خبری خوب برای درمان سرطان

به گزارش وبلاگ تور چین، در حالی که ژنتیک عامل مهمی در افزایش ابتلا به سرطان است، رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل و دخانیات، کم تحرکی و چاقی نیز از عوامل مهم ابتلا به این بیماری هستند.

خبری خوب برای درمان سرطان

ایسنا به نقل از سایت اطلاع رسانی دانشگاه پردو نوشت: متخصصان علوم پزشکی در یک آزمایش تازه پیروز به شناسایی روش درمانی microRNA هدفمند درجه یک با توانایی کاهش سرعت رشد تومورهای سرطانی شدند.

در روش درمانی تازه که به وسیله محققان همین دانشگاه کشف شده است با فریب دادن سلول های سرطانی به وسیله جذب قطعه ای از RNA که به طور طبیعی می تواند روند تقسیم سلولی را متوقف کند به تومور حمله می گردد.

متخصصان در این آزمایش دریافتند تومورهایی که با این شیوه تازه تحت درمان قرار می گیرند در طول دوره 21 روزه این تحقیق، رشد ننموده و بزرگتر نشدند در حالیکه در همین بازه زمانی اندازه تومورهای سرطانی که تحت درمان قرار نگرفتند سه برابر بزرگتر شده است.

سرطان ممکن است از هر جایی از بدن انسان آغاز گردد و مشخصه آن، سلول هایی است که به طور غیرقابل کنترلی تقسیم می شوند و محتمل است بتوانند سیگنال های مرگ یا توقف تقسیم سلولی را نادیده بگیرند و حتی از سیستم ایمنی فرار نمایند.

از سراسر وب

محققان می گویند: این روش درمانی که روی موش ها آزمایش شده است با یک سیستم تحویل همراه می گردد که سلول های سرطانی را با یاری نسخه اصلاح شده ای از microRNA-34a ؛ مولکولی که مثل ترمز خودرو عمل می نماید، هدف قرار می دهد و در نهایت تقسیم سلولی را کند یا متوقف می نماید.

محققان امیدوارند که با شناسایی این شیوه درمانی تازه به گزینه های بهتر و کارآمدتری برای مهار رشد تومورهای سرطانی و درمان این بیماری کشنده دست پیدا نمایند.

آمارهای دنیای اخیرا از افزایش نگران نماینده موارد ابتلا به سرطان در بسیاری از نقاط دنیا و در سنین مختلف خبر می دهد به گونه ای که این روزها ابتلا به سرطان دیگر حتی محدودیت سنی نمی شناسد و جوانترها را نیز درگیر می نماید.

در حالی که ژنتیک عامل مهمی در افزایش ابتلا به سرطان است، رژیم غذایی نامناسب، مصرف الکل و دخانیات، کم تحرکی و چاقی نیز از عوامل مهم ابتلا به این بیماری هستند.

به گزارش شبکه خبری سی بی اس نیوز، نتایج یک مطالعه آماری تازه از افزایش چشمگیر شمار مبتلایان به سرطان در کشورهای مختلف دنیا به ویژه در افراد زیر 50 سال در 30 سال گذشته خبر می دهد.

در سه دهه اخیر بیش از سه میلیون و 260 هزار نفر در گروه سنی 14 تا 49 سال در 204 کشور دنیا به سرطان مبتلا شده اند.

متخصصان در این مطالعه داده های 204 کشور را بین سال های 1990 تا 2019 آنالیز نموده و دریافته اند که در سال 2019 میلادی بیش از سه میلیون و 260 هزار مورد سرطان زودرس در این کشورها گزارش شده که نسبت به یک میلیون و 820 هزار مورد ابتلا در سال 1990 به اندازه 79.1 درصدی افزایش داشته است.

در این پژوهش، ابتلا به سرطان در سنین 14 تا 49 سالگی آنالیز شد.

متخصصان بعلاوه دریافتند که تعداد مرگ ومیرهای زودرس ناشی از سرطان از حدود 800 هزار مورد در سال 1990 به 1.06 میلیون مورد در سال 2019 رسیده است.

در عین حال از 29 نوع سرطانی که مطالعه شدند، سرطان پستان در سال 2019 بیشترین موارد آغاز زودرس یعنی 16.5 درصد و بعلاوه بیشترین موارد مرگ ومیر زودرس، یعنی حدود 12.84 درصد را به خود اختصاص داد.

بعلاوه در طول این دوره 30 ساله سرطان پروستات و سرطان نازوفارنکس که به سر و گردن مربوط می گردد، سریع ترین افزایش در نرخ ابتلا به سرطان با آغاز زودرس را نشان دادند.

متخصصان سرطان هشدار می دهند که این اعداد و آمار قابل توجه و نگران نماینده هستند.

محققان با توجه به نتایج این مطالعه پیش بینی می نمایند که نرخ ابتلا به سرطان زودرس تا سال 2030 میلادی به اندازه 31 درصد افزایش می یابد در حالی که مرگ ومیر ناشی از سرطان هم با افزایش 21 درصدی روبرو خواهد شد.

منبع: فرارو

به "خبری خوب برای درمان سرطان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبری خوب برای درمان سرطان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید