ناخن هایم چه چیزی در خصوص سلامتی ام به من می گویند؟

به گزارش وبلاگ تور چین، در اینجا بعضی از تغییرات رایج ناخن وجود دارند که می توانند اطلاعاتی در خصوص سلامتی تان به شما بگویند:

ناخن هایم چه چیزی در خصوص سلامتی ام به من می گویند؟

به گزارش وبلاگ تور چین به نقل از واشنگتن پست، رگه های عمودی تیره: که به آن خونریزی های اسپلینتر گفته می گردد می توانند ناشی از جویدن ناخن و هم چنین عفونت دریچه های قلب باشند.

برجستگی های افقی: این برجستگی ها که به خطوط بیو معروف هستند زمانی ایجاد می شوند که رشد ناخن به علت یک بیماری یا شیمی درمانی بزرگ قطع گردد. این مورد هم چنین پس از ابتلا به کووید -19 به وسیله بیماران گزارش شده است.

ناخن های بی رنگ و حفره دار: این می تواند نشانه ای از پسوریازیس ناخن یک بیماری خود ایمنی باشد.

ناخن های شنماینده: ناخن های شنماینده بیش تر در بین خانم ها و در سنین بالاتر اتفاق می افتد. پوشیدن دستکش های محافظ و کاهش تماس با آب ظرفشویی، مواد شوینده یا پاک نماینده لاک ناخن می تواند یاری نماینده باشد.

ناخن های سفید، زرد یا قهوه ای: این می تواند نشانه ای از عفونت قارچی باشد که اغلب از انگشت شست پا آغاز شده و توسعه می یابد. در بعضی موارد افراد بدون آن که متوجه باشند که قارچ روی پوست نیز وجود دارد این اشتباه را مرتکب می شوند که از محصولات بدون نسخه صرفا برای درمان ناخن ها استفاده می نمایند. برای معین برترین نوع درمان خوراکی یا موضعی به پزشک مراجعه کنید و حتما در خصوص دارو هایی که قبلا مصرف می کنید صحبت کنید تا از تداخلات دارویی جلوگیری کنید.

ناخن های نصف و نیمه: هم چنین به عنوان ناخن لیندزی شناخته می گردد. این تغییرات که در بیماری کلیوی مشاهده می گردد نیمه پایینی ناخن را سفید شیری و نیمه بالایی آن را صورتی مایل به قهوه ای می نماید. گاهی اوقات، این ناخن ها پس از پیوند کلیه به حالت طبیعی باز می گردند.

تغییرات ناخن مانند تغییراتی که در آرتریت پسوریاتیک رخ می دهد ممکن است نشانه اولیه یک مشکل سیستمیک باشد. به خاطر داشته باشید که ناخن ها به کندی رشد می نمایند (حدود شش ماه به طول می انجامد تا ناخن ها دوباره رشد نمایند) بنابراین یک ناهنجاری نه تنها می تواند بازتاب دهنده بیماری ای باشد که چندین ماه قبل از آن اتفاق افتاده است بلکه هر درمانی که برای شما تجویز می گردد ممکن است قبل از تماشا نتایج به زمان احتیاج داشته باشد.

چرا بعضی از شیوه های رایج مانیکور می توانند آسیب رسان باشند؟

از آنجایی که ما در خصوص ناخن صحبت می کنیم مهم است که توجه داشته باشید اگرچه مانیکور و پدیکور ممکن است از نظر بصری مجذوب کننده باشند، اما احتمالا برای سلامت ناخن شما کار خاصی انجام نمی دهند و از بعضی جهات ممکن است آسیب رسان باشند.

برای مثال، فشار دادن کوتیکول ها را در نظر بگیرید. ممکن است فکر نموده باشید که تکان دادن و کوتاه کردن نسبتا ناراحت نماینده کوتیکول ها یک شر لازم است و کوتیکول ها هیچ هدفی برای شما ندارند.

این طور نیست. برداشتن کوتیکول ها در واقع خطر عفونت را افزایش می دهد. کوتیکول و نوک ناخن شما برای حفظ محیط بیرون از بدن وجود دارد. خراش دادن یا هل دادن آن منطقه ها به عقب، در هایی را باز می نماید که نباید باز شوند.

توصه می گردد فقط ناخن رها را سوهان نموده و صیقلی کنید یا به اسپا بروید که پدیکور پزشکی را با وسایلی که با دستگاه اتوکلاو استریل شده اند ارائه می دهد. مانیکور های ژلی رایج می توانند به نازک شدن صفحه ناخن و شنماینده شدن ناخن ها به علت استفاده مکرر و فرآیند حذف (اغلب شامل خیساندن با استون و لایه برداری مکانیکی) منجر شوند. اگر می خواهید ناخن آسیب دیده از ژل مانیکور را با ژل مانیکور دیگری بپوشانید صرفا کار را بدتر می کنید.

بسیاری از مکمل ها با ادعای یاری به رشد ناخن ها حاوی بیوتین هستند (و تقریبا 3 درصد از بزرگسالان آمریکایی روزانه آن را مصرف می نمایند). با این وجود، با توجه به نظر آموزشگاه پوست آمریکا هیچ مدرکی دال بر این که بیوتین باعث رشد یا کیفیت ناخن در افراد سالم می گردد وجود ندارد.

*تارفزونی کیسه ای یا سفتی مخاط نوعی بیماری دگرگشتی (سوخت و ساز) بدن است که بر اثر آن ترشحات در بخش هایی از بدن سفت و چسبنده می شوند.

منبع: فرارو

به "ناخن هایم چه چیزی در خصوص سلامتی ام به من می گویند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ناخن هایم چه چیزی در خصوص سلامتی ام به من می گویند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید