خبرنگاران میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است

به گزارش وبلاگ تور چین، مشهد- خبرنگاران- عضو هیات مدیره انجمن داروسازان کشور گفت: میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است و جوابگوی درخواستهای زیاد بیماران نیست.

خبرنگاران میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است

دکتر علیرضا شهریاری روز سه شنبه در گفت وگو با خبرنگار وبلاگ تور چین اضافه نمود: انسولین یکی از داروهای اصلی بیماران دیابتی است و نوع جدید آن انسولین قلمی است که در ماههای اخیر به دلایل مختلف با کمبودهایی روبرو شده است.

وی ادامه داد: کمبود انسولین قلمی و توزیع محدود آن به گونه ای است که به طور مثال از 700 داروخانه شهر مشهد، انسولین قلمی تنها در 60 داروخانه توزیع شده است و این در حالی است که به این داروخانه ها هم میزان کمی انسولین تحویل داده شده است.

رییس انجمن داروسازان خراسان رضوی گفت: در حال حاضر مراجعه مردم و تقاضای بیماران برای تهیه انسولین خیلی زیاد است درحالی که داروخانه های منتخب نیز به دلیل در اختیار داشتن تعداد محدود انسولین نمی توانند احتیاج بیماران را رفع نمایند و این موضوع حس بی اعتمادی را بین آنان و مردم ایجاد می نماید.

شهریاری اضافه نمود: انسولین های قلمی نوومیکس و لانتوس که بیشترین تعداد متقاضی را دارند همچنان با کمبود جدی روبرو هستند.

وی افزود: در این شرایط باید حقیقت به مردم گفته گردد که انسولین با کمبود روبرو است اما بعضی از رسانه ها به طور مثال یک روزنامه در مشهد با اخبار نادرست و کذب مانند این تیتر که داروخانه ها انسولین را به گروگان گرفته اند باعث سردرگمی بیشتر مردم شده و حس بی اعتمادی آنان نسبت به داروخانه ها را ایجاد و تقویت می نمایند.

عضو هیات مدیره انجمن داروسازان کشور گفت: داروسازان و کارکنان داروخانه ها از هیچ کمکی در خدمت به بیماران دریغ نمی نمایند به طوری که در دوران کرونا تعداد زیادی از آنان در حین خدمت بر اثر ابتلا به این بیماری از جان خود گذشته اند و این گونه قضاوت ها بی انصافی است.

افزون بر 11 هزار داروخانه در کشور و هزار داروخانه در استان خراسان رضوی دایر است.

80 درصد از جمعیت 6 میلیون و 400 هزار نفری خراسان رضوی زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد هستند و به بقیه جمعیت این استان توسط دانشکده و دانشگاه های علوم پزشکی سبزوار، گناباد، تربت حیدریه، تربت جام و نیشابور خدمات رسانی می گردد.

بر طبق اخبار منتشر شده احتیاج انسولین قلمی برای بیماران دیابتی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد در استان خراسان رضوی ماهانه 120 تا 130 هزار عدد است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران میزان انسولین قلمی توزیع شده در کشور محدود بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید