این آشپزخانه، از اژدر و رادار مهمتر است!

به گزارش وبلاگ تور چین، قطعا پخت غذا و آشپزخانه نخستین مواردی نیستند که در رابطه با یک زیردریایی نظامی در فکر مخاطب شکل می گیرد! به عبارت دیگر همواره قابلیت های دفاعی و تهاجمی این ابزار پیشرفته، جلب نظر می نماید اما جالب است بدانید که آشپزخانه و پخت و پز از هر اژدر و یا رادار پیشرفته ای مهم تر است!

این آشپزخانه، از اژدر و رادار مهمتر است!

محدودیت فضا داخل زیردریایی و بعلاوه عدم دسترسی به اکسیژن و منابع آب شیرین از جمله مواردی هستند که مساله تهیه غذا را به یک چالش مهم در زیردریایی تبدیل می نمایند.

در همین رابطه، زیردریایی های ارتش آمریکا دارای سامانه هایی هستند که می توانند به صورت نامحدود از آب شور اقیانوس برای فراوری اکسیژن و آب شیرین استفاده نمایند. یک آشپزخانه مجهز هم برای زیردریایی در نظر گرفته شده تا طی ماموریت های طولانی غذای مناسب با پخت تازه در دسترس خدمه باشد.

آشپزی در زیردریایی سه میلیارد دلاری

اما غذای خدمه یک زیردریایی چگونه چهار بار در روز تامین می گردد؟ زیردریایی های نظامی به گونه ای طراحی شده اند تا از هر سانتیمتر فضا در آنها به خوبی استفاده گردد.

فکر کردن درباره قرار دادن یک آشپزخانه بزرگ در زیردریایی می تواند به عنوان چالشی مهم در نظر گرفته گردد. افزون بر این، شما نمی توانید در یک زیردریایی اجاق گاز را روشن نموده و روی شعله آتش آغاز به سرخ کردن و پخت مواد غذایی کنید.

نیروی دریایی آمریکا بویژه در ماموریت های طولانی از زیردریایی هایی استفاده می نماید که مجهز به آشپزخانه بزرگ با انواع مختلف شیر آب پرفشار، گریل و فضای کافی برای حرکت آزادانه آشپزها هستند. سالن غذاخوری نیز معمولا در همان محیط آشپزخانه جاتمایی می گردد. اما ابزار موجود قابلیت جابجایی خلاقانه ای دارند که در زمان احتیاج فضای کافی برای سایر اهداف مدنظر فرمانده زیردریایی مانند آموزش خدمه ایجاد گردد.

اجاق با شعله ممنوع!

در زیردریایی امکان استفاده از اجاق با شعله وجود ندارد و غذا با یاری برق آماده می گردد. هر چیزی که به طور معمول در آشپزخانه احتیاجمند گاز طبیعی است در یک زیردریایی از برق استفاده می نماید.

زیردریایی ها به طور معمول چهار آشپز دارند، اما با توجه به محدودیت فضا تنها دو نفر از آنها به طور همزمان برای تهیه وعده های غذایی روزانه با هم کار می نمایند. شاید وظیفه بی دردسری در یک زیردریایی نظامی به نظر برسد، اما آشپزها زیر فشار دائمی هستند. غذا باید سر موقع حاضر باشد زیرا ارتش از یک برنامه دقیق پیروی می نماید.

منبع: فرارو

به "این آشپزخانه، از اژدر و رادار مهمتر است!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این آشپزخانه، از اژدر و رادار مهمتر است!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید