خبرنگاران معاون وزیر صمت: سازمان صنایع کوچک برای دانش بنیانها مزایای ویژه گذاشت

به گزارش وبلاگ تور چین، مشهد- خبرنگاران- معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران از اختصاص مزایای ویژه برای استقرار واحدهای دانش بنیان در شهرکهای صنعتی و واگذاری زمین به آنها با قیمت مناسب خبر داد.

خبرنگاران معاون وزیر صمت: سازمان صنایع کوچک برای دانش بنیانها مزایای ویژه گذاشت

علی رسولیان، چهارشنبه در حاشیه بازدید از 2 شرکت دانش بنیان در شهرک صنعتی ماشین سازی در جاده مشهد - قوچان به خبرنگار وبلاگ تور چین گفت: در اواخر سال گذشته هیات مدیره شهرکهای صنعتی ایران مصوبه ای را پیرامون حمایت از واحدهای دانش بنیان گذراند که در سال جاری به اجرا درمی آید.

وی اضافه کرد: براساس این مصوبه، اولویت واگذاری زمینهای مرغوب و دارای محدودیت در شهرکهای صنعتی با شرکتهای دانش بنیان خواهد بود تا دیگر صاحبان این شرکتها مجبور به شرکت در مزایده برای دریافت زمین نباشند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین براساس این مصوبه، اراضی شهرکهای صنعتی ایران به قیمت کارشناسی شده به صاحبان شرکتهای دانش بنیان واگذار می شود و آنان از تقسیط درازمدت در پرداخت حق انتفاع زمین دریافتی در شهرکهای صنعتی نیز برخوردار خواهند شد.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در صورتی که صاحبان شرکتهای دانش بنیان بتوانند واحد تولیدی خود را در زمین دریافت شده از شهرکهای صنعتی، در موعد مقرر یا زودتر از آن به بهره برداری برسانند، از تخفیف 10 درصدی در پرداخت حق انتفاع زمین نیز بهره مند می شوند.

رسولیان اظهار امیدواری کرد در تعاملی که سازمان صنایع کوچک با معاونت علمی فناوری ریاست جمهوری در سال 1399 داشته است، تسهیلات مالی ویژه برای واحدهای دانش بنیان از محل صندوق نوآوری و شکوفایی در نظر گرفته شود و سازمان صنایع کوچک نیز بتواند در واگذاری زمین و تکمیل زیرساختها و تقویت تولید داخلی بویژه تولید دانش بنیان مشارکت مناسبی داشته باشد.

وی تولیدات 2 واحد دانش بنیان اسوه آسیا و توسکات را، که در زمینه تولید برق و ترانسفورمانور و سوئیچگرهای گازی فعالیت دارند، مطلوب ارزیابی کرد.

به گزارش وبلاگ تور چین، بیش از 300 واحد تولیدی با اشتغالزایی برای بیش از 6 هزار نفر در 160 هکتار زمین شهرک صنعتی ماشین سازی و فناوری های نوین خراسان مستقر شده اند که 15 واحد آن دانش بنیان هستند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران معاون وزیر صمت: سازمان صنایع کوچک برای دانش بنیانها مزایای ویژه گذاشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران معاون وزیر صمت: سازمان صنایع کوچک برای دانش بنیانها مزایای ویژه گذاشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید