چگونه به طور همزمان چندین اپلیکیشن در کامپیوترهای مک نصب کنیم؟

به گزارش وبلاگ تور چین، لپ تاپ های برند اپل یا همان مک بوک ها جزو برترین و البته محبوب ترین کالاهای موجود در بازار رایانه ها هستند. سیستم عامل این دستگاه ها macOS است که نصب بسیاری از برنامه ها در آن ها به راحتی انجام می گردد. با این وجود زمانی که شما یک مک بوک تازه را می خرید، برای نصب تعداد زیادی از اپلیکیشن ها به صورت همزمان، با چالش روبرو خواهید شد. در این میان افرادی که از سیستم عامل ویندوز به macOS کوچ نموده باشند، دچار سردرگمی بیشتری نیز می شوند. به همین علت ما دو روش اصلی برای نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک را به شما معرفی می کنیم. بعلاوه اگر دوست دارید که یک مک بوک تازه را با برترین قیمت در بازار بخرید، دکمه زیر مختص شماست.

چگونه به طور همزمان چندین اپلیکیشن در کامپیوترهای مک نصب کنیم؟

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro Mk183 2021

107,400,000

تومان

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

53,500,000

تومان

خرید بهترین مک بوک های موجود در ایران

مشاهده همه

چگونه به سراغ نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک برویم؟

همگی ما می دانیم که شرکت اپل در حوزه فراوری گوشی موبایل و لپ تاپ جزو بزرگ ترین شرکت های جهان به شمار میرود. با این حال هنوز هم تعداد کاربران ویندوز به مراتب بالاتر از macOS است. به همین علت زمانی که افراد یکی از لپ تاپ های این شرکت را می خرند، در ابتدا باید کمی زمان صرف نمایند تا به کار کردن با این دستگاه ها مسلط شوند.

نصب اپلیکیشن نیز جزو ابتدایی ترین موارد بعد از خرید هر گوشی موبایل و یا لپ تاپ است. اگر شما بخواهید اپلیکیشن ها را به صورت تکی نصب کنید، زمان شما قطعا از دست می رود و تلف می گردد. در نتیجه راه هایی وجود دارد که افراد بتوانند نصب چندین اپلیکیشن در مک را به صورت همزمان انجام دهند. این روش ها عبارتند از:

1) استفاده از اپلیکیشن Homebrew

اپلیکیشن Homebrew به اصطلاح یک پکیج منیجر است که برای دو سیستم عامل لینوکس و مک او اس مورد استفاده کاربران قرار می گیرد. در واقع Homebrew نصب چندین برنامه به صورت همزمان را برای شما در مک آسان تر می نماید. البته که این اپلیکیشن کاربردهای دیگری نیز دارد.

به عنوان مثال شما می توانید بدون این که اپلیکیشن های شبیه به هم را به صورت جداگانه جستجو کنید، فقط یکی را جستجو کنید ولی چندین مورد را به راحتی نصب کنید. دقت داشته باشید که هر مورد از کاربردهای این برنامه با نوشتن چند کد یا دستور ساده صورت می گیرد که در ادامه بعضی از آن ها را آنالیز خواهیم کرد. اکنون اگر می خواهید Homebrew را دانلود کنید، از دکمه زیر یاری بگیرید.

حال با هم مراحل نصب همزمان چند اپلیکیشن در مک بوک ها را آنالیز خواهیم کرد. مراحل انجام این کار عبارتند از:

1) در ابتدا برنامه Homebrew را دانلود و راه اندازی کنید.

2) از روی کیبورد دستگاه دکمه های Cmd و Space را به صورت همزمان فشار دهید.

3) در این مرحله Spotlight برای شما باز می گردد و باید کلمه Terminal را در آن جستجو کنید.

4) پس از باز کردن Terminal دستور زیر را در آن وارد نمایید.

5) Terminal تمام مواردی که شبیه به کلمه کلیدی مورد نظر شما باشند را جستجو می نماید.

6) دقت داشته باشید که شما به جای کلمه fantastical باید نام اپلیکیشنی که می خواهید نصب کنید را وارد کنید.

7) سپس یک ثانیه طول می کشد تا Homebrew موارد جستجو شده را برای شما فهرست کند.

8) اکنون نام برنامه مورد نظر را در قسمت Casks پیدا کنید.

9) شما باید دستور زیر را وارد کنید.

10) در نهایت نیز Homebrew برنامه را از منبع رسمی دانلود نموده و پس از چند ثانیه روی دستگاه مک شما نصب خواهد نمود.

پس شما تنها با استفاده از اپلیکیشن Homebrew و وارد کردن دو دستور ساده می توانید تمامی اپلیکیشن های مورد احتیاج خود را به راحتی دانلود و نصب کنید. احتمالا با خود فکر می کنید که نصب اپلیکیشن ها به صورت جداگانه نیز همین قدر زمان شما را می گیرد و احتیاجی به استفاده از این برنامه نخواهید داشت؛ اما دقت کنید که با استفاده از این برنامه شما احتیاج نیست روی اپلیکیشن ها به صورت یک به یک کلیک کنید و یا منتظر نصب شدن هر یک از آن ها بمانید بلکه فقط نام اپلیکیشن ها و دو دستور بالا را وارد می کنید و سپس به سراغ دانلود و نصب اپلیکیشن بعدی می روید و Homebrew همه چیز را برای شما مدیریت خواهد نمود.

اکنون اگر می خواهید برنامه های نصب شده را پیدا کنید، نام آن ها را در Spotlight جستجو کنید و یا این که از بخش Launchpad وارد پوشه Applications شوید. به همین سادگی!

لپ تاپ 14.2 اینچ اپل مدل MacBook MKGP3 M1 Pro 2021

101,500,000 تومان

مشاهده و خرید

2) استفاده از سایت Macapps.link

اگر روش قبلی برای شما مناسب و یا جالب نبود، می توانید به سراغ سایت محبوب Macapps.link بروید. با یاری این روش شما تنها با استفاده از چند کلیک ساده تمامی اپلیکیشن های مورد احتیاج خود را دانلود و نصب می کنید. در حقیقت این روش شما را از دانلود یک اپلیکیشن خاص معاف می نماید و اجازه می دهد که تنها با ورود به یک سایت، تمامی برنامه های مورد احتیاج دستگاه خود را دریافت کنید. پس برای نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک با استفاده از سایت Macapps.link تمامی مراحل زیر را به ترتیب طی کنید. این مراحل عبارتند از:

1) ابتدا با استفاده از دکمه زیر وارد سایت مورد نظر شوید. بهتر است بدانید که در بعضی موارد باز شدن این سایت کمی زمان بر خواهد بود.

2) در این مرحله همچون تصویر پایین شما باید از فهرست موجود تمامی برنامه های مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

3) برای ادامه روی دکمه Install X apps کلیک کنید.

4) حال macapps.link یک لینک و یا دستور در اختیار شما قرار می دهد که باید آن را نیز کپی کنید.

5) از روی کیبورد دستگاه دکمه های Cmd و Space را به صورت همزمان فشار دهید.

6) در این مرحله Spotlight برای شما باز می گردد و باید کلمه Terminal را در آن جستجو کنید.

7) عبارتی که سایت در اختیار شما قرار داده را در Terminal وارد نمایید.

8) حالا Enter را فشار دهید و چند ثانیه صبر کنید تا مک بوک شما تمام برنامه هایی که انتخاب نموده اید را نصب کند.

نکته: در بعضی موارد افراد تصور می نمایند که دانلود و نصب برنامه با یاری این سایت، امنیت دستگاه را به خطر می اندازد که این تصور کاملا اشتباه است زیرا سایت macapps همه برنامه ها را از منابع رسمی آن ها دانلود می نماید. در نتیجه جای هیچ گونه نگرانی وجود ندارد.

لپ تاپ 13.6 اینچ اپل مدل MacBook Air-MLY33 M2 2022 LLA

مشاهده کالا

نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک تنها در چند ثانیه

هدف ما در این مطلب یاری به تمامی افرادی بود که می خواهند چندین اپلیکیشن را برای لپ تاپ اپل خود دانلود و نصب نمایند و حوصله یا زمان کافی برای انجام این کار را ندارند. در نتیجه ما به سراغ معرفی یک سایت و یک اپلیکیشن برای نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک رفتیم. اگر صادقانه به این قضیه نگاه کنیم، ما نمی توانیم یک روش را نسبت به روش دیگر برتر بدانیم چرا که هر دو یک کاربرد یکسان دارند و فقط مراحل آن ها در انجام این کار فرق دارد. حال این شما هستید که باید با توجه به سلیقه و راحتی خود یکی از این روش ها را انتخاب کنید. آیا شما روش دیگری را برای نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک می شناسید؟ نظرات و پیشنهادات خود را با ما و دیگر کاربران وبلاگ تور چین مگ در میان بگذارید.

لپ تاپ 16.2 اینچی اپل مدل MacBook Pro Mk183 2021

107,400,000

تومان

لپ تاپ 13 اینچی اپل مدل MacBook Air MGN63 2020

53,500,000

تومان

خرید مک بوک با بهترین قیمت

مشاهده همه

سوالات متدوال

چرا باید به سراغ نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک برویم؟

نصب اپلیکیشن نیز جزو ابتدایی ترین موارد بعد از خرید هر گوشی موبایل و یا لپ تاپ است. اگر شما بخواهید اپلیکیشن ها را به صورت تکی نصب کنید، زمان شما قطعا از دست می رود و تلف می گردد. در نتیجه راه هایی وجود دارد که افراد بتوانند نصب چندین اپلیکیشن در مک را به صورت همزمان انجام دهند.

کدام یک از این دو روش برای نصب همزمان چندین اپلیکیشن در مک مناسب تر است؟

دو روش معرفی شده در این مطلب جزو بهترین موارد بین کاربران شناخته شده اند. در نتیجه ما نمی توانیم یک روش را نسبت به روش دیگر برتر بدانیم چرا که هر دو یک کاربرد یکسان دارند و فقط مراحل آن ها در انجام این کار فرق دارد. حال این شما هستید که باید با توجه به سلیقه و راحتی خود یکی از این دو روش را انتخاب کنید.

منبع: دیجیکالا مگ

به "چگونه به طور همزمان چندین اپلیکیشن در کامپیوترهای مک نصب کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه به طور همزمان چندین اپلیکیشن در کامپیوترهای مک نصب کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید