چند روش ساده و آسان خانه داری

به گزارش وبلاگ تور چین، خانه داری برای بسیاری از افراد کاری سخت و طاقت فرسا به شمار می آید ؛ در حالی که اگر قواعد آن را بدانید خیلی راحت از پس کارها و نظافت خانه بر می آیید. در ادامه به معرفی انواع روش خانه داری می پردازیم.

چند روش ساده و آسان خانه داری

استفاده بهینه از جوراب ها

روش خانه داری این است که با استفاده از یک جفت جوراب ، می توانید از گرفتن پول و اشیا کوچک با ارزش به وسیله جاروبرقی جلوگیری کنید. برای این کار ، پول و اشیا کوچک را در داخل جوراب قرار داده و سپس جوراب را به سر لوله و نازل نگهدارنده جاروبرقی وصل کنید. با این کار ، جوراب مانع از ورود اشیا به داخل جاروبرقی می گردد و همه چیز به راحتی درون جوراب قرار می گیرد. بعلاوه ، این روش از گرفتن کش های مو و قطعات دیگر نیز جلوگیری نموده و به شما یاری می کند تا از جاروبرقی خود به راحتی و با عملکرد بهتری بهره ببرید.

استفاده از دستکش های لاستیکی

برای حذف موهای حیوانات خانگی ، می توان از دستکش های لاستیکی مرطوب استفاده کرد. این راه حلی آسان و مقرون به صرفه برای پاک کردن موهای حیوانات است. برای استفاده از این روش خانه داری، یک دستکش تمیز را بردارید و آن را روی سطوحی که موهای حیوانات روی آن افتاده اند ، مانند کاناپه ، پرده و شلوار بکشید. با این کار ، موهای حیوانات به راحتی جدا شده و سطح را تمیز می کند. به علاوه ، استفاده از دستکش لاستیکی مرطوب به شما یاری می کند تا از پخش شدن موهای حیوانات در هوا جلوگیری نموده و به سادگی آن ها را جمع آوری کنید.

تمیز کردن سری دوش حمام

استفاده از سرکه برای تمیز کردن سری حمام، یک روش خانه داری ساده و مقرون به صرفه برای تمیز کردن این بخش از خانه است. برای این کار ، یک مخلوط از آب جوش و سرکه تهیه نموده و سپس سری حمام را در این مخلوط خیس کنید. پس از این کار ، با استفاده از یک پارچه تمیز و خشک ، کثیفی های روی سری حمام را به راحتی پاک نمایید.

این روش ، علاوه بر این که ساده و مقرون به صرفه است ، به علت استفاده از سرکه ، می تواند به عنوان یک ضد عفونی کننده طبیعی برای حمام شما عمل کند. بعلاوه ، با استفاده از این روش ، از مواد شیمیایی ضدعفونی کننده خطرناکی که ممکن است برای سلامتی شما و خانواده تان مضر باشند ، صرف نظر می کنید. با توجه به ویژگی های آنتی باکتریال و ضدقارچی سرکه ، این روش خانه داری به شما یاری می نماید تا سری حمام خود را به راحتی و به صورت طبیعی تمیز نمایید.

تمیز کردن طبیعی ماکروویو

برای تمیز کردن طبیعی مایکروویو ، از روش خانه داری ساده و مقرون به صرفه قیمتی که با استفاده از یک فنجان آب صورت می گیرد ، بهره ببرید. برای این کار ، یک فنجان آب را با نصف لیمو و عصاره اش درون مایکروویو قرار داده و آن را برای یک یا دو دقیقه روشن کنید. سپس، مخلوط را به مدت حداقل 5 دقیقه درون مایکروویو بگذارید تا بخار گردد.

با این کار ، بخار آب و لیمو به داخل مایکروویو نفوذ می کند و باعث تخلیه و تمیز شدن آن می گردد. پس از این کار ، با یک پارچه تمیز و خشک ، داخل مایکروویو را پاک کنید و از نتیجه خوب آن لذت ببرید. بعلاوه ، بوی لیمو باعث پر شدن آشپزخانه شما از عطر خوشبو می گردد. این یک روش خانه داری ساده و مقرون به صرفه برای تمیز کردن مایکروویو با استفاده از مواد طبیعی است.

درست کردن محلول طبیعی نظافت

یکی از راه های ساده و مقرون به صرفه برای تمیز کردن کل خانه ، استفاده از یک محلول طبیعی و ساده است که با مخلوط کردن چهار قاشق سوپ خوری جوش شیرین با یک لیتر آب گرم تهیه می گردد. این محلول ، علاوه بر این که مقرون به صرفه بوده ، به علت استفاده از مواد طبیعی ، برای سطوح مختلف خانه بسیار مناسب است.

برای استفاده از این محلول ، آن را روی سطوح ، کف و هر جای دیگری که احتیاج هست ، پخش نموده و با یک پارچه تمیز و خشک ، سطح را تمیز کنید. این محلول می تواند به راحتی آلودگی های مختلف شامل چربی ، گرد و غبار و لکه های مختلف کف ، سطوح و دیگر اجزای خانه را تمیز کند. بعلاوه ، این محلول به علت استفاده از مواد طبیعی ، برای سلامتی بیشتر شما و خانواده تان نیز مفید است. با این روش خانه داری، به راحتی و با هزینه کم ، خانه خود را تمیز نموده و از نتیجه خوب آن لذت می برید.

کاربرد روغن بچه

استفاده از روغن بچه برای تمیز کردن لکه های روی استیل ضد زنگ ، یک روش خانه داری ساده و موثر برای پاک کردن این نوع سطوح است. برای این کار ، کمی روغن بچه را روی یک پارچه تمیز قرار داده و سپس با استفاده از آن ، لکه های روی استیل ضد زنگ را پاک کنید.

برای به دست آوردن برترین نتیجه ، پارچه را به طور دورانی روی لکه حرکت داده و با فشار کم ، لکه را پاک کنید. پس از پاک کردن ، با یک پارچه تمیز و خشک ، سطح را پاک و خشک نمایید.

این روش خانه داری ، علاوه بر این که ساده و آسان است ، به علت استفاده از روغن بچه ، می تواند به عنوان یک نرم کننده طبیعی برای سطوح استیل ضد زنگ عمل کند. بعلاوه ، به شما یاری می نماید تا به راحتی و با هزینه کم ، لکه های روی استیل ضد زنگ را پاک کنید و از نتیجه خوب آن لذت ببرید.

مسواک کهنه را دور نیندازید!

استفاده از مسواک کهنه برای تمیز کردن دستشویی ، یک روش ساده و موثر برای پاک کردن نواحی سخت و دسترسی ناکافی است. برای این کار ، مسواک قدیمی خود را به جای دور انداختن ، در آب جوش قرار داده و به این ترتیب از میکروب ها و باکتری های موجود روی آن خلاص شوید.

سپس از آن برای تمیز کردن جاهایی که دسترسی به آن ها با استفاده از جاروبرقی ممکن نیست ، مثل دور اطراف شیر آب و فاضلاب ، بهره ببرید. با این روش خانه داری ، به راحتی و با هزینه کم ، دستشویی خود را تمیز نموده و از نتیجه خوب آن لذت ببرید. اما باید توجه داشته باشید که مسواک کهنه تمیز شده ، نباید برای تمیز کردن دندان ها استفاده گردد و فقط باید برای تمیز کردن نواحی سخت و دسترسی ناکافی مورد ابه کار گرفته گردد.

منبع: اتاق

به "چند روش ساده و آسان خانه داری" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چند روش ساده و آسان خانه داری"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید