آخرین تغییرات بازار مسکن در منطقه 7 تهران

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرنگاران: اگرچه قیمت های پیشنهادی اصطلاحا تند در خصوص آپارتمان های نوساز واقع در بافت مصرفی منطقه 7 هنوز میان فروشندگان رواج دارد، اما افت قیمت در خصوص آپارتمان های چند ساله کاملا محسوس است.

آخرین تغییرات بازار مسکن در منطقه 7 تهران

به گزارش وبلاگ تور چین، منطقه 7 تهران یکی از مناطقی است که شامل دو بافت متفاوت است.

بخشی از بافت مسکونی این منطقه شامل محله های خواجه نظام، نامجو، معلم، سبلان و نظام آباد، کاملا مصرفی است و بخش دیگری از بافت مسکونی این منطقه شامل محدوده دبستان، سهروردی، بهارشیراز و... نیمه مصرفی و در بعضی نواحی کاملا لوکس است. تحقیقات میدانی از آخرین شرایط بازار مسکن در منطقه 7 نشان می دهد در نواحی نیمه مصرفی و لوکس این منطقه، افت قیمت در ماه های گذشته اتفاق افتاده و در واقع فروشندگان در این محله ها پیشتاز کاهش قیمت پیشنهادی بوده اند. در عین حال فرایند افت قیمت در خصوص محله های مصرفی این منطقه نیز از چندی پیش شروع شده و در هفته های اخیر انعکاس آن کاملا معین است. به عنوان مثال قیمت آپارتمان نوساز در محله سبلان، در بهار سال جاری حتی به مترمربعی 13 تا 14 میلیون تومان نیز رسید، هرچند در محدوده این قیمت های نجومی معاملات بسیار محدود بود. این در حالی است که اکنون آپارتمان های نوساز در این محله حول و حوش 12میلیون تومان و حتی قدری کمتر فایل شده اند.

شواهد به دست آمده از نحوه قیمت گذاری آپارتمان های عرضه شده در بازار مسکن منطقه 7 حکایت از آن دارد که افت قیمت آپارتمان های مصرفی این منطقه نیز شروع شده است، اما همچنان گروهی از سازنده ها و عرضه نمایندگان واحدهای نوساز مصرفی در برابر کاهش قیمت پیشنهادی فروش مقاومت می نمایند. به این ترتیب قیمت های گزاف 13 و 14 میلیون تومانی در محله هایی که قیمت آنها افت نموده، همچنان برای فروش واحدهای نوساز و کلیدنخورده پیشنهاد شده است.

منبع: اقتصادنیوز

به "آخرین تغییرات بازار مسکن در منطقه 7 تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آخرین تغییرات بازار مسکن در منطقه 7 تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید