خبرنگاران ترکیه، فرانسه را به تشدید بحران لیبی متهم کرد

به گزارش وبلاگ تور چین، تهران- خبرنگاران- وزارت امور خارجه ترکیه با انتقاد از نقش فرانسه در لیبی، پاریس را به عامل تشدید بحران لیبی متهم کرد.

خبرنگاران ترکیه، فرانسه را به تشدید بحران لیبی متهم کرد

به گزارش رویترز، وزارت امور خارجه ترکیه در بیانیه ای اظهار داشت: فرانسه با حمایت از نیروهای خلیفه حفتر در برابر دولت وفاق ملی، بحران لیبی را تشدید و تصمیمات سازمان اتلانتیک شمالی ناتو و سازمان ملل را نیز نقض کرده است.

براساس بیانیه وزارت خارجه ترکیه، حمایت فرانسه از نیروهای خلیفه حفتر بحران لیبی را تشدید کرده است.

به گفته ترکیه، آن چیزی که در واقع دلیل نگرانی است روابط تاریک فرانسه است، برای متحدین ناتو غیرقابل قبول است که این گونه رفتار کند.

بیانیه وزارت امور خارجه ترکیه در حالی منتشر می شود که فرانسه روز دوشنبه خواستار مذاکره میان متحدان ناتو در مورد آنچه به عنوان نقش تهاجمی ترکیه در لیبی توصیف کرد، شد.

پاریس آنکارا را به خنثی کردن تلاش های آتش بس با شکستن تحریم تسلیحاتی سازمان ملل متهم کرد.

لیبی از زمان سرنگونی معمر قذافی دیکتاتور سابق این کشور در سال 2011 به دو دولت موازی در شرق و غرب تقسیم شد. دولت وفاق ملی به ریاست فایز السراج در طرابلس (غرب لیبی) مستقر است که در جهان و سازمان ملل به رسمیت شناخته شده و دیگری دولت طبرق در شرق لیبی که خلیفه حفتر ژنرال بازنشسته ارتش این کشور کنترل امور را در آن منطقه در دست گرفته است.

امارات، عربستان، مصر، فرانسه و روسیه از ارتش حفتر و دولت شرق لیبی حمایت می کنند؛ در حالی که ترکیه، قطر، الجزایر، ایتالیا و اتحادیه اروپا حامی دولت السراج هستند که در غرب این کشور مستقر و از سوی سازمان ملل متحد به رسمیت شناخته شده است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران ترکیه، فرانسه را به تشدید بحران لیبی متهم کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ترکیه، فرانسه را به تشدید بحران لیبی متهم کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید