نقض گسترده آتش بس در الحدیده یمن، شهادت شهروند یمنی در حملات عربستان

به گزارش وبلاگ تور چین، منابع یمنی از نقض گسترده آتش بس در الحدیده از سوی ائتلاف سعودی خبر دادند.

نقض گسترده آتش بس در الحدیده یمن، شهادت شهروند یمنی در حملات عربستان

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ تور چین به نقل از المسیره، یک منبع در اتاق عملیات افسران ارتباط یمن گفت که ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته 279 بار آتش بس در این استان را نقض نموده است.

این منبع کوشش مزدوران ائتلاف متجاوز سعودی برای نفوذ به الجبلیه و ایجاد استحکامات جنگی در الجبلیه و الجاح را از جمله موارد نقض آتش بس در الحدیده بر شمرد.

وی بعلاوه پرواز پهپادهای جاسوسی ائتلاف متجاوز در آسمان الخمسین، الجاح، الفازه و التحیتا و حملات توپخانه ای به سایر منطقه ها را از دیگر موارد نقض آتش بس در الحدیده دانست.

طرف های یمنی سیزدهم دسامبر سال 2018 میلادی (22 آذر 1397 ه.ش) در سوئد به توافق آتش بس در استان الحدیده دست یافتند. از آن موقع تا به امروز ائتلاف متجاوز سعودی این آتش بس را نقض نموده و به حملات خود به استان الحدیده ادامه داده است.

و خبر دیگر اینکه جنگنده های ائتلاف سعودی 13 بار بخش الجوبه در مأرب، 2 بار منطقه المرازیق در بخش خب و الشعف در استان الجوف و یکبار نیز بخش بحیان در استان شبوه را بمباران کردند.

از سوی دیگر بر اثر حملات نظامیان سعودی به منطقه آل الشیخ در بخش مرزی مُنبه در استان صعده یک شهروند یمنی به شهادت رسید.

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با بعضی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین 94 حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی گناه نتیجه ای برای رژیم سعودی نداشته است.

تجاوز نیروهای ائتلاف عربی ـ آمریکایی به سرکردگی عربستان سعودی به یمن تا به امروز موجب خلل در مقاومت مردم این کشور نشده است.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "نقض گسترده آتش بس در الحدیده یمن، شهادت شهروند یمنی در حملات عربستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نقض گسترده آتش بس در الحدیده یمن، شهادت شهروند یمنی در حملات عربستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید