خطوط هوایی آمریکا 20 فروند هواپیمای مسافربری فراصوت سفارش داد

به گزارش وبلاگ تور چین، خطوط هوایی آمریکا، از سفارش خرید 20 هواپیمای فراصوت به شرکت بوم سوپرسونیک برای شروع خدمات رسانی تجاری تا انتها این دهه اطلاع داد.

خطوط هوایی آمریکا 20 فروند هواپیمای مسافربری فراصوت سفارش داد

سفارش تازه خطوط هوایی آمریکا امریکن ایرلاینز (American Airlines) برای خرید 20 فروند هواپیمای فراصوت از بوم سوپرسونیک (Boom Supersonic) پنج فروند بیشتر از سفارش یونایتد ایرلاینز (United Airlines) در سال گذشته است.

بدین ترتیب هم اکنون هواپیمای مافوق صوت بوم سوپرسونیک با نام اورچر (Overture) دارای خریدهایی از خطوط هوایی ژاپن، ویرجین آتلانتیک، نیروی هوایی آمریکا و مشتریان دیگر می گردد که در مجموع شمار سفارش ها را به 130 فروند می رساند.

این تعداد برای شرکتی که هنوز حتی نسخه واقعی هواپیما را نساخته است، بد نیست. بوم سوپرسونیک انتظار دارد که ساخت اولین مدل اورچر را در سال 2025 در کارخانه تازه خود در کارولینای شاقتصادی به انتها برساند و این هواپیمای جت در نهایت تا انتها این دهه خدمات رسانی تجاری خود را شروع کند.

اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، نخستین مشتریان این شرکت، حدود 26 سال پس از آخرین پرواز هواپیمای کنکورد (Concorde) که سال 2003 از فرودگاه بین المللی جان اف کندی نیویورک به فرودگاه هیترو لندن انجام شد، بار دیگر با یک هواپیمای مسافربری دیوار صوتی را خواهند شکست.

اورچر برای حمل 65 تا 80 مسافر با سرعت 1.7 ماخ (حدود 2080 کیلومتر بر ساعت) روی دریا، یا دو برابر سریع ترین هواپیمای تجاری امروزی و با برد 4250 ناتیکال مایل (حدود 7900 کیلومتر) طراحی شده است.

ارتفاع پرواز این هواپیمای فراصوت 60 هزار پا (18.2 کیلومتر) و بسیار بالاتر از هواپیماهای تجاری دیگر خواهد بود و مانند کنکورد تنها روی اقیانوس ها دیوار صوتی را می شکند. صدای ایجاد شده بر اثر شکستن دیوار صوتی (فراتر رفتن از سرعت صوت) به مقدار ای بلند و مهیب است که باعث ممنوعیت پرواز فراصوت مداوم بر فراز خشکی شده می گردد.

اورچر طبق طراحی از سوخت 100 درصد پایدار هوانوردی (SAF) استفاده می نماید. علاوه بر این بوم سوپرسونیک در ماه می، یک قرارداد 10 ساله با کلایم ورکس (Climeworks) به عنوان یک شرکت پیشرو در زمینه کربن زدایی منعقد کرد.

تحت این قرارداد، کلایم ورکس بخشی از کربن دی اکسید منتشر شده به وسیله بوم سوپرسونیک را از اتمسفر جمع آوری و آن را به طور دائمی زیر زمین نگهداری می نماید. به گفته بوم سوپرسونیک این کار باعث می گردد که این شرکت تا سال 2025 به هدف کربن خنثی شدن دست یابد.

اما قطعا مزیت بزرگ سفر فراصوت، سرعت آن است. هواپیمای اورچر برای پرواز در بیش از 600 راستا پروازی سراسر دنیا، با نیمی از زمان فعلی سفر طراحی شده است. برای نمونه، پرواز از میامی به لندن در کمتر از 5 ساعت و لس آنجلس به هونولولو در 3 ساعت از جمله این راستاهاست.

طبق برآورد بلک شول (Blake Scholl) مدیرعامل بوم سوپرسونیک، مسافران برای پرواز از نیویورک به لندن در مدت 3.5 ساعت، بین 4000 تا 5000 دلار پرداخت خواهند کرد. شاید این مبلغ برای مسافران تفریحی میانه گران باشد اما این شرکت و خطوط هوایی شاخص دنیا، بازار بزرگی را برای مسافران و فعالان حوزه کسب و کار پیش بینی نموده اند.

چنان که درک کر (Derek Kerr) مدیر ارشد اقتصادی امریکن ایرلاینز می گوید: با نگاه به آینده، سفرهای فراصوت بخش مهمی از توانایی ما در ارائه خدمات به مشتریان خواهد بود.

عکس کاور: طرحی گرافیکی از هواپیمای فراصوت اورچر

Credit: Boom Supersonic

منبع: Forbes

منبع: دیجیکالا مگ

به "خطوط هوایی آمریکا 20 فروند هواپیمای مسافربری فراصوت سفارش داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خطوط هوایی آمریکا 20 فروند هواپیمای مسافربری فراصوت سفارش داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید