فایل صوتی جنجالی قهرمانی را از استقلال می گیرد؟

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرنگاران: استقلالی ها در این فصل با فرهاد مجیدی در آستانه شکستن طلسم تقریبا 10 ساله هستند؛ آن ها از فصل 92-93 که با امیر قلعه نویی جام قهرمانی را بالای سر برده اند دیگر فاتح لیگ برتر ایران نشده اند. باوجود این، در این فصل با توجه به اینکه تنها 5 هفته به خاتمه رقابت های لیگ برتر به جای مانده، این تیم که در حال حاضر صدرنشین لیگ است، بخت زیادی برای رسیدن به قهرمانی دارد.

فایل صوتی جنجالی قهرمانی را از استقلال می گیرد؟

به گزارش وبلاگ تور چین، استقلال در حال حاضر با 4 امتیاز اختلاف نسبت به پرسپولیسِ رده دومی در صدر جدول ایستاده است. تیم فرهاد مجیدی در رقابت های این دوره هنوز شکستی متحمل نشده و با حفظ این فرایند می تواند به قهرمانی امیدوار باقی بماند. البته که کار هنوز تمام نشده، چون 5 هفته آینده تاثیر زیادی در سرنوشت این دو باشگاه خواهد داشت. استقلال در هفته بیست و پنجم برابر سپاهان در اصفهان متوقف شد و پرسپولیس در تهران از سد پیکان گذشت. به این ترتیب، اختلاف این دو تیم از 6 به 4 رسید. حالا، اما این سرانجام ماجرا نیست و پرسپولیسی ها اعتقاد دارند 2 امتیازی که استقلال از رای پفراینده کمیته انضباطی گرفته، باید پس گرفته گردد.

اشاره آن ها به فایل صوتی جنجالی منتسب به غلامرضا رفیعی، مشاور حقوق سابق فدراسیون فوتبال است. در فایلی که بخش هایی از آن به صورت متنی منتشر شده، رفیعی از رئیس کمیته انضباطی می خواهد نتیجه بازی استقلال با گل گهر 3 بر صفر به سود استقلال اعلام شده و محکم هم روی این رای ایستادگی گردد. او بعلاوه خطاب به رئیس کمیته انضباطی گفته که نگران چیزی نباشد و سعی کند پای اعضای فدارسیون فوتبال را هم به این پفراینده باز نکند.

بعد از فعل و انفعلاتی که در فدارسیون فوتبال رخ داد و عزیزی خادم ومشاورانش از این فدراسیون رفتند، این شایعه مطرح شد که ممکن است رای کمیته استیناف درباره حکم صادره متفاوت باشد. در واقع از آنجا که نیرویی بیرونی به کمیته انضباطی مشاوره و پیشنهاد داده که بازی 3 بر صفر به سود استقلال گردد، مستقل بودن کمیته مذکور زیر سوال رفته است.

به گزارش وبلاگ تور چین، پرسپولیسی ها حالا با استناد به همین ماده، می خواهند که پفراینده مذکور دوباره مورد آنالیز قرار بگیرد. محمد محمدی، معاون نو باشگاه پرسپولیس که به تازگی حکمش را از مدیرعامل این باشگاه گرفته، در این مورد می گوید: چند روز اخیر شاهد این بودیم که هواداران باشگاه بزرگ پرسپولیس به حق خواهان این شدند که پفراینده کسر امتیاز از گل گهر مجدد آنالیز گردد. ما هم در کنار هواداران مان خواهان آنالیز بهتر و دقیق تر این پفراینده هستیم. باشگاه گل گهر مجدد اعاده دادرسی نموده و مستندات و مدارک نوی ارائه نموده است که صالحی، رئیس کمیته هم نسبت به این قضیه موضع داشت و درحال آنالیز هستند. ما منتظر ابلاغ رای هستیم. یادآور می شوم که یک فایل صوتی منتشر شد و همه آن را گوش دادند که از طرف مشاور حقوقی رئیس پیشین فدراسیون فوتبال بود و ایشان به رئیس کمیته انضباطی دستور می دهند که چنین رایی صادر گردد. ما باید بدانیم این فایل صوتی در صدور رای چه نقشی داشته است. جناب آقای اصولی در برنامه زنده تلویزیونی اظهار کردند که ابهاماتی در آن قضیه بوده و باید مجدد رسیدگی گردد. وقتی عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال خودشان اعلام می نمایند ابهامات و شائبه هایی وجود دارد، چرا کمیته استیناف مجدد رسیدگی نمی نماید؟ وقتی خود هیات رئیسه تخلفات رئیس پیشین فدراسیون را منتشر می نماید و یکی از موارد تخلف در رای باشگاه محترم گل گهر است چرا این رای باطل نمی گردد؟ ما به جد پیگیر این قضیه هستیم و تا سرانجام پیگیری می کنیم. سال جاری همین رای ممکن است در مشخص قهرمان تاثیرگذار باشد. بازیکنان و کادرفنی ما در زمین تمام سعی شان را می نمایند و ما امیدواریم که اتفاقات و نتایج بازی ها در زمین رقم بخورد نه بیرون از زمین، اما اینکه از حق مان در بیرون زمین نگذریم وظیفه من و اعضای باشگاه است که به صورت جدی پیگیری خواهیم کرد تا نتیجه دادرسی باشگاه گل گهر اعلام گردد.

اگر پرسپولیسی ها به خواسته شان در این مورد برسند، آن وقت اختلاف امتیاز دو تیم در صدر جدول از 4 به 2 امتیاز کاهش پیدا می نماید. طبیعی است که این اختلاف امتیاز در فاصله 5 هفته مانده به سرانجام می تواند قهرمانی استقلال را حسابی به خطر بیندازد.

البته که این فقط یک بخش ماجرا است، چون استقلالی ها اعتقاد دارند این پفراینده حتی اگر بار ها مورد آنالیز قرار بگیرد اتفاقی نمی افتد و نتیجه همان 3 بر صفر می گردد. فرشید سمیعی، معاون حقوقی استقلال می گوید: نکته کلیدی پفراینده اریک بانیاما همان 4 بازی ملی است. تا زمانی که اثبات نگردد این بازیکن قبل از پیوستن به گل گهر دارای 4 بازی ملی بوده، به نظر بنده هزار بار هم این پفراینده آنالیز گردد تغییری در رای حاصل نخواهد شد. چون قطعا بانیاما تا آن تاریخ فاقد این تعداد بازی ملی بوده است. بنابراین، نقض آرای صادره بی معنی خواهد بود. اگر دوستان به خاطر تعطیلات حوصله شان سر رفته، پیشنهاد می کنم پفراینده تیم شهرخودرو را از مرحله بدوی تا مرحله اجرا مطالعه نمایند. قطعا جذابیت های زیادی دارد که توجه بسیاری را جلب خواهد نمود. هواداران استقلال گمان می نمایند در فصول گذشته درخصوص باشگاه استقلال تضییع حقوق انجام شده و عملکرد اخیر دبیرکل سابق فدراسیون این گمان را پررنگ نموده است.

منبع: فرارو

به "فایل صوتی جنجالی قهرمانی را از استقلال می گیرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فایل صوتی جنجالی قهرمانی را از استقلال می گیرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید