تاثیر فناوری بر هتل در قرن 21

به گزارش وبلاگ تور چین، هتل ها به سرعت در حال تغییر هستند و پیشرفت فناوری یاری زیادی به این تغییرات نموده و نه تنها باعث شده که آن ها همپای مسافران مدرن حرکت نمایند، بلکه به تسهیل کار آن ها نیز یاری شایانی نموده است.

تاثیر فناوری بر هتل در قرن 21

از زمان های بسیار قدیم، فناوری مسئول ایجاد تغییرات در جامعه بوده است؛ گاهی این تغییرات نتایج بدی را با خود به همراه می آوردند، اما بیشتر وقت ها نتایج خوبی بودند. از آموزش گرفته تا مراقبت های بهداشتی، بخش های زیادی هستند که در قرن بیست و یکم از فناوری تاثیر پذیرفته اند. هتلداری هم از این قضیه مستثنی نیست. این مقاله، نگاهی به فناوری های رجحان می اندازد که انقلابی در فضای هتل در قرن 21 پدید آورده اند.

با وجود تردیدهایی که هتلداران در ابتدای کار داشتند، همه آن ها در نهایت تحولات فنی را با آغوش باز پذیرفتند تا همگام با خواسته های مشتریان خود پیش بفرایند.

واقعیت افزوده و واقعیت مجازی

گزارشی از ادوبی دیجیتال اینسایتس (ADI) منتشر شده است که اعلام می نماید حداقل هشت مورد از مطرح ترین هتل ها در سطح دنیا، نوعی از واقعیت مجازی (VR) را طی شش ماه گذشته تجربه نموده اند. بیشتر این تجربیات به دستگاه های تلفن همراه مشتری مربوط هستند و شرایطی را مهیا می نمایند که با استفاده از تورهای مجازی از امکانات هتل ها تماشا نمایند. این فناوری ها، فضاهای موجود استفاده نشده را با استفاده از ابتکار و نوآوری به فضای پرجنب و جوش و تعاملی تبدیل می نمایند.

تلفن همراه و تحرک پذیری بیشتر

حتما از خبرهای زیادی که در خصوص چگونگی تاثیرگذاری منفی تلفن همراه بر بازارهای دنیای منتشر شده اند، خسته شده اید. صنعت هتلداری هم از این قضیه مستثنی نیست.

  • امروزه، 2.7 میلیارد کاربر گوشی های هوشمند در دنیا حضور دارند که هر کدام بیش از 20 بار در روز به پورتال های رسانه های اجتماعی خود سر می زنند.
  • از سال 2011 تا 2015، مقدار رزروهایی که در زمان سفر به وسیله موبایل انجام می شوند تا 1700 برابر افزایش و 18٪ از عایدی آنلاین را به خود اختصاص داد.
  • 40٪ از فروش صنعت گردشگری در سال 2017 به وسیله تلفن همراه اجرا شده است و تصور می گردد که تا سال 2021 این مقدار به 50٪ برسد.
  • 88٪ از مسافران تفریحی اگر از یک اپلیکیشن راضی نباشند، آن را عوض می نمایند و سراغ یک اپلیکیشن دیگر می فرایند.
  • بیش از 50٪ از مسافران، در ابتدای برنامه ریزی برای سفر هنوز مقصد مشخصی را انتخاب ننموده اند و 60٪ هم مقصد بعدی سفر خود را با استفاده از تلفن همراه خود جستجو می نمایند.
  • تا سال 2019، یک مورد از هر سه کارت پرواز با استفاده از تلفن همراه تحویل داده خواهد شد.

تلفن های همراه تقریبا بر تمام جنبه های زندگی مسافران، از تحقیق گرفته تا رزرو هتل ها، سایه افکنده است. آن ها همواره در حال اصلاح و بهتر شدن هستند تا بتوان از آن ها به عنوان یک کارت-کلید استفاده کرد؛ چون امن تر و شخصی تر هستند.

می توان از تلفن های همراه به عنوان وسایلی همه کاره و تعاملی استفاده کرد. همین موضوع را می توان به خدمات مربوط به فضاهای غیر تهاجمی نیز تعمیم داد و تلفن های هوشمند را به دستگاه کنترل از راه دوری برای کنترل تلویزیون، درجه حرارت محیط و نیز روشنایی آن تبدیل کرد. بسیاری از خدمات مربوط به مشتری ها هم به وسیله تلفن همراه ارائه می گردد.

پهنای باند

موفقیت شما در ادغام فناوری با خدمات هتل تا حد زیادی بستگی به چگونگی اتصال شما به اینترنت دارد. اگر در اتصال تلفن همراه به اینترنت اختلال وجود داشته باشد، نمی توان از مهمانان انتظار داشته باشید که از اقامت خود لذت ببرند.

پهنای باند اینترنت در حال حاضر، مسئله مهمی در بیشتر هتل ها محسوب می گردد؛ چرا که مهمانان به طور غریزی انتظار دارند که دسترسی سریع و نامحدودی به وای فای داشته باشند و اگر کنفرانس و رویدادهای دیگری در هتل برگزار گردد، نیازهای اطلاعاتی جمعیت حاضر در آن ها بیشتر هم می گردد. برای اطمینان از این که مهمانان تان از اتصال اینترنت خود راضی هستند، مطمئن شوید که در پهنای باند خود خست به خرج نداده اید.

فناوری مورداستفاده به وسیله کارکنان هتل

کارمند شاد برابر است با مهمان شاد. این شعار قدیمی امروز نیز صادق است. با این حال، بسیاری از هتل ها بیشتر تمرکز خود را به صورت وسواس گونه روی فناوری مهمانان معطوف می نمایند، در حالی که کارمندان شان هنوز گرفتار همان سیستم های ضعیف و تنبل هستند.

یک هتل بدون کارکنانش وجود نخواهد شد، بدون کارمند، هتل تنها یک فضای مرده است و طراحی های نوآورانه و زیبا هم هیچ اهمیتی نخواهد داشت. اگر کارکنان هتل مجهز به ابزار مناسب نباشند، فرصت های لازم برای تمرکززدایی سیستم ها و تسهیل سازی عملیات را از دست خواهند داد.

اول کارکنان خود را مجهز به تجهیزات نوآورانه کنید، سپس نتایج آن را در مهمانان تان ببینید. ارزش این کار را زمانی متوجه می شوید که سیستم های مختلف را با هم ادغام کنید و نرم افزارتان این اجازه را به شما بدهند که ویژگی های نو را بدون لغو ویژگی های قبلی، به آن بیفزایید.

هوش مصنوعی و رابط های کاربری چت

تقریبا همه هتل ها دارای یک وب سایت جوابگو یا مجموعه ای از اپلیکیشن هایی هستند که می توان به وسیله آن ها اقدام به رزرو فوری اتاق و سوئیت کرد. ربات های چت باعث آسان تر شدن این فرآیند می شوند و تعاملات انسانی را شبیه سازی می نمایند.

تا به امروز، پرکاربردترین هوش مصنوعی برای جوابگویی به مشتریان در صنعت مسافرت، دستیاران مجازی و ربات های چت هستند که معمولا در پلت فرم های پیغام رسان تعبیه شده اند. رویایی که ده ها استارت آپ امیدوار (و بازیکنان این صنعت تثبیت شده) در سر می پرورانند، حذف برخی از مسائل موجود در برنامه ریزی و رزرو آنلاین در اینترنت است تا مصرف نمایندگان بتوانند با کارگزاران مسافرتی مجازی ارتباط برقرار نمایند، نه این که از چندین وب سایت مختلف بازدید نمایند. با این که دستیاران مجازی، فناوری نوی در سفر محسوب نمی شوند، اما آن دسته از دستیارانی که در زمان برقراری ارتباط با کاربران خود هوشمندانه تر عمل می نمایند، در حال بیشتر شدن هستند.

گوگل

گوگل به عنوان یک پلت فرم وب برای جلوه گری و مشخص موفقیت کسب و کارها با استفاده از الگوریتم های به روز شده شکل گرفت. ما همواره از Google استفاده می کنیم، ولی در بیشتر مواقع عملکرد آن را درک نمی کنیم. این شرکت جایگاه منحصربه فردی برای هتلدارانی دارد که می خواهند از این فناوری برای بهتر کردن سرمایه گذاری خود استفاده نمایند. عده ای به هر قیمتی مشغول دست کاری سرویس های مختلف آن، از SEO گرفته تا وب سایت های بهینه شده هستند و همین باعث افزایش تمایل کاربران برای استفاده از قابلیت های آن به عنوان موتور جستجوی برتر می گردد.

تجزیه و تحلیل ها

تجزیه و تحلیل ها اکنون تبدیل به بعد مهمی از عملیات های هتل ها شده اند. به معنای واقعی کلمه، هیچ فرآیند کسب و کاری وجود ندارد که بدون نظارت بر جریان داده ها با استفاده از معیارهای مناسب بتواند انجام گردد و به همین دلیل باید روی نرم افزار تحلیل گر مناسبی سرمایه گذاری گردد که بتواند این کار را به شکل بسیار کاربردپذیری برای برای شما انجام دهد.

هوش مصنوعی هم بعد مهمی از یک موتور تحلیل گر است. EasyJet، با استفاده از هوش مصنوعی کوشش می نمایند تا قبل از برخاستن هواپیما از روی زمین، غذاها و نوشیدنی های مناسب را برای هواپیما تهیه و ذخیره کند. نوع خلاصه شده تر هوش مصنوعی، اتوماسیون فرآیند روباتیک (RPA) است که قواعد هوش مصنوعی را برای یاری به افزایش کارایی برنامه های سازمانی، مانند مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) و مدیریت زنجیره تامین، به کار می برد.

اینترنت اشیاء (IoT) و سنسورها

در نهایت، نوبت به IoT می رسد که مورد بحث ترین و عجیب ترین ایده ی مطرح شده برای هتل داران و چیزی فراتر از تجربه های مرسوم مشتریان است. هتلداران، خطوط هوایی و دیگر شرکت های مسافرتی، همگی، برای بهبود کارایی عملیاتی مانند مصرف انرژی و آب از سنسور استفاده می نمایند.

علاوه بر این، هنگامی که سنسورهای کافی نصب شدند، جریان اطلاعات آن ها را با استفاده از تحلیل و یادگیری ماشین با چیزی که IoT شناختی نامیده می گردد، ترکیب می کنیم. IoT شناختی با محو کردن مرز بین محیط مجازی و فیزیکی، فضایی ایجاد می نماید که رفتار مشتری را در زمان واقعی یاد گرفته و با آن همسان می گردد. بیشترین توجه IoT روی امنیت شبکه و محاسبات ابری برای بازنگری در خصوص شیوه کار در فضای هتل است که تا به امروز، فضایی کاملا فیزیکی تلقی می شد.

منبع: کجارو / 4hoteliers.com

به "تاثیر فناوری بر هتل در قرن 21" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاثیر فناوری بر هتل در قرن 21"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید