیت نرسیده و در گذر زمان اثبات نموده که مزایای متعددی برای سلامت بدن و روان دارد. به عنوان مثال به خاطر اینکه مقادیری متعادل از کافئین را در خود جای داده،...

30 دی 1402

طرز تهیه قیساوا؛ صبحانه خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی

قیساوا یکی از انواع صبحانه های خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی است که خیلی راحت درست می گردد این وعده غذایی ساده را می توانید به روش های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و برای پذیرایی به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار بهره ببرید.

26 دی 1402

کشف نشانه های آدمخواری مربوط به 52 هزار سال قبل

دِل تُل دِمویا یک سیستم غار بین شهر های مویا و تونا در بارسلونِ اسپانیا است. این غار که در دره تارِنت مال واقع شده با حل کردن سنگ آهک نئوژن شکل گرفته و یک سیستم زیرزمینی 2 کیلومتری را ایجاد نموده است.

17 تیر 1402

عجیب ترین کلکسیون های جهان

تمام کلکسیون دارهای جهان با یک جرقه کوچک به فکر جمع کردن کلکسیونشان افتاده اند؛ جرقه ای که گاهی آتش عشق به یک وسیله را چنان در دلشان روشن نموده که زندگی شان از این رو به آن رو شده و آنها صاحب یک کلکسیون دیگر هم شده اند.

14 تیر 1402

یک کارمند ایرانی چقدر مالیات می دهد؟ ، فرار مالیاتی 100 هزار میلیارد تومانی در سال!

با وجود تاکید وزیر اقتصاد دولت رئیسی بر این نکته که ایران دیگر بهشت فراریان مالیاتی نخواهد بود؛ کماکان آمار ها از حجم بالای این معضل خبر می دهند. این در حالیست که یک کارمند معمولی که ماهانه 10 میلیون تومان حقوق دریافت می نماید، سالانه پنج تا شش میلیون...

7 تیر 1402

چند روش ساده و آسان خانه داری

خانه داری برای بسیاری از افراد کاری سخت و طاقت فرسا به شمار می آید ؛ در حالی که اگر قواعد آن را بدانید خیلی راحت از پس کارها و نظافت خانه بر می آیید. در ادامه به معرفی انواع روش خانه داری می پردازیم.

1 تیر 1402

کشف کهن ترین فسیل باستانی تریزینوسور با یاری هوش مصنوعی

ایسنا نوشت: یک فسیل باستانی از گونه تریزینوسور در بریتانیا کشف شده که به گفته باستان شناسان، قدیمی ترین فسیل در نوع خود است.

27 فروردین 1402

کاربردهای جوش شیرین برای حفظ سلامتی و نظافت بدن

ممکن است شما از جوش شیرین فقط برای از بین بردن بوی بد یخچال بهره ببرید. یا به عنوان یک ماده اصلی که به پف کردن غذاهای پختنی از جمله نان و کیک و شیرینی به شما یاری می نماید، به آن نگاه کنید. اما جوش شیرین، با نام مستعار بی کربنات سدیم، سزاوار جایگاهی ویژه...

14 بهمن 1401

کشف فسیل خوک دوران ژوراسیک

حیوان عجیبی که در دوران پرمین و تریاس در زمین پرسه می زد و از بزرگترین رویداد فاجعه بار آن زمان جان سالم به در برد.

24 آذر 1401

دلایل باورنکردنی زیاد خوابیدن

خواب شبانه بین هفت تا نه ساعت، مزایای زیر را برای سلامتی دارد:. خلق و خوی بهتر. تقویت تمرکز. کاهش ریسک چاقی و خیلی از بیماری ها؛ و حتی افزاش طول عمر.

1 شهریور 1401

راز همیشه خوشبو ماندن چیست؟

بوی خوب به شما اعتماد به نفس می دهد و باعث می شود مجذوب کننده تر به نظر آیید. با انجام این کارهای ساده، به هر جا که قدم می گذارید سرها را برمی گردانید.

19 مرداد 1401

فراخوان جذب دستیار پژوهشی وزارت بهداشت

خبرگزاری خبرنگاران- معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت از اجرای برنامه جذب دستیار پژوهشی خبر داد.

27 اردیبهشت 1401

دراز گودال ماریانا، زیستگاه ترسناکترین مخلوقات دریایی (قسمت اول)

گودال عمیق و طولانی ماریانا در اقیانوس آرام، یکی از ژرف ترین نقاط اقیانوس و محل زندگی موجوداتی است که حضورشان در تصور بسیاری نمی گنجد!

20 اردیبهشت 1401

اطلاعات تغذیه ای فندق

آیا کسی پیدا می گردد که ترافل شکلات آجیلی را دوست نداشته باشد؟ و آیا ترجیح نمی دهید که بر روی آن فندق ریخته گردد؟ اگر چنین است، این مقاله را خوانده تا بیشتر در مورد حقایق و اطلاعات تغذیه ای و فوائد سلامتی بخش فندق اطلاعات کسب کنید.

1 آبان 1400

آغاز فرصت ثبت نام فراگیر ارشد پیام نور و کنکور دکتری 1400 ، ارشد پزشکی امسال تکمیل ظرفیت ندارد

برای مرور مهمترین اخبار دانشگاهی طی یک هفته گذشته در حوزه آموزش و پژوهش با ما همراه باشید.

6 دی 1399

معروف ترین غذاهای دنیا را می شناسید؟

یکی از عمده ترین لذت های دنیا، غذا خوردن است. قبول دارید؟ غذاهای رنگارنگی که با مواد غذایی خوش طعم پخته می شوند، عطر و رایحه ای عالی دارند و هوش را از سر می پرورانند، می شناسید؟ در هر گوشه از دنبا بنا به نوع فرهنگ، آب و هوا، شرایط اقتصادی و…، مصرف نوعی...

24 دی 1398