راز همیشه خوشبو ماندن چیست؟

به گزارش وبلاگ تور چین، بوی خوب به شما اعتماد به نفس می دهد و باعث می شود مجذوب کننده تر به نظر آیید. با انجام این کارهای ساده، به هر جا که قدم می گذارید سرها را برمی گردانید.

راز همیشه خوشبو ماندن چیست؟

کار سختی هم نیست تنها کافی است کارهایی که قبلا انجام می دادید را به دفعات بیشتری انجام دهید و چند کار کوچک دیگر را هم به آنها اضافه کنید.

1- خود را تازه نگه دارید

  • حمام بروید

اگر می خواهید بوی خوبی بدهید، باید با تمیز بودن شوع کنید. اینکه چند وقت یک بار باید به حمام بروید به بدن تان، آب و هوا و مقدار فعالیت روزانه تان بستگی دارد. به هر صورت باید قبل از اینکه بدن تان بوی بد بگیرد به حمام بروید.

در هنگام حمام پوست تان را با صابون و آب گرم بشویید تا بوی بدی به بدن تان نماند. اگر نمی خواهید هر روز موهای تان را بشویید، تا از خشک شدن و آسیب دیدن آنها جلوگیری کنید، می توانید از شامپوی خشک استفاده کنید. این شامپو چربی مو را می گیرد و باعث می شود تمیز به نظر رسد.

  • از دئودورانت استفاده کنید

تنها دو درصد از مردم دارای ژن هایی هستند که از بو گرفتن زیر بغل شان جلوگیری می کنند. آنها خیلی خوش شانس هستند، مگر نه؟! بقیه ما باید برای اینکه بدن مان بوی بدی نگیرد از دئودورانت ها استفاده کنیم.

اگر زیاد عرق می کنید از دئودورانت هایی که مواد ضد عرق دارند استفاده کنید. اگر عادت به استفاده از عطر و ادکلن دارید، از دئودورانت هایی با بوی کم استفاده کنید تا در یک زمان دو بوی متفاوت ندهید.

  • از پودرهای بدن استفاده کنید

استفاده از پودر بدن بعد از حمام یکی از بهترین راه ها برای خوشبو ماندن بدن است. بعد از اینکه بدن تان را خشک کردید مقداری از این پودرها را به زیر بغل، پاها یا هر جای دیگری که می خواهید بو ندهد بزنید. برای این منظور می توانید از پودر بچه هم استفاده کنید. بهتر است از انواع بی بو پودر بچه استفاده کنید تا بوی بچه ندهید.

  • لباس هایی خوشبو بپوشید

پوشیدن یک لباس چند روز پشت سر هم می تواند تاثیری نامطلوب روی بوی بدن تان داشته باشد. پس همیشه لباس هایی تمیز و خوشبو بپوشید.

اگر قرار است تمام روز بیرون از خانه باشید بد نیست تعدادی لباس همراه خود ببرید تا در فرصتی لباس تان را عوض کنید. اگر در محیطی با بوی زیاد کار می کنید و یا همکاران سیگاری زیادی دارید، لباس هاتان را بیشتر بشویید و از مایع شستشوی لباسی با بوی زیاد استفاده کنید.

  • پاهایی خوشبو داشته باشید

اگر به محض درآوردن کفش تان نگران بوی بد پاهای تان هستید و فکر می کنید بوی بدی می دهند، در هنگام حمام حتما کف پاهاتان را به خوبی بسایید و بعد از خشک کردن آنها هم مقداری پودر بدن یا پودر بچه به آنها بزنید.

کفش کارتان را از کفش های دیگر جدا کنید. کفشی مخصوص برای کار داشته باشید و برای دیگر فعالیت های از کفشی دیگر استفاده کنید.

  • دهانی خوشبو داشته باشید

داشتن دهان خوشبو یکی ار فاکتورهایی است که بر بوی بدن تان تاثیر زیادی می گذارد. پس مطمئن شوید که هر روز از نخ دندان استفاده می کنید و مسواک می زنید. هر از گاهی نزد دندان پزشک بروید تا سلامت دندان های خود را چک کنید.

مقدار زیادی آب بنوشید. بعد از خوردن غذا مقداری آب بنوشید تا ذرات غذا از میان دندان هاتان پاک شود. از دهان شویه هم استفاده کنید، البته دهان شویه های بدون الکل.

اگر برای تان مهم است که در روز مشخصی بوی خوبی دهید، در این روز از خوردن پیاز، سیر و دیگر غذاهایی که بوی تندی دارند پرهیز کنید. همیشه آدامس نعنایی یا اکالیپتوس به همراه داشته باشید.

2- از عطرها و ادکلن ها اسفاده کنید

  • عطری با بوی دلخواه تان تهیه کنید

در هنگام تهیه عطر بویی را انتخاب کنید که به استایل تان می آید. بهترین عطر، عطری است که بویش تمام روز بماند. البته بوی آن نباید خیلی قوی و تند باشد تا هم خودتان و هم دیگران را آزار ندهد.

  • مقداری عطر روی نبض تان بزیند

با ادکلن تان دوش نگیرید! تنها مقدار کمی از آن را به بدن بزنید تا اطرافیان تان اذیت نشوند و بوی خوبی هم داشته باشید. عطر را به مچ دست، گردن و پشت گوش هاتان بزنید، به بیشتر از این مقدار نیاز ندارید.

اگر از عطرها اسپری استفاده می کنید، آنها را مستقیما روی بدن نزنید.

  • موهاتان را خوشبو کنید

اگر شامپوتان بوی زیادی ندارد، بهتر است مقداری عطر هم به موهاتان بزنید، با این روش تمام روز بویی فوق العاده خواهید داشت.

  • از یک بو استفاده کنید

خوب نیست که در یک زمان سه یا چهار بوی متفاوت بدهید و مردم به جای پرسید بوی عطرتان دماغ شان را بگیرند. پس اگر از لوسیونی با بوی قوی استفاده می کنید، دیگر عطر نزنید و برعکس.

  • سعی کنید برای خودتان بویی خاص بسازید

می توانید با مخلوط کردن چند عصاره روغنی مختلف بوی مخصوص خودتان را بسازید. مثلا عصاره رز، اسطوخودوس و یا هر گیاه دیگری را که می خواهید با هم مخلوط کنید تا به بویی که مورد پسندتان است برسید.

می توانید این عصاره ها را با آب مخلوط کنید تا بوی شان خیلی قوی هم نباشد.

3- با استفاده از چند حقه هر زمان از روز بویی خوب داشته باشید

  • روزی چند بار خود را تازه کنید

احتمالا صبح که داری از خانه بیرون می روید بوی خوبی دارید اما تا عصر که بیرون می مانید هم بوی بدن تان به همان خوبی به جای مانده است؟ می توانید چند وسیله ساده را در بیرون از خانه همراه خود داشته باشید تا بوی تان همیشه خوب بماند:

  • مسواک
  • عطر
  • لباس اضافه
  • دستمال مرطوب
  • غذاهایی با بوی شدید نخورید

در روزهایی که بوی بدن خیلی برای تان مهم است، مثلا روزی که جلسه یا مهمانی مهم دارید، از غذاهایی که بوی شدیدی دارند، مانند پیاز، سیر، ماهی و غیره استفاده نکنید.

  • اطراف تان را تمیز نگه دارید

تخت تان تمیز است و بوی خوبی می دهد؟ یا بوی ماندگی و کثیفی دارد؟ ماشین تان چه طور؟ اگر می خواهید بویی خوب داشته باشید باید حواس تان به محیط اطراف تان باشد. اگر محیط ما کثیف باشد و بوی بدی بدهد، چه طور ما می توانید بوی خوبی داشته باشیم؟

پس اتاق تان را مرتب کنید، ملحفه ها را بشویید و ماشین تان را تمیز کنید.

  • دراور و کمد لباس هاتان را خوشبو کنید

اگر می خواهید لباس هاتان بویی خوب بدهند، باید محل نگهداری آنها ر اهم خوشبو کنید. پس مقداری عطر به داخل کمد لباس ها یا دراورتان بزنید.

منبع: فوت و فن / wikihow.com

به "راز همیشه خوشبو ماندن چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راز همیشه خوشبو ماندن چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید