اگر در سفر، کسی انگلیسی بلد نباشد چه می کنید؟

به گزارش وبلاگ تور چین، در دبیرستان خود زبان دوم شما انگلیسی، فرانسه یا اسپانیایی بوده است اما چه اتفاقی می افتد اگر به مکانی بروید که هیچ کس به جز زبان محلی به زبان دیگری صحبت نمی کند و شما در حد سلام و ممنونم می توانید با آنها ارتباط برقرار کنید؟

اگر در سفر، کسی انگلیسی بلد نباشد چه می کنید؟

انگلیسی زبان رایج و زبان دوم بیشتر کشورهای دنیا است به ویژه شهرها و کشورهای که تعداد زیادی توریست یا تاجران بین المللی دارد. اما اگر از جهت اصلی خارج شوید به راحتی نمی توانید فردی که بتواند انگلیسی صحبت کند را پیدا کنید. در جنگل های اکوادور به سختی می توانید کسی را پیدا کنید که به جز اسپانیایی زبان دیگری بلد باشد. یا اگر در روستایی در چین یا روسیه یا حتی در شهرهای بزرگ آسیا مانند توکیو باشد که علائم انگلیسی خیلی کمی در آنها یافت میگردد، چه می کنید؟ در زیر پیشنهادهای برای این شرایط به منظور یاری به شما ارائه شده است.

نترسید!

منطق و آرامش برترین دوستان شما هستند. ممکن است اگر دستگاه پرداخت یا دریافت پولی را پیدا نکنید یا نتوانید به هتلتان را برگردید، عصبانی و ترشرو شوید. اما نگران نباشید، نهایتا کسی به شما یاری خواهد نمود. خوش بین باشید.

بنویسید!

قبل از خروج از محل اقامتتان از بخش پذیرش درخواست کنید نام هتلتان را به زبان محلی بنویسد یا کارت هتل را که جزئیات کامل دارد را همراه خود داشته باشد. به این شکل اگر جایی گم شوید به راحتی می توانید با مردم محلی ارتباط برقرار کنید و درخواست کنید که شما را به محل اقامتتان هدایت نمایند. بعلاوه می توانید یک تاکسی (برترین و امن ترین پیشنهاد برای شب) درخواست کنید و با نشان دادن کارت یا نشانی از وی بخواهید شما را به محل اقامتتان برساند.

یک برنامه دریافت کنید!

اگر در سفرهای خارجی همراه خود تلفن هوشمند دارید، یک برنامه دیکشنری دانلود کنید. برنامه مورد علاقه من سرویس ترجمه گوگل است که تقریبا ده ها زبان را پوشش می دهد. داشتن برنامه ای برای ترجمه زبان محلی یا با قرار دادن دوربین رو به روی نوشته ها و علائم به انگلیسی ترجمه گردد بسیار کار شما را راحت تر می نماید. اگر اینترنت بی سیم یا اینترنت شبکه همراه ندارید، مطمئن شوید که این برنامه به صورت آفلاین کار می نماید. سرویس ترجمه گوگل برای تلفن های اندروید و اپل رایگان است.

کتاب راهنمای مقصد خریداری کنید!

شاید تلفن های هوشمند در تمام دنیا کار ننمایند یا اگر باطری تلفن شما تمام گردد ضروری است یک پشتیبانی داشته باشید. اگر به کشوری وارد میشوید که کسانی که انگلیسی صحبت می نمایند بسیار محدود هستند، داشتن یک لغت نامه یا کتاب راهنمای مقصد بسیار برای شما ارزشمند است. حتی اگر نتوانید کلمات را درست تلفظ کنید می توانید به مردم محلی لغت مورد نظر خود را در کتاب نشان دهید و سعی کنید که منظور خود را به آنها بفهمانید. بسیاری از کتابهای راهنمای مقصد بعلاوه لیستی از کلمات رایج را به شما پیشنهاد می دهند که می توانید به جای حمل کتاب این کلمات را به یاد داشته باشید.

به یک هتل بروید!

هرکجا که هستید نزدیکترین اقامتگاه را پیدا کنید، ترجیحا یک هتل لوکس یا تجاری (که بسیاری از مهمانان آنها بین المللی باشد). هتل ها تقریبا همواره شخصی در بین کارکنان خود دارند که انگلیسی صحبت می نماید یا کسی را می شناسند که می تواند به شما یاری کند. در بدترین حالت، می توانید در لابی استراحت کنید و در خصوص راه چاره دیگری تمرکز کنید و فکر کنید.

دفتر خدمات توریستی پیدا کنید!

به مانند هتل، دفاتر خدمات توریستی با بازدیدنمایندگان بین المللی ارتباط دارند و احتمالا کارکنانی دارند که می توانند به زبان های مختلف صحبت نمایند.

یک گروه بین الملل را پیدا کنید!

شاید پیشنهاد غیر منتظره باشد اما : به یک مک دونالد بروید. یا هر رستوران یا هتل زنجیره ای که در سطح بین الملل شناخته شده است. این مکان ها برای انگلیسی زبان ها مجذوب کننده هستند برای همین اغلب کارکنان زبان انگلیسی بلدند و می توانند حداقل متوجه صحبت شما شوند. حتی اگر کارکنان آنها نیز نتوانند به شما یاری نمایند مهمانان آنها مطمئن به می توانند یاری کند.

افراد جوان را پیدا کنید!

پیشنهاد دیگر این است در این شرایط اگر کاری از دست هیچ کدام از راه های قبلی برنمیاد به جوانان محلی توجه کنید. افراد محلی که در دهه 20 زندگی خود هستند. این افراد نسبت به افراد پیرتر هنوز زبان دومی که در مدرسه آموخته اند را از یاد نبرده اند و بعلاوه احتمال اینکه این افراد زبان انگلیسی بلد باشند بسیار است.

تصویری بکشید یا علائم را نشان دهید!

حرکت دست، طرح ساده یا حتی نشان دادن مکانی روی نقشه می تواند در هر جایی از دنیا به شما یاری کند. دقت کنید، اگرچه به نظر می رسد حرکات دست در فرهنگ شما بی منظور است اما ممکن است در بعضی مکان های دنیا توهین آمیز محسوب گردد. پیشنهاد می کنیم قبل از سفر به هر شهر در خصوص علائم و حرکات بدن خود و مفهوم آنها در مقصد مطالعه کنید.

نکته مهمی که باید به خاطره داشته باشید این است که مردم در سراسر دنیا عموما مهربان هستند و زمانی که کوشش و حرکات شما را ببینند کوشش می نمایند به شما یاری نمایند. بعلاوه داشتن لبخند باعث میگردد مردم محلی نیز به شما لبخند بزنند و در این زمان به روی باز به شما یاری می نمایند. پیشنهاد یا راه چاره شما در شرایط مشابه چیست؟ می توانید راه چاره های خود را با ما در میان بگذارید؟

منبع: لست سکند

منبع: تریپ

به "اگر در سفر، کسی انگلیسی بلد نباشد چه می کنید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اگر در سفر، کسی انگلیسی بلد نباشد چه می کنید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید