زیباترین کتابخانه های دنیا را در قاب تصویر ببینید

به گزارش وبلاگ تور چین، ماسیمو لیستری، عکاسی ایتالیایی است که بعضی از زیباترین کتابخانه های دنیا را در قالب تصویر در یک کتاب عرضه نموده است که تحسین هر بیننده ای را به همراه دارد.

زیباترین کتابخانه های دنیا را در قاب تصویر ببینید

عکاس ایتالیایی، ماسیمو لیستری (Massimo Listri)، کتاب جدیدی از تصاویر بعضی از زیباترین کتابخانه های جهان را منتشر نموده است که هر خواننده ای را با خود به این مکان های فوق العاده می برد و انگیزه ای در آن ها ایجاد می نماید تا برای بازدید از آن ها برنامه ریزی نمایند. او این کتاب را طی 30 سال سفر به پنج قاره برای یافتن زیباترین کتابخانه ها در گوشه و کنار جهان جمع آوری نموده که در کتابی 664 صفحه ای به سه زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی منتشر شده است و کارشناسان معتقدند می تواند زینت بخش هر کتابخانه و خانه هر عاشق کتابی گردد.

این کتاب که زیباترین کتابخانه های جهان (The Worlds Most Beautiful Libraries) نام دارد به اهمیت تاریخی و معماری بعضی از قدیمی ترین و زیباترین کتابخانه های خصوصی، عمومی، آموزشی و صومعه ای پرداخته است. قدیمی ترین کتابخانه به سال 766 می رسد و بعضی از معرکه ترین نسخه های خطی، کتاب ها، طومارهای پاپیروس و... در آن ها به چشم می خورد.

علاوه بر گنجینه ای از کتاب های نفیس، سازه های چشم نوازی شامل ستون های مارپیچی، لوسترهای بزرگ و غیره نیز در این اماکن وجود دارد که باعث تحسین هر بیننده ای می گردد. جالب است بدانید سهم اروپا در داشتن کتابخانه های زیبا بیش از دیگر قاره ها بوده است.

کتابخانه هایی که در این کتاب به تصویر کشیده شده اند عبارتند از: کتابخانه رسالتی واتیکان (Vatican Apostolic Library) با مجموعه ای از کتب پاپ؛ کتابخانه کالج ترینیتی (Trinity College Library) بزرگ ترین کتابخانه ایرلند و خانه همیشگی کتاب کیلز یا همان نسخه خطی و تذهیب شده گاسپل و کتابخانه لورنزی (Laurentian Library) در فلورانس به عنوان کتابخانه تخصصی مدیچی که تویط میکل آنژ طراحی شد. هر کتابخانه به گونه ای توصیف شده است که خوانندگان نه تنها به عظمت گنجینه های هر ساختمان پی می برند، بلکه با پیشینه معرکه هر ساختمان نیز آشنا می شوند.

این کتاب، خوانندگان را به یک سفر فرهنگی-تاریخی می برد، به طوری که ترغیب می شوند شخصا از این مکان ها تماشا نمایند؛ به عنوان مثال در پرتغال می توانند کاخ ملی مافرا (Palácio Nacional de Mafra) را با چشمان خود ببینند و از کتابخانه اش با بیش از 36 هزار جلد کتاب تماشا نمایند. نکته جالب این کتابخانه در این است که هیچ مسئله ای با حضور خفاش ها در فضای داخلی اش ندارند، زیرا اصلی ترین دشمنان حشره ها هستند و مدیران این کتابخانه از وجود آن ها برای محافظت از کتاب ها در مقابل حشره ها استفاده می نمایند.

منبع: کجارو / lonelyplanet

به "زیباترین کتابخانه های دنیا را در قاب تصویر ببینید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زیباترین کتابخانه های دنیا را در قاب تصویر ببینید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید