مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی می تواند تا 5 سال دیگر تمام آزمایش های انسانی را پشت سر بگذارد

به گزارش وبلاگ تور چین، جنسن هوانگ، مدیرعامل انویدیا به تازگی در خصوص هوش مصنوعی عمومی (AGI) صحبت کرد و گفت که طبق بعضی تعاریف، تا پنج سال آینده می توان به این فناوری دست پیدا کرد و آزمایش های انسانی را پشت سر گذاشت.

مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی می تواند تا 5 سال دیگر تمام آزمایش های انسانی را پشت سر بگذارد

براساس گزارش رویترز، هوانگ که رهبر شرکت انویدیا، پیشرو در زمینه تراشه های مورداستفاده در سیستم های هوش مصنوعی مانند ChatGPT است، در یک انجمن مالی که در دانشگاه استنفورد برگزار گشت، در خصوص این موضوع صحبت کرد که چقدر طول می کشد تا یکی از اهداف دیرینه سیلیکون ولی، یعنی ساخت رایانه هایی که می توانند مانند انسان فکر نمایند، محقق گردد.

هوانگ گفت که پاسخ به این سؤال تا حد زیادی به نحوه تعریف هدف بستگی دارد. او گفت اگر هدف تعریف شده توانایی هوش مصنوعی عمومی برای گذراندن آزمایشات انسانی باشد، به زودی و طی پنج سال آینده شاهد چنین فناوری خواهیم بود.

در حال حاضر، هوش مصنوعی می تواند تست هایی مانند آزمون وکالت قانونی را پشت سر بگذارد، اما همچنان در آزمایش های تخصصی مانند تست های پزشکی مربوط به گوارش مشکل دارد. اما هوانگ گفت که در عرض پنج سال آینده، هوش مصنوعی بعلاوه باید بتواند تمام این آزمایش ها را با موفقیت انجام دهد.

هوانگ بعلاوه گفت که طبق تعاریف دیگر، AGI ممکن است بسیار دیرتر به دست بیاید، زیرا دانشمندان هنوز در خصوص نحوه توصیف عملکرد فکر انسان اختلاف نظر دارند.

احتیاج به ساخت کارخانه های بیشتر به وسیله انویدیا

مدیرعامل انویدیا بعلاوه به این سؤال پاسخ داد که برای حمایت از توسعه صنعت هوش مصنوعی، به چند کارخانه فراوری تراشه در صنعت احتیاج است. هوانگ نیز مانند سم آلتمن، مدیرعامل OpenAI معتقد است که برای دستیابی به این هدف باید کارخانه های بیشتری ساخته گردد، اما به گفته او، هر تراشه نیز با گذشت زمان بهتر خواهد شد که این امر باعث محدودشدن تعداد تراشه های مورداحتیاج می گردد.

هوانگ در این رابطه گفت: ما به کارخانه های بیشتری احتیاج خواهیم داشت. بااین حال، به یاد داشته باشد که ما بعلاوه در حال بهبود الگوریتم ها و پردازش های هوش مصنوعی در طول زمان هستیم.

منبع: دیجیاتو

منبع: انتخاب

به "مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی می تواند تا 5 سال دیگر تمام آزمایش های انسانی را پشت سر بگذارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مدیرعامل انویدیا: هوش مصنوعی می تواند تا 5 سال دیگر تمام آزمایش های انسانی را پشت سر بگذارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید