اعطای تسهیلات 5 میلیاردی ویژه بهسازی واحدهای فرآوری سنگ

به گزارش وبلاگ تور چین، خبرنگاران/مرکزی معاون امور معدنی وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: واحدهای فرآوری سنگ می توانند از تسهیلات تا سقف 5 میلیارد تومان بهره مند شوند.

اعطای تسهیلات 5 میلیاردی ویژه بهسازی واحدهای فرآوری سنگ

اسدالله کشاورز بیستم مهرماه در حاشیه برگزاری نمایشگاه بین المللی سنگ محلات در شهر نیم ور در جمع وبلاگ تور چین اظهار کرد: در حال حاضر 2200 معدن سنگ تزیینی با تنوع 5 گروه ساختاری در کشور وجود دارد و سالانه 12 تا 13 میلیون تن فراوری سنگ از این 5 گروه صورت می گیرد.

وی اعلام کرد: بالغ بر 6 هزار کارخانه سنگ بری در کشور وجود دارد که اکثرا با فرسودگی تجهیزات و دستگاه روبرو هستند و اخیرا بخشنامه ای ابلاغ شده است که واحدهای فرآوری نیازمند بهسازی می توانند تسهیلات ویژه تا سقف 5 میلیارد را دریافت نمایند که این امر به نوسازی این کارخانجات برای حضور بیشتر در بازار جهانی یاری می نماید.

سیدعلی آقازاده استاندار مرکزی هم با اشاره به حضور سفرایی از کشورهای اندونزی، آفریقای جنوبی و جمهوری چک و تاجیکستان و بنگلادش در نمایشگاه بین المللی سنگ محلات، اضافه نمود: علاوه بر سفرا، نمایندگان تجاری 10 کشور دیگر هم در نمایشگاه حضور دارند و به نظر می رسد با توجه به عدم برگزاری نمایشگاه در سال گذشته، سال جاری استقبال خوبی از آن صورت گیرد و با حضور فعال بخش خصوصی و معدن داران همراه گردد.

وی اضافه نمود: باید بر بازارهای خارج از ایران متمرکز شویم، بعلاوه در داخل هم باید مقداری فرایند کار، قوانین و توسعه تشکل های صنعت سنگ را انسجام ببخشیم و به جای صادرات سنگ خام به سمت فرآوری سنگ برویم که این امر بهره وری، ارزآوری و ارزش اضافه نموده بیشتری را به همراه دارد. امیدواریم مجلس شورای اسلامی و دولت سیزدهم با رویکرد احیای بازارهای کشور از جمله معادن در عرصه صنعت سنگ فرایند رو به رشدی را ایجاد نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "اعطای تسهیلات 5 میلیاردی ویژه بهسازی واحدهای فرآوری سنگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اعطای تسهیلات 5 میلیاردی ویژه بهسازی واحدهای فرآوری سنگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید