بایدن و پادشاه سعودی تلفنی رایزنی کردند

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از روسیا الیوم، کاخ سفید طی بیانیه ای از گفتگوی تلفنی جو بایدن رئیس جمهور آمریکا با سلمان بن عبدالعزیز پادشاه عربستان سعودی اطلاع داد.

بایدن و پادشاه سعودی تلفنی رایزنی کردند

بر اساس این گزارش، کاخ سفید شامگاه چهارشنبه اعلام نمود که بایدن در این گفتگوی تلفنی با ملک سلمان درباره تحولات و موضوعات منطقه ای دارای اهمیت مشترک از جمله حملات ارتش یمن به عربستان رایزنی کرد.

طبق اعلام کاخ سفید، بایدن در این تماس تلفنی بر پایبندی واشنگتن به تأیید کامل کوشش های سازمان ملل برای خاتمه دادن به جنگ یمن و حمایت از عربستان در آنچه دفاع از ملت و خاک این کشور علیه حملات نامید تاکید نمود.

بایدن بعلاوه مدعی تعهد واشنگتن به تضمین عدم دستیابی ایران به سلاح هسته ای شد و پادشاه سعودی را در جریان فرایند مذاکرات وین قرار داد.

کاخ سفید بعلاوه اضافه نمود که سران دو کشور پیرامون مسائل منطقه خاورمیانه و اروپا رایزنی کردند و درباره تداوم تماس تیم های خود برای هماهنگی نزدیک درباره اقدامات خود طی هفته ها و ماه های آینده توافق نمودند.

این بیانیه می افزاید که رئیس جمهور آمریکا و پادشاه عربستان سعودی بعلاوه بر پایبندی خود به تضمین ثبات در تأمین منابع انرژی دنیا تاکید نمودند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "بایدن و پادشاه سعودی تلفنی رایزنی کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بایدن و پادشاه سعودی تلفنی رایزنی کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید