بلندپروازی چین برای صادرات 25 میلیون دستگاه واقعیت مجازی تا 2026

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از رویترز، 5 وزارتخانه چین به رهبری وزارت صنعت و فناوری اطلاعات برنامه مذکور را منتشر نموده و واقعیت مجازی را به عنوان یک صنعت کلیدی برای اقتصاد دیجیتال در چهاردهمین برنامه 5 ساله توسعه کشور اعلام نموده است.

بلندپروازی چین برای صادرات 25 میلیون دستگاه واقعیت مجازی تا 2026

در برنامه مذکور در تعریف واقعیت مجازی، واقعیت افزوده و واقعیت ترکیبی نیز گنجانده شده اند. این نخستین برنامه اجرایی است که بلندپروازهای چین را برای تبدیل شدن به رهبر دنیا در حوزه واقعیت مجازی نشان می دهد و اهداف با جزئیات مشخص را مشخص می نماید.

البته در برنامه مذکور مشخص نشده مشخص هدف صادرات 25 میلیون دستگاه به معنای صادرات سالانه است یا کل صادرات در بازه اکنون تا 2026 میلادی است.

طبق آمار موسسه IDC، در نیمه نخست امسال میلادی چین بیش از نیم میلیون دستگاه واقعیت مجازی و واقعیت افزوده را بارگیری نموده است. این طرح شامل هدفی برای افزایش ارزش صنعت به بیش از 350 میلیارد یوان است که به گفته وزارتخانه ها شامل فروش سخت افزار و نرم افزار نیز می گردد.

آموزشگاه اطلاعات و ارتباطات چین (یک سازمان مشاوره دولتی) نیز طی گزارشی که دیروز منتشر شده، اعلام نمود هدف چین از طرح ریزی این برنامه را باید با توجه به وضعیتی آنالیز کرد که طی آن دولت های آمریکا و کره جنوبی واقعیت مجازی را به عنوان یک صنعت مهم تعریف نموده اند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بلندپروازی چین برای صادرات 25 میلیون دستگاه واقعیت مجازی تا 2026" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بلندپروازی چین برای صادرات 25 میلیون دستگاه واقعیت مجازی تا 2026"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید