کاربردهای جوش شیرین برای حفظ سلامتی و نظافت بدن

به گزارش وبلاگ تور چین، ممکن است شما از جوش شیرین فقط برای از بین بردن بوی بد یخچال بهره ببرید. یا به عنوان یک ماده اصلی که به پف کردن غذاهای پختنی از جمله نان و کیک و شیرینی به شما یاری می نماید، به آن نگاه کنید. اما جوش شیرین، با نام مستعار بی کربنات سدیم، سزاوار جایگاهی ویژه در کابینت داروهای شما نیز هست.

کاربردهای جوش شیرین برای حفظ سلامتی و نظافت بدن

جوش شیرین در واقع به حفظ سلامت و تمیزی بدن شما یاری شایانی می نماید. در این مطلب با استناد به نکاتی که در سایت وب ام دی به آن ها اشاره شده، به خواص جوش شیرین و موارد استفاده از آن می پردازیم.

جوش شیرین پلاک های دندان را از بین می برد

جوش شیرین برای از بین بردن فیزیکی پلاک و لایه چسبنده باکتری ها در دهان، عالی عمل می نماید. با گذشت زمان، تجمع پلاک سخت می گردد و می تواند منجر به بیماری لثه گردد. برای از بین بردن پلاک روی دندان، یک مسواک مرطوب را به پودر آغشته کنید و طبق معمول مسواک بزنید. البته جوش شیرین فلوراید لازم برای محافظت در برابر پوسیدگی و حفره دندان را ندارد. با این حال، برای ایمن بودن دندان ها پس از رفع کردن پلاک با جوش شیرین، با خمیر دندان معمولی نیز مسواک بزنید.

  • 5 نکته مهم برای تمیز نگه داشتن مسواک | چه زمانی باید مسواکمان را عوض کنیم؟

از بین بردن بوی دهان با جوش شیرین ؛ دهانشویه مقرون به صرفه قیمتی است

پاستای آیولی سیردار خوشمزه است. اما پس از خوردن آن، شما باید بوی دهان خود را رفع کنید چرا که هیچ کس حاضر به مصاحبت از نزدیک با شما نخواهد بود. برای این کار، یک قاشق چایخوری جوش شیرین را در نصف لیوان آب بریزید و دهان خود را بشویید. جوش شیرین مانند بسیاری از دهانشویه ها، بو را با اسانس نعنا نعناع پنهان نمی نماید. جوش شیرین در واقع بو را به کلی از بین می برد.

از بین بردن بوی زیر بغل با جوش شیرین

بیشتر چیزهایی که بو می دهند دارای مولکول های بوی اسیدی یا بازی هستند. جوش شیرین این بوها را به حالت خنثی تر تبدیل می نماید. جای تعجب نیست که در کارخانه های تصفیه فاضلاب و زمین های کشاورزی از این ماده استفاده می نمایند. جوش شیرین روی بوی بدن شما نیز تاثیر می گذارد. صبح کمی زیر بغلتان را تمیز کنید. اگر به به جای مانده پودر روی لباستان اهمیت نمی دهید، از دئودورانت های چوبی که جوش شیرین دارند بهره ببرید. در پی مواردی باشید که مواد تشکیل دهنده آن از بی کربنات سدیم (جوش شیرین) باشد.

  • چطور لکه زرد عرق را از زیر بغل لباس پاک کنیم؟ | آموزش 2 روش ساده خانگی با جوش شیرین و سرکه سفید

جوش شیرین به کلیه های شما یاری می نماید

کلیه ها اندامی هستند که مواد زائد و آب اضافی را از بدن شما خارج می نمایند. اگر به بیماری مزمن کلیوی ناشی از دیابت، فشار خون بالا یا عوارض دیگر مبتلا هستید، اسید می تواند در بدن شما انباشته گردد. جوش شیرین می تواند سطح اسید را پایین بیاورد و ممکن است به کاهش سرعت تحلیل استخوان و ساخت عضلات یاری کند. اگر می خواهید این کار را امتحان کنید، مهم است که با پزشک خود مشورت کنید. دانشمندان هنوز در حال کشف این موضوع هستند که دقیقا جوش شیرین چه زمانی و چگونه سطح اسید را پایین می آورند.

جوش شیرین به مبارزه با سرطان یاری می نماید

اورژانس ها و بیمارستان ها بی کربنات سدیم (جوش شیرین) را به عنوان درمانی برای ایست قلبی، مسمومیت و موارد دیگر ذخیره می نمایند. جوش شیرین بعلاوه به مقابله با خواص اسیدی داروهای شیمی درمانی که برای معالجه سرطان استفاده می شوند یاری می نماید. بعضی مطالعات نشان می دهند که سطوح اسیدی پایین ممکن استباعث کند شدن روند رشد و توسعه تومورهای خاص گردد.

جوش شیرین پوست شما را تسکین می دهد

آیا پشه شما را نیش زده؟ جوش شیرین در این شرایط می تواند نجات دهنده شما باشد. این ماده می تواند تحریک جزئی، درد، خارش و قرمزی را تسکین دهد. خمیری با استفاده از مخلوطی از 3 قاشق جوش شیرین و یک قاشق آب آماده کنید. آن را روی پوست خود بمالید و بگذارید 20 دقیقه بماند و سپس آن را بشویید.

جوش شیرین درد را تسکین می دهد

بی کربنات سدیم ممکن است قدرت ضد درد لیدوکائین مورد استفاده در اپیدورال ها را تقویت کند. محققان در حال آنالیز این موضوع هستند که آیا ممکن است به کاهش درد ناشی از سرطان یاری کند یا خیر. اگر به علت آفتاب سوختگی صدمه می بینید، یک پارچه مخصوص شستشو را در محلولی از حدود 4 قاشق غذاخوری جوش شیرین در هر لیتر آب خیس کنید. به آرامی آن را روی نواحی آسیب دیده بمالید تا پوست شما تسکین یابد. این می تواند برای سایر سوختگی های جزئی از جمله تورم ناشی از سوختگی نیز مفید باشد.

باعث کاهش ریفلاکس اسید معده می گردد

بی کربنات سدیم به مقابله با اسید اضافی که ممکن است بعد از غذا خوردن از معده به سمت گلو و حتی دهان شما بالا برود، یاری می نماید. می توانید آن را حتی بدون نسخه به عنوان قرص جویدنی بخرید. یا با مخلوط کردن نصف قاشق چای خوری جوش شیرین در نصف فنجان آب، آنتی اسید خانگی خود را بنوشید. قبل از دادن آن به بچه ها زیر 6 سال، یا اگر قرار است آغاز به استفاده منظم از جوش شیرین همراه با سایر داروها کنید، با پزشک مشورت کنید.

جوش شیرین؛ ماده ای موثر برای اسکراب صورت

جوش شیرین ساینده ملایمی است. از آن به عنوان یک پاک نماینده ملایم صورت بهره ببرید. ابتدا صورت خود را با یک پاک نماینده ملایم و غیر ساینده بشویید و با آب بشویید. سپس خمیری مرکب از 3 قاشق جوش شیرین و یک قاشق آب درست کنید. برای تمیزی عمیق پوست آن را با دقت به صورت دایره ای بمالید و سپس صورت خود را با آب بشویید.

جوش شیرین موهای شما را شفاف می نماید

یک قاشق چای خوری جوش شیرین را با شامپوی مورد علاقه خود مخلوط کنید تا تجمع اسپری ها، ژل ها، نرم نماینده ها و سایر محصولات از بین برود. موهای شما نه تنها تمیزتر می شوند، بلکه ممکن است حالت دادن به آن نیز آسان تر گردد.

جوش شیرین پوست شما را نرم می نماید

نصف فنجان جوش شیرین را به آب وان حمام خود اضافه کنید. بی کربنات سدیم اسیدها را خنثی می نماید، عرق و چربی را از بین می برد و پوست شما را ابریشمی می نماید. علاوه بر این پس از اتمام حمام، می توانید از مقداری بیشتر جوش شیرین برای تمیز کردن وان بهره ببرید.

اسباب بازی های فرزندتان را تمیز می نماید

می توانید به جای استفاده از مواد شیمیایی از جوش شیرین برای پاک کردن کثیفی از سینی، صندلی و اسباب بازی های کودک خود بهره ببرید. به یاد داشته باشید که جوش شیرین میکروب ها را از بین نمی برد. اما می توانید بی کربنات سدیم را با سرکه که به عنوان یک ضد عفونی نماینده عمل می نماید، همراه کنید. حتما پس از نظافت خوب آبکشی کنید.

محافظ مناسب برای دندان مصنوعی

2 قاشق چایخوری جوش شیرین را در یک فنجان آب گرم حل کنید. سپس فقط پروتزهای خود را خیس کنید تا مواد غذایی شل شوند و بوها از بین بروند. جوش شیرین بعلاوه برای نگهدارنده ها و محافظ های دهان شوینده مناسبی است.

منبع: همشهری

منبع: فرادید

به "کاربردهای جوش شیرین برای حفظ سلامتی و نظافت بدن" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کاربردهای جوش شیرین برای حفظ سلامتی و نظافت بدن"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید