طرز تهیه قیساوا؛ صبحانه خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی

به گزارش وبلاگ تور چین، قیساوا یکی از انواع صبحانه های خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی است که خیلی راحت درست می گردد این وعده غذایی ساده را می توانید به روش های مختلف با مواد متنوعی درست کنید و برای پذیرایی به عنوان یک میان وعده خوش طعم و پرطرفدار بهره ببرید.

طرز تهیه قیساوا؛ صبحانه خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی

مواد لازم

خرما150 گرم

تخم مرغ2 عدد

کره50 گرم

پودر هل به مقدار لازم

پودر دارچین به مقدار لازم

گردو خرد شده5 عدد

پودر گل محمدی برای تزئین به مقدار لازم

کنجد برای تزئین1 قاشق غذا خوری

مغز گردو خرد شده برای تزئین2 تا 3 عدد

خرما برای تزئین به مقدار لازم

طرز تهیه قیساوا

مرحله 1: جدا کردن پوست و هسته خرماها

ابتدا مقداری خرما را داخل یک ظرف بریزید، روی آن آب جوش بریزید و اجازه دهید تا به مدت 5 دقیقه بمانند تا پوست خرماها به راحتی از آن ها جدا گردد بعد از این مدت پوست خرماها جدا کنید، هسته داخل آن ها را هم بیرون بیاورید و خرماها را کنار بگذارید.

مرحله 2: تفت دادن خرماها در تابه

سپس یک تابه را روی حرارت میانه قرار دهید تا تابه گرم گردد لازم نیست که روغن داخل تابه بریزید بعد خرماها را در تابه بریزید، کمی تفت دهید تا بافت آن ها نرم تر گردد، خرماها را تقریباً به مدت 3 تا 4 دقیقه در تابه تفت دهید تا به حالت خمیری درآیند .

مرحله 3: اضافه کردن کره و مخلوط کردن با خرماها

سپس مقداری کره را در تابه بریزید، اجازه دهید تا کره ذوب گردد، بعد خرماها را با کره مخلوط کنید تا عطر و طعم کره به خورد آن ها برود و خرماها در کره کمی تفت داده شوند، کره ذوب شده و خرماها را با قاشق یا لیسک خوب با هم مخلوط کنید تا یکدست شوند.

مرحله 4: اضافه کردن معز گردو خرد شده و تفت دادن آن ها

بعد از آن مقداری مغز گردو را که از قبل خرد نموده اید داخل تابه بریزید کمی تفت دهید، مغز گردوها لازم نیست که خیلی پودر شده باشند فقط در مقدار های کوچک که زیر دندان احساس شوند، آن ها را با دست خرد کنید، بعد داخل تابه بریزید و تفت دهید.

مرحله 5: تفت دادن گردوها و اضافه کردن تخم مرغ ها به مواد

مقدار مغز گردو بستگی به ذائقه و سلیقه خودتان دارد و می توانید بیشتر یا کمتر از آن بهره ببرید، بعد از این که گردوها تفت داده شدند، از حالت خامی درآمدند و با خرماها خوب مخلوط شدند سپس تخم مرغ ها را روی مخلوط مواد بریزید و با هم ترکیب کنید.

مرحله 6: پختن تخم مرغ ها و اضافه کردن دارچین به مواد

در فاصله ای که تخم مرغ ها می پزند و با بقیه مواد مخلوط می شوند مدام همه مواد را هم بزنید بعد با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان مقداری پودر دارچین روی مخلوط مواد بریزید و خوب هم بزنید تا عطر دارچین پخش گردد و بوی زهم تخم مرغ را از بین ببرد.

مرحله 7: اضافه کردن پودر گل محمدی به مواد

سپس مقداری پودر برگ گل محمدی که از قبل آماده نموده اید را روی مواد بریزید، خوب هم بزنید تا عطر آن در مواد پخش گردد مقدار پودر گل محمدی را با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان به تدریج به مواد اضافه کنید تا عطر گل محمدی بیش از مقدار زیاد نگردد.

مرحله 8: برداشتن تابه از روی حرارت و ریختن قیساوا در ظرف مناسب

بعد از این که تخم مرغ ها داخل مواد خوب پخته شدند، و همه مواد با هم مخلوط و یکدست شدند تابه را از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا در دمای محیط کمی از حرارت اولیه مخلوط مواد کم گردد، بعد از آن قیساوا را داخل ظرف مناسب سرو بریزید.

مرحله 9: تزئین قیساوا و سرو آن

سپس به دلخواه و با سلیقه خودتان می توانید روی آن را با مقداری پودر گل محمدی، کنجد، مغز گردو و چند خرما تزئین کنید، بعد قیساوا را به عنوان یک صبحانه خوش طعم و مقوی یا یک میان وعده پرطرفدار همراه با نان تازه انواع دورچین و مخلفات سرو کنید.

منبع: گردشبان

به "طرز تهیه قیساوا؛ صبحانه خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه قیساوا؛ صبحانه خوشمزه، لذیذ و اصیل تبریزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید