ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل

به گزارش وبلاگ تور چین، آنالیز ها حاکی از آن است که علت کند شدن یا کم شدن سرعت اینترنت اگر به مسائل کلی شبکه تلفن همراه مرتبط نباشد، می تواند به علت عواملی چون موقعیت نامناسب روتر، تراکم بالای خطوط وای فای، وجود نویز و سایر موارد باشد.

ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل

به گزارش وبلاگ تور چین ، به نقل از ایسنا، علت کند شدن یا کم شدن سرعت اینترنت، می تواند به علت یکی از موارد که در ادامه به آن اشاره می گردد اتفاق بیفتد.

موقعیت نامناسب روتر

اگر فاصله زیادی با روتر داشته باشید یا اشیائی مثل دیوار، سقف و در بین شما و روتر قرار گرفته باشد، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می نماید.

تراکم بالای خطوط وای فای

این مشکل در آپارتمان ها زیاد دیده می گردد. زمانی که چندین روتر از یک کانال استفاده نمایند، سرعت اینترنت شما کاهش پیدا می نماید.

وجود نویز

بیشتر روترها روی باند 2.4 گیگاهرتز کار می نمایند و وسایلی مثل ماکروویو یا تلفن های بی سیم هم روی همان باند (2.4 گیگاهرتز) کار می نمایند. به همین علت ممکن است این وسایل برای روتر ایجاد نویز نمایند.

اتصال چندین دستگاه به یک خط وای فای

بالا رفتن تعداد دستگاه هایی که به یک شبکه اینترنت متصل هستند، یکی از دلایل کند شدن سرعت اینترنت است.

پوشش ضعیف 4G

اینترنت 4G همواره به عنوان یکی از سرویس های پرسرعت اینترنت شناخته می گردد اما گاهی اوقات سرعتی که از آن انتظار می رود را ارائه نمی دهد. زمانی که تعداد زیادی از افراد در یک مکان جمع شده باشند و به یک آنتن 4G متصل باشند، سرعت اینترنت کم می گردد.

ضعیف بودن تلفن همراه

برخی اوقات اینترنت به خوبی کارمی نماید و سرعت مطلوبی دارد اما زمانی که می خواهید با گوشی هوشمند خود از آن بهره ببرید، با مشکل کندی سرعت رو به رو می شوید؛ در این موارد، مشکل از سرعت پردازش پایین گوشی است.

موارد ذکر شده اگرچه می تواند علتی بر کند بودن سرعت اینترنت باشد راهکاری برای آن ها وجود دارد که می توان به نصب برنامه های کم حجم اشاره نمود. با توجه به این که یکی از دلایل کند شدن سرعت اینترنت، پردازش ضعیف دستگاه های هوشمند است، اگر گوشی همراه شما قدیمی است یا پردازنده ضعیفی دارد، بهتر است هنگام نصب اپلیکیشن های مختلف از نسخه سبک تر آن ها بهره ببرید تا پردازش تلفن همراهتان با اختلال رو به رو نگردد.

فعال سازی Data saver روش دیگری است. اگر از مرورگر کروم برای وب گردی استفاده می کنید، توصیه می گردد تا گزینه Data saver فعال گردد؛ برای این کار ضروری است وارد مرورگر کروم شوید، از قسمت منو گزینه Setting را انتخاب کنید و سپس Data saver را فعال کنید. این گزینه صفحات وب را به صورت فشرده به شما نمایش خواهد داد که هم باعث بالا رفتن سرعت اینترنت و هم کاهش مصرف اینترنت خواهد شد.

علاوه بر موارد گفته شده برای کنترل سرعت اینترنت می توان تنظیمات اینترنت را آنالیز کرد چراکه گاهی اوقات اینترنت گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض به سرعت کنترل سرعت اینترنت می توان تنظیمات اینترنت را آنالیز کرد چراکه گاهی اوقات اینترنت گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض به سرعت 3G یا کمتر محدود شده باشد.

قدم بعدی این است که تنظیمات اینترنت را روی گوشی هوشمند خود آنالیز کنید، گاهی اوقات اینترنت گوشی های هوشمند به صورت پیش فرض به سرعت 3G یا کمتر محدود شده است. برای این کار باید از مسیر Setting> Network and Internet> Mobile Network> Preferred Network type، تنظیمات آن را آنالیز و در صورتی که سرعت اینترنت محدود شده است آن را به 4G ارتقاء دهید. البته باید توجه داشته باشید که این مسیر در موبایل های مختلف، ممکن است متفاوت باشد.

5858

منبع: خبرآنلاین

به "ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ترفندهای افزایش سرعت اینترنت موبایل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید