قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد

به گزارش وبلاگ تور چین، سیدرضا فاطمی امین امروز (شنبه اول آبان ماه) در آیین افتتاح خط فراوری خودروی تارا اتوماتیک در جمع خبرنگاران اضافه نمود: یکی از اولویت هایی که از روز نخست حضور در وزارت صنعت، معدن وتجارت دنبال نموده ام، رسیدگی به گلوگاه ها و شناسایی موانع صنعت خودرو بوده است.

قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد

وی قول داد: سال آینده فراوریخودرو به قدری زیاد خواهد شد که دیگر احتیاجی به قرعه کشی نباشد و قرعه کشی محلی از اعراب نداشته باشد.

فاطمی امین ادامه داد: برنامه دقیقی مبتنی بر 9 طرح در این صنعت طراحی شده و به تدریج به سمتی خواهیم رفت تا قیمت هاکاهش یابد و این مهم تا سرانجام سال ملموس خواهد شد.

افزایش فراوری خودرو به 1.6 میلیون دستگاه در سال 1401

وزیر صنعت، معدن وتجارت گفت: تا سرانجام سال بیش از 100 هزار خودرو بیش از برنامه طراحی شده سال جاری فراوری خواهد شد و براین اساس فراوری در سال آینده 1.6 میلیون دستگاه خواهد شد و دیگر قرعه کشی نخواهیم داشت.

فاطمی امین در پاسخ به امکان پذیری صادرات خودرو هم اضافه کرد: سال جاری امکان صادرات وجود داشت اما به علت احتیاج داخل از خودرو سازان خواستیم نگاه به داخل داشته باشند گرچه می تواننند قطعات صادر نمایند.

وی اعلام کرد: از هم اکنون برای صادرات خودرو برنامه ریزی شده و سازمان توسعه تجارت جلسه ای را با خودروسازان برگزار نموده است.

وزیر صنعت معدن و تجارت گفت: اکنون سایت گروه صنعتی ایران خودرو در کشور جمهوری آذربایجان فعال است و در چند کشور دیگر نیز در حال فعال کردن هستیم و خبرهای خوبی در این زمینه خواهیم داشت.

فاطمی امین از فعال سازی یکی از خطوط در آینده نزدیک اطلاع داد و گفت: آبان ماه به کشوری که دو خط خورو سازی فعال داریم، سفر خواهم کرد و با نخست وزیر و صنعت گران این کشور دیدار هایی خواهیم داشت تا خطوط ایران و خودور و سایپا فعال شوند.

فاطمی امین بعلاوه در مورد واردات خودرو هم توضیح داد: واردات خودرو در مجموع می تواند برای این صنعت مفید باشد، اما در مقطع کنونی و به علت اینکه تعادل ارزی کشور به هم می ریزد، مناسب نیست.

وی یاد آور شد: اکنون صنعت خودرو با مشکلاتی روبرو است و از مدیران صنعت خواسته ایم کیفیت فراوری و بعلاوه رضایت مشتریان را افزایش دهند.

عرضه خودرو در بورس نادرست است

وزیر صنعت معدن و تجارت بعلاوه عرضه خودرو در بورس را مفهومی نادرست برشمرد و یادآور شد: بورس سازوکاری برای کامودیتی ها و کالاهای پایه ای دارد و خودرو به هیچ عنوان در مصداق آن قرار نمی گیرد.

در این مراسم علاوه بر وزیر صنعت، معاون امور صنایع وزارتخانه، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، بعضی نمایندگان مجلس، مدیرعامل ایران خودرو و اعضای انجمن های خودروسازان و قطعه سازان خودرو حضور داشتند.

پروژه خودروی پژو 301 قرار بود با همکاری فرانسوی ها راهی جاده ها و خیابان های ایران گردد که تحریم های آمریکا مانع آن شد، اما متخصصان ایرانی با استفاده از زیرساخت های فراهم شده توانستند پروژه نو K132 را کلید بزنند که محصول نهایی آن با نام تارا به فراوری رسید.

در حالی که خروج فرانسوی ها از فضای خودروسازی ایران پس از دور دوم تحریم های آمریکا علیه کشورمان، هزینه های زیادی را بر صنعت خودروسازی و قطعه سازی ایران تحمیل نموده و سرمایه گذاری های زیاد صورت گرفته را بی نتیجه جلوه می داد، اما صنعتگران و مهندسان ایرانی با کوشش خود توانستند در نهایت پروژه پژو 301 را به تارا تبدیل نموده و آن را به نتیجه برسانند. خودرویی که در قالب تهاجمی و متهورانه آن، بلوغ طراحی خودروسازی ایران را نشان می دهد.

این خودرو با 115 اسب بخار قدرت، با استاندارد آلایندگی یورو5، برخوردار از فرمان برقی، سیستم پایداری الکترونیکی، ترمز بسیار ایمن ESC و سامانه تشخیص غیرمستقیم باد لاستیک (TPMS) است و در ساخت بدنه آن از ورق های با ایمنی بالا استفاده شده است.

مهمترین ویژگی های تارا، پاس کردن استانداردهای 85 گانه، فراوری قطعات با حداکثر خودکفایی و کمترین ارزبری از ابتدای عرضه به بازار و رعایت مسائل زیست محیطی در فرآیندهای فراوری قطعات آن است.

منبع: ایرنا

منبع: تجارت نیوز

به "قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت خودرو تا انتها سال کاهش می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید