افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد

به گزارش وبلاگ تور چین، پس از گذشت 19 روز از تصویب مجوز شورای رقابت برای افزایش قیمت محصولات خودروسازان داخلی، بالاخره روز شنبه این افزایش قیمت برای محصولات گروه صنعتی ایران خودرو اعمال شد. لیست قیمت تازه محصولات این گروه صنعتی تعیین شد.

افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد

تا پیش از این، تصور شده بود که قیمت خودرو بیش از 9 درصد افزایش نخواهد یافت، اما بیان میانه قیمتی آن هم از سوی شورای رقابت دست خودروسازها را برای افزایش بیشتر قیمت ها باز گذاشت. در راستای اجرایی شدن مصوبه افزایش قیمت، بابک رحمانی، معاون بازاریابی و فروش گروه صنعتی ایران خودرو اظهار کرد: با اعمال افزایش قیمت طبق مصوبه ابلاغ شده از سوی شورای رقابت، امکان افزایش ظرفیت فراوری و عرضه به بازار فراهم خواهد شد.

بیشتر بخوانید: شورای رقابت قیمت خودرو را گران کرد!

وی اضافه کرد: قیمت بعضی از محصولات ایران خودرو فاصله قابل توجهی با بازار دارند که این اختلاف قیمت نصیب واسطه گران و دلالان می گردد؛ لذا قیمت های نو محصولات هرچند که هزینه های فراوری را پوشش نمی دهد، اما این فاصله را به نفع مصرف کننده واقعی کاهش خواهد داد. مشخص قیمت کارخانه ای محصولات به گونه ای که بهای تمام شده فراوری را پوشش دهد و سود معقولی را نیز نصیب خودروساز کند، لازمه فراوری مالی است.

در مصوبه شورای رقابت آمده است برای کسانی که تا سرانجام سال 1399 برای خرید خودرو ثبت نام ننموده اند و پیش پرداخت داشته اند، مشمول دریافت پول نیستند و این افزایش قیمت به آنها تعلق نمی گیرد.

بیشتر بخوانید: افزایش قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

در حال حاضر شرکت های خودروسازی قیمت های نو انواع محصولات خود را اعلام نموده اند، اما آنالیز ها نشان می دهد شورای رقابت برای آنها میانه قیمتی در نظر گرفته است. آنها می توانند بیش از درصد اعلام شده افزایش قیمت را در بعضی محصولات اعمال کنند. برای رعایت مصوبه شورای رقابت، فقط باید میانگین افزایش قیمت ها را به گونه ای مشخص کنند که در چارچوب دستورالعمل شورای رقابت باشد؛ بر همین اساس ممکن است بعضی از خودروها شاهد رشد قیمت بیش از 14 درصدی باشند.

***

شما می توانید اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ تور چین مطالعه کنید.

منبع: بلاگ دیوار

به "افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش قیمت محصولات ایران خودرو کلید خورد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید