افت قیمت نفت خام

به گزارش وبلاگ تور چین، قیمت جهانی نفت خام در معاملات دیشب تحت تأثیر اقدام اخیر عربستان سعودی برای کاهش قیمت های تحویل نفت این کشور که نگرانی هایی در خصوص تقاضای نفت به وجود آورد، افت کرد.

افت قیمت نفت خام

به گزارش گروه اقتصادی وبلاگ تور چین به نقل از سی ان بی سی، قیمت دنیای نفت خام در معاملات دیشب تحت تأثیر اقدام اخیر عربستان سعودی برای کاهش قیمت های تحویل نفت این کشور که نگرانی هایی در خصوص تقاضای نفت به وجود آورد، افت کرد، اما داده های قدرتمند اقتصادی از چین و تعطیلی بخشی از فراوری نفت آمریکا باعث شد تا امروز (چهارشنبه) بخشی از این افت جبران گردد.

قیمت نفت خام برنت، بنچ ماک دنیای قیمت نفت که در سرانجام معاملات دیشب 0.73 درصد افت نموده و به 71.69 دلار رسیده بود صبح چهارشنبه تا ساعت 9:15 به وقت تهران، با رشدی جزئی به 71.71 دلار رسید.

قیمت نفت خام نیمه سنگین تگزاس آمریکا، دابلیوتی آی، که دیشب 1.36 درصد سقوط نموده و به 68.35 دلار رسیده بود تا این لحظه 0.23 درصد رشد نموده و به 68.51 دلار بازگشته است.

تاماس وارگا از کارگزاری نفت پی اموی، می گوید: کاهش شدید قیمت های رسمی فروش نفت خام عربستان و شوک وارد به بازار های اقتصادی از گزارش اشتغال ضعیف آمریکا در روز آدینه کافی بود تا قیمت های نفت تحت فشار قرار بگیرند.

گزارش اداره گمرک چین نشان داد که صادرات ماه آگوست این کشور با رشدی غیرمنتظره روبرو شده است. این داده ها باعث شد تا امید ها به تقویت رشد اقتصادی دومین اقتصاد عظیم دنیا و عظیمترین واردکننده نفت دنیا بیشتر گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "افت قیمت نفت خام" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افت قیمت نفت خام"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید