کویر کاراکال یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد به شمار می رود

به گزارش وبلاگ تور چین، جاذبه ها/ براساس آخرین گزارش های بدست رسیده، کویر کاراکال یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد به شمار می رود.

کویر کاراکال یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد به شمار می رود

کویر کاراکال یزد به عنوان یکی از پرطرفدارترین منطقه ها کویری ایران تقریبا در مرکز جغرافیایی کشور قرار گرفته و با فاصله ای اندک از شهر بافق، به یکی از مقاصد گردشگری مهم استان یزد تبدیل شده است. این کویر که بعلت نزدیکی به روستای صادق آباد با نام کویر صادق آباد نیز شناخته می شود، از جمله زیستگاه های اصلی یک گربه سان نادر در ایران به نام کاراکال محسوب می شود. کویر کاراکال بافق با داشتن کمپ کویری مجهز و امکان ارائه خدمات کویرنوردی گوناگون همیشه مورد توجه کویرنوردان و علاقمندان به گشت و گذار در ماسه های گرم کویر یزد بوده است.

برای رسیدن به کویر شگفت انگیز کاراکال و بازدید از آن باید راهی شهرستان بافق در استان یزد شد. گردشگران و مسافران تهرانی تنها 8 ساعت با این منطقه فاصله دارند و مسافران سایر استانها هم می توانند با یک برنامه ریزی شخصی و منظم، خود را به کویر کاراکال برسانند. تپه های شنی کویر کاراکال به راحتی در حاشیه روستای صادق آباد قابل دسترسی بوده و با وسعتی بیش از 1500 هکتار، از میهمانان خود استقبال می نماید. گربه کاراکال که بعلت شباهت بسیار با گربه لینکس اغلب با آن اشتباه گرفته می شود، همان سیاه گوش معروف بیابان است که اندامی بزرگ و سنگین با سرعتی شگفت انگیز دارد. کاراکال اغلب با معین قلمرو برای خود به صورت تنها زندگی می نماید.

از همین رو، یافتن آن در میان ماسه های گسترده کویر مرکزی ایران یک خوش شانسی بزرگ است که نصیب هرکسی نمی شود. نکته ای که باید مدنظر قرار داد، این است که سفر به کویر، تفاوت های زیادی با دیگر مسافرت ها دارد و به علت ناهمواری جاده های کویری یزد و آنتن ندادن موبایل اغلب به صورت گروهی انجام میگیرد؛ بنابراین به علاقمندان توصیه می شود که سفرهای خود را همراه با تورهای کویرنوردی و در کنار راهنما شروع کنند و برای اقامت شبانه نیز از خدمات کمپ های موجود استفاده کنند.

کویر کاراکال یزد با داشتن کمپ مجهزی به نام کمپ شهید برزگری، خدمات و تفریحات مختلفی را در اختیار علاقمندان قرار می دهد که از جمله آنها باید به شترسواری، سافاری، موتورسواری، رصد ستارگان اشاره نمود. این کمپ با فراهم آوردن مخازن آب شرب، شبکه برق سراسری برای استفاده ضروری گردشگران از جمله شارژ موبایل، بوفه مواد غذایی و لوازم ضروری، سرویس بهداشتی ایرانی و فرنگی، ارائه انواع قهوه و چای، در اختیار قرار دادن منقل برای تهیه کباب، آلاچیق یا استراحتگاه و…امکان گذراندن یک تور کویرنوردی دلچسب را در کویر کاراکال ایجاد نموده و توانسته طی سالهای اخیر مورد استقبال و رضایت بسیاری از جهانگرد ها و گردشگران قرار بگیرد.

منبع: همگردی

به "کویر کاراکال یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد به شمار می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کویر کاراکال یکی از جاذبه های طبیعی استان یزد به شمار می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید