جنگنده روسی که رکورددار گینس است، عکس

به گزارش وبلاگ تور چین، روزیاتو نوشت: پرتولیدترین جت جنگنده تاریخ Mikoyan-Gurevich MiG-21 است. میگ-21 که برای ناتو با نام Fishbed شناخته می شد، جنگنده ای بهینه شده برای نبرد هوا به هوا بود اما توانایی انجام ماموریت های محدود هوا به زمین را نیز داشت.

جنگنده روسی که رکورددار گینس است، عکس

اگر می خواهید در پی پرتولیدترین جت جنگنده تاریخ باشید، تنها دو کشور کاندید وجود دارد: ایالات متحده و اتحاد جماهیر شوروی سابق.

این دو کشور در طول جنگ سرد ابرقدرت هایی بودند که بلوک های مخالف را رهبری کرده و نه تنها متحدان خود در ناتو و پیمان ورشو را مسلح و مجهز کرده بلکه کشورهای غیر متحد خود را نیز تجهیز می کردند. اگر چه کشورهایی مانند فرانسه و سوئد جنگنده های بسیار خوبی ساختند، اما نتوانستند به مقدار یک ابرقدرت برای مشتریان خارجی مجذوب کننده باشند.

پرتولیدترین جت جنگنده تاریخ Mikoyan-Gurevich MiG-21 است. میگ-21 که برای ناتو با نام Fishbed شناخته می شد، جنگنده ای بهینه شده برای نبرد هوا به هوا بود اما توانایی انجام ماموریت های محدود هوا به زمین را نیز داشت. این جت بسیار صیقلی و به شکل دارت بود با بال های کوتاه و کلفت و ورودی هوای موتور که در دماغه داشت. این جنگنده می توانست به سرعت حداکثری ماخ 2 برسد و چهار موشک هوا به هوای کوتاه برد و مادون قرمز را حمل کند.

بر اساس دقیق ترین آمار موجود، اتحاد جماهیر شوروی دست کم 10،158 فروند میگ -21 ساخت که آن را به پرتولیدترین جنگنده دوران پس از جنگ جهانی دوم تبدیل کرد. میگ -21 بعلاوه به طور رسمی به وسیله کتاب رکوردهای جهانی گینس به عنوان پرتولیدترین هواپیماهای جت نظامی شناخته می گردد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "جنگنده روسی که رکورددار گینس است، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنگنده روسی که رکورددار گینس است، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید