شاسی بلند خاص کیا که فقط به وسیله چینی ها ساخته و صادر می گردد! ، عکس

به گزارش وبلاگ تور چین، کیا از اول آوریل فراوری مدل های صادراتی EV5 را در چین شروع کرد. این خودرو ماه گذشته در نمایشگاه بین المللی خودرو بانکوک (BIMS) به نمایش عایدی.

شاسی بلند خاص کیا که فقط به وسیله چینی ها ساخته و صادر می گردد! ، عکس

امیرمسعود عابدین: کیا EV5 سال گذشته به طور رسمی در نمایشگاه خودرو گوانجو معرفی گشت. این اولین خودروی برقی چینی کیا برای بازار جهانی است و از پلت فرم E-GMP این شرکت استفاده می نماید.

این خودرو در چین با یک موتور الکتریکی 214 اسب بخاری در محور جلو با گشتاور 310 نیوتن متر و بدون نسخه تمام چرخ محرک عرضه می گردد. با این حال، برای مدل جهانی یک نسخه تمام چرخ محرک وجود خواهد داشت که یک موتور 93 اسب بخاری در عقب دارد و شتاب 6.1 ثانیه ای را ثبت خواهد نمود.

به نظر می رسد که قدرت باتری با توجه به نوع بازار فرق دارد. در چین شش نسخه با بسته باتری 64.2 یا 88.1 کیلووات ساعتی به فروش می رسد که برد EV5 را به ترتیب به 530 کیلومتر و 720 کیلومتر (براساس CLTC) می رسانند.

این خودرو دارای سیستم i-Pedal است که امکان رانندگی با یک پدال را فراهم می نماید. در داخل خودرو یک صفحه نمایش دوگانه 12.3 اینچی به صورت پیوسته وجود دارد. یک صفحه نمایش کنترل تهویه مطبوع 5 اینچی هم وجود دارد.

کیا EV5 به وسیله Yueda Kia فراوری می گردد. دانگ فنگ قبلاً 25 درصد از سهام این سرمایه گذاری مشترک را در اختیار داشت، اما در سال 2021، سهام خود را به Yueda فروخت. این بدین معنی است که کیا اکنون 50 درصد مالکیت را در اختیار دارد و مابقی متعلق به دو نهاد مختلف Yueda است.

یوئدا کیا میخواهد تا سال 2026 سالانه 200 هزار خودرو صادر کند و ادعا می نماید که در حال حاضر به بیش از 50 کشور خودرو صادر می نماید و این میزان به 80 کشور افزایش می یابد.

جهت مشاهده فهرست قیمت روز خودرو های داخلی و خارجی می توانید به صفحه فهرست قیمت روز خودرو در وبلاگ تور چین مراجعه کنید.

منبع: خبرآنلاین

به "شاسی بلند خاص کیا که فقط به وسیله چینی ها ساخته و صادر می گردد! ، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شاسی بلند خاص کیا که فقط به وسیله چینی ها ساخته و صادر می گردد! ، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید