کن سولقان، سفری خنک در تابستان

به گزارش وبلاگ تور چین، بخشی از جاذبه گردشگری کن سولقان جذابیت جاده آن است. مثل رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد. از پرآب ترین رودخانه های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می گردد.

کن سولقان، سفری خنک در تابستان

کن سولقان یا کن سولوقون یکی از دره های زیبا و دیدنی اطراف شهر تهران است. این دره زیبا که در منطقه کن شهر تهران قرار گرفته است از جمله اماکن تاریخی این شهر نیز است. در واقع شهر تهران در گذشته به دو قسمت شمیرانات و کن تقسیم شده بود. روستای کن در گذشته یکی از دروازه های مهم شهر تهران بوده که به دروازه پیشرفت و تمدن نیز معروف بود. این منطقه گردشگری، آب و هوایی خوش و رستوران هایی بی نظیر با خوراکهای خوشمزه دارد. در ادامه با وبلاگ تور چین همراه باشید تا سفری به کن سولقان داشته باشیم.

کن سولقان کجای تهران قرار گرفته است

روستای کن و سولقان در شمال غربی تهران ومنطقه 5 واقع شده است که بسیار قدیمی است، هرچند در گذر زمان دستخشوش تغییرات زیادی شده اما قدمت آن به هزار و 400 سال پیش باز می گردد. آخر هفته ها در کن سولقان می توان یک کوهپیمایی لذت بخش را تجربه کرد.

مکان های دیدنی کن سولقان

غار بیوک

یکی از مکان های مناسب برای بازدید غار بیوک است. این غار زیبا که در فاصله 2 ساعته از مرکز سولقان وجود دارد، یکی از منطقه ها مناسب برای غار نوردی است. در کنار این غار، دره 2 چناران از جمله جاذبه های طبیعی مجذوب کننده منطقه سولقان است. این دره زیبا محلی مناسب برای علاقه مندان به کوهنوردی و صخره نوردی است. از جمله جاذبه های تاریخی این منطقه دروازه امام زاده محمد است که امروزه تنها بقایایی محدود از آن به جای مانده است.

امام زاده داوود

دره ای که در آن روستای کن وجود دارد دارای کوهی به نام کوهسار است. تماشای نمای زیبای شهر تهران از این بلندی به شما پیشنهاد می گردد. در مسیر دسترسی به روستای کن در حدود 5 امام زاده وجود دارد. اگر شما علاقه مند به اماکن مذهبی و زیارتی هستید این مکان محل مناسبی برای شما می باشد. از جمله معروف ترین زیارتگاه های اطراف این منطقه، امام زاده داود می باشد که از گذشته های دور در این منطقه قرار داشته است. بازدید از این منطقه زیبای گردشگری به شما پیشنهاد می گردد. به خصوص اگر علاقه مند به پیاده روی در طبیعت می باشید.

رودخانه کن و دره دوچناران

بخشی از جاذبه گردشگری کن سولقان مجذوب کنندهیت های میان جاده ای ست. رودخانه کن که از ارتفاعات توچال سرچشمه می گیرد و از پرآب ترین رودخانه های تهران است که آب دریاچه مصنوعی چیتگر نیز از آن تامین می گردد یکی از این مجذوب کنندهیت هاست. در طول مسیر، دره ها و شکل منحصر به فرد کوه ها نیز دیدنی ست. این مسیر چشم اندازهای زیبایی دارد که دره دوچناران یکی از معروف ترین آن هاست.

روستاهای کن سولقان

روستای وردیج

روستای وردیج هم در مسیر کن و سولقان قرار گرفته و سنگ هایی که به صورت صورتک هایی تراشیده شده در ارتفاعات کنار جاده هستند روستا را به منطقه ای توریستی تبدیل نموده اند. رستوران های کن سولقان سنتی اند و برترین منطقه برای استراحت های بین راهی. روستاهای سنگان، وردیج، کشارعلیا، رندان، طالون و واریش هم هرکدام دیدنی های خاص خود را دارند.

روستای واریش

واریش هم روستای ییلاقی شگفت انگیزی است. زمستان برای اقامت به آنجا نروید. به قدری سرد می گردد که ساکنانش از آنجا می روند و بهار باز می گردند. درعوض در تابستان گرم تهران، سیل گردشگران از زیبایی های آن سرمست می شوند. چشمه واریش آب سرد گوارایی دارد و در تابستان ماوای ساکنان تهران است. محل خوبی برای گذراندن آخر هفته ای به یادماندنی.

روستای سنگان و آبشار رندان

آبشار رندان بسیار تماشایی ست، برای دسترسی به آن ابتدا باید به سمت سولقان برانید، سپس مسیر را ادامه دهید، بعد از روستای سنگان تابلوی رندان را خواهید دید.

آبشار یخ زده روستای سنگان

پارک کوهسار

پارک کوهسار تهران در شمال کن و در دامنه های رشته کوه البرز است. منطقه دنج و سرسبزی که در ارتفاعات واقع شده و مرکز تفریحی هوایی مثل پاراگلایدر است. مجذوب کنندهیت های طبیعی و تفریحی فراوان دارد و یک جاده ماشین روی آسفالتی که شما را تا ارتفاعات این منطقه راهنمایی می نماید.

دره کشار

در کیلومتر 10 جاده هم دره ای طولانی به نام کشار قرار گرفته است. درختان زیادی سراسر دره را احاطه نموده اند و یک مقصد مناسب برای گشت و گذار در کنار رودخانه ای کوچک است.

دسترسی به کن سولقان

برترین مسیر از سمت اتوبان همت است. باید وارد بزرگ راه آبشناسان بشوید و به سمت بلوار کوهسار برانید. سرانجامی بلوار آغاز مسیر سولقان امی کنید و از سرانجامی اتوبان یادگار امام هم می گردد به سمت فرحزاد بروید و پس از 15 کیلومتر به تپه سلام می رسید. گنبد امامزاده داوود را که دیدید همین راه را تا سرانجام ادامه دهید.

پیشنهاد مطالعه: برای آشنایی با دیگر نقاط گردشگری تهران و کرج روستای ارنگه، نمای تاریخ و طبیعت کرج را هم بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "کن سولقان، سفری خنک در تابستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کن سولقان، سفری خنک در تابستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید