عجیب ترین کلکسیون های جهان

به گزارش وبلاگ تور چین، تمام کلکسیون دارهای جهان با یک جرقه کوچک به فکر جمع کردن کلکسیونشان افتاده اند؛ جرقه ای که گاهی آتش عشق به یک وسیله را چنان در دلشان روشن نموده که زندگی شان از این رو به آن رو شده و آنها صاحب یک کلکسیون دیگر هم شده اند.

عجیب ترین کلکسیون های جهان

به گزارش وبلاگ تور چین، کلکسیونی از القاب عجیب و غریب که پشت نامشان ردیف می گردد و آنها را در جهان معروف می نماید. گینسی شدن هم یکی از همان افتخاراتی است که کلکسیون دارهای بزرگ جهان به کلکسیون عجایب زندگی شان اضافه می نمایند!

کلکسیونر پاکیزه!

بزرگترین کلکسیون صابون متعلق به خانم واین 65 ساله است، او از سال ها پیش شروع به جمع آوری انواع و اقسام صابون ها نموده و حالا در مجموعه اش بیش از 5هزار صابون عجیب از کشورهای مختلف جهان پیدا می گردد.

خانم واین حاضر است برای خریدن صابون هر سختی ای را تحمل کند، او حتی تا استرالیا هم برای به دست آوردن یک نوع خاص از صابون سفر نموده است. دب می گوید حاضر است برای خرید هر عروسک زرد و قرمزی دور جهان سفر کند! البته این فقط یک ادعا نیست و خیلی وقت ها دب به همین بهانه در سفر است.

پوه و دوستانش!

بزرگترین کلکسیون Pooh و دوستانش را دب هافمن جمع آوری نموده! او در کلکسیونش بیشتر از 5هزار آیتم مرتبط با پوه دارد و به علت همین ایده خلاقانه و پشتکارش وارد کتاب رکوردهای سال 2010 شده است!

مرد موزی

معرفی می کنیم؛ کن بانیستر، مالک بزرگ ترین کلکسیون موز و وابسته های آن! کن با راه اندازی موزه بین المللی موز توانست رکورددار گینس گردد. در موزه عجیب کن، بیشتر از 17هزار آیتم موزی اعم از انواع موز و لوازمی با ظاهر موزی نگهداری می گردد!

کن 38 سال است که با لقب مرد موزی شناخته می گردد؛ یعنی از همان وقتی که شروع کرد به بریدن عکس موز در روزنامه ها و جمع کردن وسایلی که شکل موز داشتند یا به پرورش موز مربوط می شدند. آقای موزی تصمیم گرفته همه محتویات موزه عجیبش را یکجا بفروشد. از نظر او موز بامزه ترین میوه جهانست که بساط خنده مردم را فراهم می نماید. هر چیزی که ربطی به موز داشته باشد، در موزه کن پیدا می گردد؛ از عروسک تا تافی های 25 ساله موزی و یک تصویر اختصاصی از او و موزهایش.

جهانی گاوی!

دنیس توبانگو صاحب کلکسیون گاو و متعلقات آن است! این زن 50 ساله با جمع کردن 2هزار و 270 وسیله مربوط به گاو، توانسته است خود را در گینس به ثبت برساند. او کلکسیون جالبش را روی قفسه های خانه اش به نمایش عمومی گذاشته است.

دنیس اولین بار وقتی متوجه علاقه اش به گاوها شد که مادرش گاو سرامیکی بامزه ای را برای تزئین روی مایکروفر گذاشت. این اولین جرقه کلکسیون گاو بود! او برترین هدیه اش را وقتی دریافت کرد که دوستانش یک گاو یک متری واقعی برایش خریدند و لای کاغذکادو به او هدیه دادند!

خال خالی خالی!

کارن فریر یکی از عجیب ترین کلکسیون های جهان را دارد؛ کلکسیون خال خال! او که عاشق سگ های خالدار است از 17سال قبل سعی نموده تمام وسایل خالداری را که شبیه پوست سگ هستند جمع کند؛ از ظرف و ظروف گرفته تا زینت آلات و لباس. علاقه کارن از وقتی شروع شد که یک توله سگ خال خالی خرید و تا همین چهار سال پیش که مرد، با او زندگی می کرد.

کارن حتی اتومبیل سفیدش را هم خال خالی نموده تا یکی از اجزای کلکسیونش باشد! او بعد از جدا شدن از همسرش چوب حراج به کلکسیونش زد تا 3هزار و 500 سگ خال خالی اش را یکجا بفروشد و بتواند خانه کوچکی برای خودش بگیرد.

ریش سفید یویوبازها

بزرگ ترین کلکسیون یویو را دکتر جان مایزنهایمر 51 ساله دارد. در کلکسیون او 6هزار یویوی مختلف در مقدار های بزرگ و کوچک پیدا می گردد که برخی از آنها واقعا قیمتی و آنتیک هستند. از نظر او هر یویوی نو معرف یک جهانی نو است.

یکی از عجیب ترین یویوهای کلکسیون جان، نزدیک دو متر طول و حدود 380 کیلوگرم وزن دارد! این یویو 20 سال قبل مخصوص جناب کلکسیونر ساخته شده است. ماجرای دکتر و یویوهایش از زمان دانشجویی او شروع شد؛ وقتی جان در وقت آزاد بین کلاس هایش یویویی دست می گرفت و سعی می کرد حرکات عجیبی با آن انجام دهد.

جان نه تنها یک کلکسیونر بلکه متخصص پوست، نویسنده، بازیگر و شناگری حرفه ای است.

دندانپزشک شیفته

دکتر وال کولپاکف، دندانپزشکی است که به خمیر دندان ها عشق می ورزد! او در کلکسیونش بیشتر از 1800 برند مختلف خمیر دندان دارد که از سال 2002 جمع نموده. دکتر وال معتقد است این کلکسیون راه جالبی است برای سردرآوردن از جهانی دندان و بهداشت آن.

دکتر وال که دوستان زیادی در سراسر جهان دارد، از همه رفقایش خواسته که نمونه ای از تمام خمیردندان هایی را که در کشورشان فراوری می شوند برای او بفرستند! در کلکسیون وال، خمیردندانی با طعم شکلات، خمیردندانی متعلق به جنگ جهانی دوم و پودر دندانی متعلق به قرن نوزدهم - زمانی که هنوز خبری از خمیر دندان نبود- پیدا می گردد. او از زمانی که داستان کلکسیون کارشتن گوتسایت آلمانی و 500 خمیردندانش را خواند، تصمیم گرفت تا جایی که امکان دارد راه او را ادامه دهد.

کلکسیون توستر

بزرگ ترین کلکسیون توستر! این عنوان رکوردی است که ینس ویربک 40 ساله در گینس ثبت نموده است. او در کلکسیونش 600 نمونه کمیاب از توسترهای قدیمی و مدرن دارد که عمر برخی از آنها به بیش از 90 سال می رسد. ینس برای خرید توسترهای نو حتی حاضر است به کشورهای دیگر جهان هم سری بزند.

او که علاوه بر توستر عاشق تمام لوازم آشپزخانه است، می گوید توسترهای هر کشوری شکل خاص خود را دارد و او فقط با یک نگاه می تواند تشخیصشان دهد. بزرگ ترین ناراحتی ینس این است که بعد از جمع آوری کلکسیون توستر، خیلی از دوستان او به سلامت عقلی اش شک نموده اند و کمتر با او دمخور می شوند

منبع: همشهری آنلاین

به "عجیب ترین کلکسیون های جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین کلکسیون های جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید