وقوع 3 انفجار پیاپی در کابل، هشدار مشکوک؛ شورش طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرگزاری خبرنگاران- رسانه های افغانستان هم اکنون از وقوع 3 انفجار پیاپی در پایتخت این کشور خبر دادند.

وقوع 3 انفجار پیاپی در کابل، هشدار مشکوک؛ شورش طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری وبلاگ تور چین، صدای 3 انفجار پیاپی هم اکنون از حوزه سیزدهم امنیتی شهر کابل شنیده شد.

بر اساس اعلام شاهدان عینی، این حادثه در نزدیکی مدرسه سیدالشهداء روی داده است.

به گزارش خبرگزاری افق، گزارش های تایید نشده حاکی است که این انفجارها ناشی از اصابت راکت بوده است.

لحظاتی پیش وزارت کشور افغانستان وقوع این حادثه را مورد تأیید واقع شده است.

طارق آرین سخنگوی وزارت کشور افغانستان بدون ارائه جزییات بیشتری در این باره گفت: این حوادث حدود ساعت 16:27 روی داد.

تا کنون اطلاعات بیشتری در این باره منتشر نشده است.

عملیات سنگین علیه طالبان

وزارت دفاع افغانستان از کشته شدن دویست و شصت و پنج نفر از اعضای طالبان براثر عملیات نظامیان افغان خبرداد.

وزارت دفاع افغانستان امروز گفت: در عملیات شبانه روز گذشته نظامیان افغان در نه استان افغانستان از جمله استان های قندهار، هلمند، غزنی، ننگرهار و بغلان، دویست و پنجاه نفر از اعضای طالبان کشته و صد و شش نفر از آن ها زخمی شدند. همچنین وزارت دفاع افغانستان گفت: مولوی کریم مسئول نظامی طالبان در بغلان مرکزی براثر عملیات نظامیان افغان به هلاکت رسید.

وزارت کشور افغانستان نیز گفت: ملا قاطع کلنگاری یکی از سرکردگان طالبان در عملیات نظامیان افغان در مرکز استان لوگر کشته شد. خبر دیگر اینکه مسئولان محلی در استان سمنگان امروز گفتند: سه نیروی پلیس در حمله طالبان به شهرستان دره صوف بالا از توابع این استان کشته شدند.

از سوی دیگر رسانه های افغانستان امروز به نقل از ذبیح الله مجاهد سخنگوی طالبان گفتند: افراد طالبان به مناسبت ماه مبارک رمضان، شصت و پنج نفر از نظامیان افغان را در استان بغلان در شمال افغانستان از زندان آزاد کردند و این زندانیان راهی خانه های خود شدند.

در پی تشدید درگیری ها در چند روز اخیر در افغانستان، آمریکا، اتحادیه اروپا، آلمان و چندین کشور اروپایی در یک بیانیه مشترک از طالبان خواسته اند عملیات اعلام نشده بهاری خود را در افغانستان متوقف کند و خشونت ها را در این کشور کاهش دهد.

استان های قندهار، هلمند، غزنی و بغلان در مقایسه با سایر استان های افغانستان صحنه درگیری های شدید تری است.

خروج آمریکا از افغانستان عجولانه نخواهد بود

منابع وابسته به کاخ سفید گفتند، عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان به سرعت انجام نمی شود.

به گزارش شبکه تلویزیونی الجزیره، منابع وابسته به کاخ سفید گفتند، عقب نشینی ارتش آمریکا از افغانستان به سرعت انجام نمی شود بلکه به شیوه امن و مسئولانه عمل خواهد شد. این منابع هشدار دادند، دشمنان ما باید بدانند اگر بخواهند زمان عقب نشینی نیروهایمان به آنان حمله کنند ما از خود دفاع خواهیم کرد. الجزیره در ادامه به نقل از منابع مورد نظر اضافه نمود، عقب نشینی نیرو های ما از افغانستان ادامه دارد و بر اساس آنچه که جو بایدن، رئیس جمهور گفته است، خروج از افغانستان با آغاز ماه سپتامبر تکمیل خواهد شد.

لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا در نشست وزیران دفاع ناتو به متحدین این کشور اطمینان داد که آمریکا خروج عجولانه و بی نظمی از افغانستان نخواهد داشت. در بیانیه وزارت دفاع آمریکا آمده است: وزیر دفاع آمریکا در این نشست اعلام کرده که در حال بررسی کامل شرایط توافقنامه صلح میان آمریکا و طالبان است تا مشخص شود که طرفین به مفاد این توافقنامه پایبند بوده اند یا خیر. او گفته که متعهد است تا متحدان و شرکایش را از این فرایند مطلع کند. وزیر دفاع آمریکا گفت که آمریکا به راه حل سیاسی برای خاتمه جنگ در افغانستان متعهد است.

فرمانده آمریکایی : افغانستان با شورش های احتمالی طالبان روبرو می شود

هفته گذشته مارک میلی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا گفت : با خروج آمریکا از افغانستان نیروهای دولتی این کشور با پیامدهای احتمالی بدی در مقابل شورش های طالبان روبرو می شوند.

به گزارش خبرگزاری اسوشیتدپرس، میلی فرمانده ارشد آمریکایی روز یکشنبه اضافه نمود که نیروهای دولت افغانستان با آینده مبهم روبرو هستند.

به گفته وی، پیامدهای بد احتمالی همزمان با خروج آمریکا و نیروهای ائتلاف از افغانستان در هفته های آینده سرعت می گیرد.

با این حال وی بر این مساله تاکید کرد که پلیس و ارتش افغانستان کاملا مجهز و کاملا آموزش دیده هستند.

میلی به سالها تجربه سربازان افغان در برابر طالبان اشاره کرد ، اما از گفتن اینکه آنها کاملا آمادگی ایستادگی در برابر این گروه بدون حمایت بین المللی مستقیم را دارند، سر باز زد.

رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا نیز یکی از پیامدهای احتمالی خروج نظامیان این کشور از افغانستان را احیای القاعده دانست و گفت : این یک خطر است و ما نمی خواهیم چشمانمان را بر آن ببندیم.

منبع: خبرگزاری آریا

به "وقوع 3 انفجار پیاپی در کابل، هشدار مشکوک؛ شورش طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وقوع 3 انفجار پیاپی در کابل، هشدار مشکوک؛ شورش طالبان پس از خروج آمریکا از افغانستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید