جنجال فراوری واکسن اسپوتنیک در ایران

به گزارش وبلاگ تور چین، سفیر ایران در روسیه شایعات درباره فراوری واکسن اسپوتنیک وی روسیه در ایران را رد کرد.

جنجال فراوری واکسن اسپوتنیک در ایران

روز گذشته سخنانی از علیرضا رئیسی سخنگوی ستاد ملی کرونا در رسانه های منتشرشد که خبرساز شد. رئیسی در کلاب هاوس گفته بود: اسپوتنیک خط فراوریی به ایران داده که به درد ما نمی خورد،

این در حالی است که پنجم تیرماه خط فراوری انبوه واکسن اسپوتنیک در کرج و با حضور وزیر بهداشت شروع به کار کرد. این در حالی است که گروه دارویی اکتوور پس از ماه های مذاکره توانست شرایط فراوری واکسن اسپوتنیک را در ایران فراهم کند.

کیانوش جهانپور سخنگوی سازمان غذا و دارو در آن مقطع بیان کرد: ایران ششمین کشوری است که پس از کشور های صربستان، ایتالیا، هند و برزیل با انتقال فناوری، فراوری مشترک این واکسن را شروع نموده است.

اظهار نظر علیرضا رئیسی جنجال زیادی به پا کرد اما کاظم جلالی سفیر ایران در روسیه ضمن ابراز تاسف از این جنجال ها اصل خبر را تکذیب کرد.

او گفت: در پی انتشار چنین مطلبی در بعضی رسانه ها، بلافاصله با دکتر نمکی وزیر بهداشت و درمان تماس گرفته شد و ایشان بیان کردند قطعا این موضوع تحریف شده است و بعد از آن هم با انجام مصاحبه دکتر جهانپور در این مورد، موضوع اصلاح شد.

جلالی اضافه کرد: من اطمینان دارم حرف های آن مقام در خصوص اسپوتنیک وی تحریف شده است، چون یک مسوول وزارت بهداشت نمی گوید که خط فراوریی به ما دادند به درد ما نمی خورد، به این علت که اگر تحریف نشده باشد پس اولین کسی که باید جوابگو باشد خود وزارت بهداشت است و بنابراین من بعید می دانم که ایشان چنین مطالبی را مطرح نموده باشد.

سفیر ایران در روسیه ادامه داد: اکنون این فراوری مشترک ما تحت لیسانس روسیه در حال اجرا است و بنابراین جای قدردانی از دولت روسیه وجود دارد که در این مورد به ما یاری نموده است.

کیانوش جهانپور رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت و سخنگوی سازمان غذا و دارو هم ضمن رد اظهارات منتسب به رئیسی گفت: متاسفانه تیتر انتخاب شده در بعضی رسانه ها ارتباطی با متن خبر و گفته های سخنگوی محترم ستاد ملی مقابله با کرونا ندارد.

منبع: فرارو

به "جنجال فراوری واکسن اسپوتنیک در ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنجال فراوری واکسن اسپوتنیک در ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید