تقابل تفکرات هجومی یحیی با سبک دفاعی نکونام

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرگزاری خبرنگاران- پرسپولیس و فولاد در هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر ایران به مصاف هم می فرایند.

تقابل تفکرات هجومی یحیی با سبک دفاعی نکونام

به گزارش وبلاگ تور چین، پرسپولیس و فولاد در حالی به مصاف هم می فرایند که پرسپولیس یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در این فصل است و فولاد خوزستان نیز در میانه جدول حضور دارد و در پی صعود به رتبه های بالاتر است. پرسپولیسی ها در این فصل برابر تیم های فولاد، نساجی، نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، پیکان، ذوب آهن، سپاهان، تراکتور و فجر به پیروزی رسیدند، برابر آلومینیوم اراک شکست خوردند و همچنین برابر تیم های استقلال، هوادار، گل گهر، مس رفسنجان و پدیده متوقف شدند.

هم اکنون پرسپولیس با 9 پیروزی، 5 تساوی و 1 شکست، 21 گل زده، 10 گل خورده و کسب 32 امتیاز در رده دوم جدول جای دارد و 3 امتیاز با استقلال صدرنشین فاصله دارد. دو تیم در هفته نخست رقابت های لیگ برتر به مصاف هم رفته بودند که آن بازی با نتیجه 3 بر 1 به سود پرسپولیس به پایان رسید. حامد پاکدل، عیسی آل کثیر و رضا اسدی برای پرسپولیس گلزنی کردند و شیمبا نیز از روی نقطه پنالتی تک گل فولاد را به ثمر رساند. خوزستانی ها تا پایان هفته پانزدهم لیگ برتر، 5 پیروزی داشته اند، 6 پیروزی و 4 شکست. آن ها همچنین آمار 12 گل زده و 13 گل خورده را به ثبت رسانده اند و با تنها 21 امتیاز در رده هفتم قرار دارند.

رویارویی پرسپولیس و فولاد بی شک رویارویی دو سبک متفاوت فوتبال خواهد بود که می تواند جذابیت های زیادی را برای اهالی فوتبال به همراه داشته باشد. نگاهی به نمایش تیم هایی که هدایت آن ها برعهده جواد نکونام است به خوبی نشان می دهد که او تا چه اندازه پیرو سبک کارلوس کی روش بوده و تمایل زیادی به فوتبال منظم با تاکتیک های دفاعی و ضدحمله این مربی دارد.

الگوبرداری که از نظر فنی و حتی اخلاقی کاملا مشهود به نظر می رسد. کافی است چند بازی تیم فولاد و در مجموع تیم های تحت هدایت نکونام را رصد کنید تا دریابید او از نظر اخلاقی نیز پیرو سبک کی روش بوده و رفتارهای او کنار زمین و سبک بازی تیم هایش نشانه هایی از تفکرات کی روش را به همراه دارند. دفاع مطلق و فشرده، پرسینگ حریف از بالا (از خط دفاعی حریف)، فوتبالی کاملا فیزیکی، استفاده حداکثری از ضربات ایستگاهی حداقلی، چشم دوختن به ضد حملات و البته برنامه ریزی برای نباختن و کسب تساوی در خانه حریف از مشخصه های فوتبال کی روش بوده که همواره در تفکرات نکونام جای دارند.

این درحالی است که پرسپولیسِ یحیی گل محمدی با شیوه ای کاملا متفاوت بازی می کند. تمایل زیاد به بازی هجومی، حفظ توپ، تیکی تاکا، پاس های تک ضرب، فوتبال مالکانه و استفاده حداکثری از کناره ها برای رسیدن به دروازه حریف از ویژگی های مهم پرسپولیسِ یحیی گل محمدی است. به ثمر رساندن 12 گل در 15 بازی برای فولاد در مقایسه با پرسپولیسی که در همین تعداد بازی 21 گل به ثمر رسانده نشان از تفاوت های دو تیم در تفرکات هجومی مربیان دو تیم دارد آن هم در حالی که فولاد یکی از برترین خطوط حمله لیگ 21 را دراختیار دارد.

در تقابل با تیم فولاد و جواد نکونام، یحیی گل محمدی آمار بسیار خوبی دارد. پرسپولیس در حالی در چارچوب هفته شانزدهم رقابت های لیگ برتر میزبان فولاد است که یحیی گل محمدی در جایگاه سرمربی پرسپولیس در مصاف با جواد نکونام هم بازی اش در تیم ملی پیروز تر عمل کرده و در چند نوبت مقابل او به پیروزی رسیده است.

نگاهی به مصاف هایی که یحیی و جواد به عنوان سرمربی تیم های مختلف مقابل هم صف آرایی کرده اند نشان می دهد، گل محمدی و نکونام تا به امروز 5 بار در لیگ برتر مقابل هم قرار گرفته اند که حاصل آن 3 برد و یک مساوی برای سرمربی فعلی پرسپولیس بوده و جواد نکونام مقابل یحیی تنها یک بار پیروز به پیروزی شده است. گفتنی است یحیی گل محمدی به عنوان سرمربی مقابل فولاد نیز عملکرد خوبی داشته است به گونه ای که در 16 مصافی که یحیی با تیم های مختلف مقابل فولاد برگزار کرده، صاحب 8 برد، 6 تساوی و 2 شکست شده است.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تقابل تفکرات هجومی یحیی با سبک دفاعی نکونام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقابل تفکرات هجومی یحیی با سبک دفاعی نکونام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید