پسر اینشتین به باهوشی پدرش بود؟

به گزارش وبلاگ تور چین، ایسنا نوشت: شما هم قطعا این ضرب المثل را شنیده اید که گیرم پدر تو بود فاضل، از فضل پدر تو را چه حاصل!. توصیفات مختلفی در این زمینه مطرح شده است، ولی شاید اگر کمی دقیق تر به این مفهوم دقت کنیم، نمونه های زیادی را می بینیم که بسیاری از بچه ها، پا در مسیری گذاشته اند که والدین شان پیموده و کوشش نموده اند که مثل پدر و مادرشان، از فضل و دانش بهره مند شوند.

پسر اینشتین به باهوشی پدرش بود؟

پسر اول آلبرت اینشتین، فیزیکدان برجسته آلمانی و برنده جایزه نوبل فیزیک در سال 1921 و میلوا ماریچ (Mileva Marić)، هانس آلبرت اینشتین (Hans Albert Einstein) استاد مهندسی هیدرولیک در دانشگاه کالیفرنیا، برکلی بود.

انجمن مهندسین عمران آمریکا به منظور ارج نهادن به دستاورد برجسته وی در مهندسی هیدرولیک، جایزه هانس آلبرت انیشتین را در سال 1988 تأسیس کرد و این جایزه سالانه به کسانی اعطا می گردد که سهم قابل توجهی در این زمینه داشته باشند.

بیشتر بخوانید:

  • درگذشت پیرترین برنده جایزه نوبل/ خالق باتری های لیتیوم-یون

اما اگر از سال های دور فاصله بگیریم و پا به سال 2022 بگذاریم مثال مشابه دیگری را خواهیم دید.

سوانت پابو (Svante Pääbo)، زیست شناس سوئدی به خاطر کشفیاتش درباره ژنوم انسان تباران منقرض شده و تکامل انسان برنده جایزه نوبل پزشکی 2022 شد.

اما نکته قابل توجه این جاست که پدر سوانت پابو، سونه برگ اشتروم (Sune Bergström)، درست 40 سال قبل، جایزه نوبل پزشکی 1982 را به همراه بنگت ساموئلسون و جان رابرت وین برای اکتشاف در خصوص پروستاگلاندین و مواد مرتبط با آن دریافت نموده بود.

بیشتر بخوانید:

  • هوش شگفت انگیز گرگ ها، یک کشف باورنکردنی

  • عجیب ترین جاسوس زنده ارتش پوتین ، فرسنگ ها زیر دریا!

  • امواج مربعی دریا؛ زیبا اما مرگ بار/ عکس

  • آیفون 15 طوفانی ظاهر می گردد

  • پیدا شدن بقایای موجودات غول پیکر باستانی پس از طوفان/ عکس

5858

منبع: خبرآنلاین

به "پسر اینشتین به باهوشی پدرش بود؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پسر اینشتین به باهوشی پدرش بود؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید