مهاجرت معکوس، نتیجه کارآفرینی و اشتغالزایی در روستا ها

به گزارش وبلاگ تور چین، ترکمانه گفت: حمایت از افراد کارآفرین و اعطای تسهیلات مناسب به آن ها موجب مهاجرت معکوس و رونق کسب و کار در روستا های کشور خواهد شد.

مهاجرت معکوس، نتیجه کارآفرینی و اشتغالزایی در روستا ها

به گزارش خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ تور چین، محمد ترکمانه مدیدعامل بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام عصر امروز چهارشنبه سوم آذر ماه امسال در حاشیه بازدید وبلاگ تور چین و اصحاب رسانه از طرح های اقتصاد مقاومتی استان مازندران با اشاره به اینکه در سال های اخیر روستائیان بخاطر مسائل مالی اقدام به مهاجرت به حاشیه شهر ها کردند، اظهار کرد: حمایت از افراد کارآفرین و اعطای تسهیلات مناسب به آن ها موجب مهاجرت معکوس و رونق کسب و کار در روستا های کشور خواهد شد.

وی توضیح داد: متاسفانه معضل حاشیه نشینی به عنوان یک آسیب اجتماعی باری بر دوش کشور شده است و باید با اقداماتی، چون توسعه اشتغالزایی از پیشرفت آن جلوگیری کنیم.

مدیرعامل بنیاد برکت اعلام کرد: ایجاد شغل و جلوگیری از مهاجرت مردم از روستا ها به شهر های کشور از اولویت های بنیاد محسوب می گردد و در حال حاضر در روستا های استان مازندران اقدامات و برنامه های خوبی در راستای ایجاد اشتغال و توسعه کارآفرینی صورت گرفته است و خوشبختانه به همین علت با مهاجرت معکوس در این استان روبرو هستیم.

ترکمانه یادآور شد: بسیاری از مشاغل با کمترین هزینه و تسهیلات راه اندازی شده و همین شغل ها امروزه به درآمدزایی خوبی رسیده اند و توسعه و تسهیل در امور کارآفرینی جزو اهداف و اولویت های بنیاد برکت است.

وی افزود: در راستای جلوگیری از مهاجرت به شهرها، در روستا های استان مازندران تا کنون بیش از 400 گلخانه ایجاد شده است و موقعیت های شغلی مستقیم و غیر مستقیم خوبی برای افراد مختلف به وجود آمده است.

مدیر عامل بنیاد برکت بعلاوه اعلام کرد:امروزه یکی از وظایف تسهیل گران شناسایی هر منطقه و یاری به راه اندازی مشاغل مورد احتیاج آن به وسیله افراد کارآفرین است.

وی با بیان اینکه 157 هزار شغل در کشور راه اندازی شده است، گفت: تا خاتمه سال آینده این رقم به 200 تا 250 هزار شغل خواهد رسید.

ترکمانه در مورد راه اندازی شبکه مجریان تسهیل گران در بنیاد برکت اعلام کرد: این مجریان در کنار کسانی که می خواهند اقدام به راه اندازی کار نمایند قرار خواهند گرفت و تا خاتمه استقرار این کار در کنار آن ها خواهند بود.

وی بعلاوه گفت: در حال حاضر بنیاد برکت در 12 هزار روستای کشور حضور دارد و این تنها 10 درصد کل روستا های کشور را شامل می گردد و برنامه ما آن است که تعداد این روستا ها را به 20 هزار روستا برساند و حضور در راستای اشتغال و کارآفرینی در شهر ها هم در حال حاضر شامل 500 شهر مختلف کشور می گردد.

مدیر عامل بنیاد برکت افزود: تمرکز و اولویت بنیاد سرمایه گذاری در بخش هایی است که مورد احتیاج کشور است و از ابتدای سال تا کنون 60 هزار طرح با پرداخت سه هزار میلیارد تومان راه اندازی شده است و این طرح ها تا خاتمه سال به 100 هزار طرح می رسد.

ترکمانه یادآور شد: هم اکنون 800 هزار مجری و تسهیل گر با بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان امام همکاری دارند و از طرف بنیاد برکت آموزش های مورد احتیاج را دریافت می نمایند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "مهاجرت معکوس، نتیجه کارآفرینی و اشتغالزایی در روستا ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهاجرت معکوس، نتیجه کارآفرینی و اشتغالزایی در روستا ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید