عرضه تجاری نانوذرات هسته ای پوسته ای از جنس طلا

به گزارش وبلاگ تور چین، یک شرکت ژاپنی نانوذرات طلا با ساختار هسته پوسته به بازار عرضه نموده است که دارای خواص رزونانس پلاسمون سطحی قوی بوده و می توان از آن در ادوات اپتیکی استفاده نمود.

عرضه تجاری نانوذرات هسته ای پوسته ای از جنس طلا

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ تور چین،تاناکا کیکینزوکو کوگیو (TANAKA Kikinzoku Kogyo) که در حوزه کسب و کار فراوری فلزات گرانبها فعالیت می نماید، بیان کرد که محصولی حاوی نانوذرات طلا را توسعه داده است که می تواند در غلظت های بالا عرضه گردد در حالی که از پایداری بالایی نیز برخوردار است.

این محصول که ساختار هسته ای پوسته ای دارد، به گونه ای طراحی شده است که سطح ذرات - مانند سیلیس - را با یک پوسته بسیار نازکی از جنس طلا که ضخامت آن تقریباً 10 نانومتر است، بپوشاند. این محصول رزونانس پلاسمون سطحی قوی از خود نشان می دهد. علاوه بر این، با استفاده از پایداری پراکندگی بالا در آب و حلال های قطبی، می توان سوسپانسیون هایی با غلظت های 100 تا 1000 برابر بالاتر از نانوذرات طلا موجود در بازار به فروش می رسد، تهیه کرد.

مقدار کلی نانوذرات پوسته طلا را می توان در محدوده 80 نانومتر تا 250 نانومتر کنترل کرد که به آنها امکان می دهد طیف گسترده ای از ویژگی های نوری را داشته باشند. این امر به ویژه برای کلوئیدهایی با قطر ذرات چند صد نانومتر که در غلظت های بالا تهیه شده اند نیز صادق است. ادغام یا ایجاد ساختار سه بعدی آنها آسان تر است و می توان انتظار داشت که از آنها در فراوری مواد با خاصیت نوری مختلف استفاده گردد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "عرضه تجاری نانوذرات هسته ای پوسته ای از جنس طلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه تجاری نانوذرات هسته ای پوسته ای از جنس طلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید