طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

به گزارش وبلاگ تور چین، آش رشته یکی از آش های سنتی ما ایرانی ها است که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می شود.

طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله

امروز در این پست قصد داریم طرز تهیه آش رشته را به شما آموزش دهیم. آش رشته یکی از آش های سنتی ما ایرانی ها است که به عنوان پیش غذا یا غذای اصلی استفاده می شود. آش ها همیشه در فصول سرد جایگاه ویژه دارند و برای بدن بسیار مفید هستند همچنین در بین ایرانی ها تهیه آش رشته در ماه مبارک رمضان از جایگاه ویژه ای برخوردار است. آش رشته پروتئین و کربوهیدارت است که برای بدن بسیار مفید است، مخصوصا اگر با کشک تهیه شود تا از خواص کشک نیز کنار این آش خوشمزه استفاده کنید. امروز طرز تهیه آش رشته را که از سایت حرفه ای پارسی دی برای شما آورده ایم، آموزش می دهیم حتما این آش رشته خوشمزه را تهیه کنید و در کنار خانواده لذت ببرید.

مواد لازم برای تهیه آش رشته

  • نخود یک پیمانه
  • لوبیا چیتی نصف پیمانه
  • لوبیا سفید نصف پیمانه
  • عدس یک پیمانه
  • سبزی آشی 500 گرم
  • پیاز بزرگ 2 عدد
  • سیر 6 حبه
  • نعناع خشک 2 قاشق غذا خوری
  • کشک به میزان کافی
  • رشته آش به میزان کافی
  • روغن مایع به میزان کافی
  • نمک، فلفل و زردچوبه به میزان کافی

طرز تهیه آش رشته

مرحله اول: آماده سازی مواد

از شب قبل حبوبات را بخیسانید تا علاوه بر اینکه نفخ شان رفع شود، راحت تر پخته شوند (می توانید برای تسریع در کارها یک خیار را با پوست از وسط نصف کرده و روی حبوبات قرار دهید). برای شروع آشپزی ابتدا نخود، لوبیا چیتی و لوبیا سفید را به همراه چند لیوان آب داخل یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت قرار دهید تا به طور کامل بپزند.

مرحله دوم: تفت پیاز

در حین پختن حبوبات یکی از پیازها را نگینی ریز خرد کنید سپس یک قابلمه مناسب روی حرارت قرار دهید و میزانی روغن داخل آن بریزید. پس از اینکه روغن داغ شد پیاز خرد شده را به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. پس از اینکه پیاز نرم شد میزانی زردچوبه و فلفل سیاه به آن اضافه کنید. تفت دادن پیاز را ادامه دهید تا با ادویه ها یکدست شود. پس از اینکه حبوبات به طور کامل پختند، آن ها را به قابلمه حاوی پیاز اضافه کنید و با پیاز کمی تفت دهید.

مرحله سوم: پخت آش رشته

در مرحله بعدی چند لیوان آب جوش به قابلمه اضافه کنید. در ادامه عدس را به قابلمه اضافه کنید و حدود یک ساعت صبر کنید تا عدس هم به طور کامل پخته شود. پس از اینکه عدس به طور کامل پخت سبزی آشی را پاک کنید و بشورید سپس در ادامه سبزی آشی را خرد کنید (توجه داشته باشید که سبزی آش را نباید خیلی ریز خرد کنید) و به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله نباید دیگر درب قابلمه را به طور کامل ببندید، زیرا بستن درب قابلمه باعث می شود که سبزی آش بد رنگ و تیره شود.

مرحله چهارم: افزودن رشته آش

پس از اینکه سبزی آش به طور کامل پخت رشته آشی به سه قسمت مساوری خرد کنید و به آش رشته اضافه کنید تا رشته هم پخته شود و جا بیفتد. در این مرحله می توانید کشک را هم به آش اضافه کنید و به خوبی با دیگر مواد مخلوط کنید. بعد از اضافه کردن رشته نمک آش را میزان کنید.

مرحله پنجم: تهیه سیر داغ و نعنا داغ

در حین جا افتادن آش سیر، نعناع داغ و پیاز به جای مانده را به ضورت جداگانه با میزانی روغن تفت دهید. در صورت تمایل می توانید نیمی از سیر داغ و نعناع داغ را به آش اضافه کنید. در انتها پس از آماده شدن آش آن را با نعناع داغ ، سیر داغ و پیاز داغ تزیین کرده و سرو کنید. امیدواریم از آموزش طرز تهیه آش رشته مجلسی لذت برده باشید. نوش جان!

نکات کلیدی در تهیه آش رشته

1. کشک را حتما 20 دقیقه بجوشانید.

2. نعنا داغ را بیش از 30 ثانیه تفت ندهید زیرا باعث مزه تلخی می شود.

3. می توانید به جای افزودن آب از آب قلم استفاده کنید.

4. مراقب باشید چون هم کشک و هم رشته نمک دارند بیش از میزان نمک نریزید.

5. حتما حبوبات را جداگانه بپزید تا رنگ آش تیره نشود.

6. به دلخواه می توانید ماش نیز به آش رشته اضافه کنید.

7. اگر آش رشته شما سفت شد می توانید میزانی آب جوش اضافه کنید.

منبع: کجارو / parsiday.com

به "طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه آش رشته خوشمزه و مجلسی مرحله به مرحله"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید