علائم چاقی مفرط

به گزارش وبلاگ تور چین، علائم چاقی مفرط در صورتی که برای مدت زمان طولانی بدون درمان باقی بماند، می تواند بسیار خطرناک باشد. در موارد شدید، این بیماری ممکن است کشنده باشند و به همین علت باید در اسرع وقت اقدامات لازم جهت درمان صورت گیرد.

علائم چاقی مفرط

مترجم: سهیلا حاجی زاده

منبع:راسخون

علائم چاقی مفرط در صورتی که برای مدت زمان طولانی بدون درمان باقی بماند، می تواند بسیار خطرناک باشد. در موارد شدید، این بیماری ممکن است کشنده باشند و به همین خاطر باید در اسرع وقت اقدامات لازم جهت درمان صورت گیرد.

چاقی مفرط بیماری است که به وسیله افزایش وزن بیش از حد شناخته شده و در نهایت منجر به بروز مسائل متعدد مرتبط با سلامت می گردد. نسبت شاخص توده بدن تعیین می نماید که آیا وزن شما بیش از حد و یا کمتر از حد نرمال می باشد. زمانی که نسبت شاخص توده بدن به 30 کیلوگرم بر متر مربع برسد، فرد چاق می باشد.

چاقی مفرط نگرانی است که باعث بروزی خطرات متعدد می گردد، و اولین عکس العمل این بیماری این است که اندام های داخلی شما آغاز به آسیب تماشا نموده و حتی این شرایط ممکن است منجر به مرگ هم گردد. در صورتی که چاقی مفرط در خانواده شما ارثی است، نیازمند مراقبت بیشتر در رابطه با رژیم غذایی و ورزش منظم می باشید.

فشار خون

اولین علامت شایع چاقی مفرط فشار خون بالاست. از آن جا که به واسطه سبک زندگی بی تحرک بدن شما نمی تواند از چربی ذخیره شده استفاده کند، فشار خون بالا توسعه می یابد. این امر باعث خستگی سریع شما شده و سطوح انرژی شما به شدت افت خواهد نمود. این موضوع می تواند منجر به بروز بیماری قلبی، بیماری کلیوی، سکته مغزی و انسداد شریانی گردد.

بیماری های قلبی و عروقی

بیماری های قلبی یا عروقی جدی ترین علائم چاقی مفرط می باشد. قلب به واسطه فشار خون بالا که باعث عدم تعادل در عرضه خون و اکسیژن می گردد، به شدت آسیب می بیند. این امر می تواند منجر به سکته مغزی و حملات قلبی در افرادی بالای 40 سال گردد. دلیل اصلی قلب بیمار، چربی اطراف آن بوده که باعث جلوگیری از عملکرد نرمال آن می گردد. در صورتی که این موضوع برای مدت زمان طولانی ادامه یابد، می تواند منجر به فقدان عرضه خون به مغز شده و در نتیجه باعث بروز صدمات جبران ناپذیر به آن گردد.

افسردگی

علائم این بیماری تنها فیزیکی نیست، و سلامت روان را هم تحت تاثیر قرار می دهد. افسردگی علامتی بوده که اغلب نادیده گرفته می گردد. چاقی مفرط دلیل اصلی عزت نفس پایین بوده که منجر به فقدان تعاملات اجتماعی و تنهایی فرد می گردد. این بیماری باعث بروز احساسات نفرت از خود، خشم و افسردگی در فرد هم می گردد. افسردگی منجر به عدم توانایی انجام فعالیت های نرمال روزانه می گردد. این بیماری باعث افزایش اضافه وزن هم می گردد.

آرتروز

وزن بیش از حد نمی تواند به وسیله اسنخوان ها مورد حمایت قرار گیرد. در طول یک دوره زمانی طولانی، استخوان ها تخریب می شوند. غضروف، استخوان ها و مفاصل باسن رو به پایین به دلیل وزن بیش از حد بدن فرسوده شده و منجر به بروز درد ثابت در بدن شده و در نتیجه فعالیت های فیزیکی بیمار کاهش می یابد. آرتروز باعث دلسردی شدید برای افرادی که سعی در کاهش وزن دارند، می گردد.

مسائل تنفسی

افراد چاق با انجام کوچک ترین فعالیت بدنی آغاز به نفس نفس زدن می نمایند. فعالیت های کم آن ها باعث بروز مسائل تنفسی در آن ها می گردد. این امر باعث شده تا دیواره قفسه سینه آن ها دارای دیواره تنگ تر از حد نرمال بوده که این امر باعث تنفس مشکل تر آن ها می گردد. تنگی نفس مانع از انجام فعالیت هایی مانند بالا رفتن از پله ها می گردد. آپنه خواب و سندرم کاهش حجم هوای تنفسی در طول خواب بعضی از علائم رایجی بوده که می تواند باعث نارسایی قلب و ریه شده و غلیظ شدن خون شده که منجر به لخته شدن خون می گردد.

علائم چاقی مفرط یکی بعد از دیگری بروز نموده که کنترل این شرایط را مشکل ساز می نماید. با این حال، با محدود کردن کالری، ورزش و افزایش اراده می توان بر بروز مشکل چاقی مفرط غلبه کرد. داشتن وعده های غذایی منظم و به موقع، وررش روزمره و قبول کردن مشکل می تواند تا حد زیادی با این بیماری مقابله کرد. در صورتی که خود فرد بخواهد و اراده کند، می تواند بر این مشکل غلبه کند.

منبع: راسخون

به "علائم چاقی مفرط" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "علائم چاقی مفرط"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید