افزایش تماس ها با سامانه مشاوره تلفنی، عمده تماس گیرندگان دانشجو و دانش آموزند

به گزارش وبلاگ تور چین، وحیدنیا از افزایش 11 درصدی تماس ها با سامانه مشاوره تلفنی 1480 در 6 ماه اول امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل اطلاع داد.

افزایش تماس ها با سامانه مشاوره تلفنی، عمده تماس گیرندگان دانشجو و دانش آموزند

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اندازه تماس گیرندگان با سامانه مشاوره 1480 در 6 ماه اول امسال گفت: در 6 ماه اول امسال 864 هزار تماس با سامانه 1480 برقرار شده که بیشترین اندازه تماس های حوزه اختلالات، مرتبط با اختلالات اضطرابی، افسردگی و دو قطبی و در حوزه مربوط به مسائل، عمدتا مسائل معطوف به خانواده مطرح بوده است.

وی با بیان اینکه اندازه تماس گیرندگان با خط مشاوره 1480 به طور میانه نسبت به مدت مشابه سال قبل با افزایش 11 درصدی همراه بوده است، گفت: اندازه تماس گیرندگان زن نسبت به تماس گیرندگان مرد بیشتر بوده و بعلاوه بخش اعظمی از تماس ها مربوط به تماس دانش آموزان و دانشجویان بوده است.

مدیرکل مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور با اشاره به اینکه الگوی تماس ها نسبت به سال قبل تغییری نکرده و تنها اندازه تماس ها با سامانه 1480 بیشتر شده که این موضوع می تواند به علت معرفی خدمات یا افزایش احتیاج های خدمات روانشناسی باشد، اضافه کرد: در خدمات مشاوره 1480 خدمات مرتبط با احتیاج های افراد احصاء شده و افراد احتیاجمند خدمات تخصصی تر و مداخلات ویژه به مراکز مشاوره ای حضوری بخش دولتی یا مراکز غیردولتی ارجاع می شوند.

وحیدنیا در پاسخ به این سوال که آیا سازمان بهزیستی برنامه ای برای افزایش نیرو های سامانه 1480 دارد یا خیر؟ اظهار کرد: امسال نیرو های سامانه به اندازه 8 درصد افزایش یافتند، اما باتوجه به احتیاج مردم و بعلاوه استقبال برای استفاده از این خدمات، دولت باید چتر خدمات پایه سلامت روان و خدمات مربوط به سلامت اجتماعی را بیشتر کند؛ این موضوع از روش های مختلفی قابل برنامه ریزی است؛ بخشی می تواند مربوط به تامین نیرو های مازاد باشد که تامین منابع آن به سازمان برنامه و بودجه بستگی دارد و بخشی نیز مربوط به سیاست های صدور مجوز ها و خدمات استاندارد در بخش غیردولتی است که در این زمینه نیز سازمان صدور مجوز مشاوره های غیرحضوری را در دستور کار دارد.

وی ادامه داد: اندازه افزایش و کاهش خدمات به تناسب تحلیل هایی است که از مجموعه نظام رصد آسیب های اجتماعی مستقر در دبیرخانه رصد سازمان بهزیستی متناسب با احصای احتیاج های روانشناختی استان ها و بعلاوه آنالیز تحلیل گزارشات سامانه 1480 به دست می آید که براساس آن اندازه تماس ها و تقاضا ها می تواند تعدیل گردد. در سیاست های پیش رو به این موضوع پرداخته شده است که بتوان به وسیله انتقال تماس و خرید خدمت از بخش غیردولتی بتوان این موضوعات را در آینده جبران کنیم.

وبلاگ تور چین اجتماعی شهری

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "افزایش تماس ها با سامانه مشاوره تلفنی، عمده تماس گیرندگان دانشجو و دانش آموزند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش تماس ها با سامانه مشاوره تلفنی، عمده تماس گیرندگان دانشجو و دانش آموزند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید